Forumnyheter:

Nytt forum om bokföring!

Huvudmeny

Chef Ekonomi och Administration sökes till Pharmetheus

Startat av Dovile, april 05, 2016, 09:22:39 PM

Föregående ämne - Nästa ämne

Dovile

Pharmetheus grundades 2012 och är ett Uppsalabaserat konsultföretag i läkemedelsbranschen. Vår kärnverksamhet är att bistå globala läkemedelsföretag med datorbaserade farmakometriska modeller som kan understödja och effektivisera läkemedelsutvecklingen. Vi erbjuder också strategisk och teknisk rådgivning i ämnet. Kompetensen är mycket hög med världsledande experter inom området. Efterfrågan på våra tjänster är stor med kunder framför allt bland de stora internationella läkemedelsföretagen men också bland mindre biotechföretag.

Pharmetheus är under tillväxt och under de första tre verksamma åren har omsättningen tredubblats. Personalstyrkan har under samma tid fördubblats och vi är idag 15 anställda med ytterligare rekryteringar på gång. Vi erbjuder en arbetsplats där stämningen på kontoret präglas av hög flexibilitet, god laganda och vilja att utvecklas. Pharmetheus är ett jämställt företag som sätter stort värde på kreativitet och mångfald.


Tjänsten

Vi söker en person som ska sköta den ekonomiska och administrativa delen av vår verksamhet. Pharmetheus växer snabbt och du kommer att ta över en del av de arbetsuppgifter som nu utförs av VD samt bidra till företagets tillväxt. Du kommer att vara direkt underställd VD och fungera som VD:s högra hand. Du kommer att vara drivande i att utveckla och effektivisera ekonomiska och administrativa rutiner och processer samt att se till att de efterföljs. Du bidrar till en god planering och uppföljning av verksamheten.

Vidare kommer du att ha den administrativa kontakten med kunder, underleverantörer och bolagets jurister gällande avtalshantering, kontraktsuppsättning och liknande ärenden. Du kommer också att ansvara för att koordinera administrativa processer kring resor, konferenser, möten och andra arrangemang. Förutom ovanstående ingår att vara ansvarig för arbetsmiljön på kontoret, att sköta den dagliga verksamheten som får medarbetarna att trivas och må bra på arbetsplatsen. Du kommer på sikt att rekrytera ett administrativt stöd.

Kvalifikationer

För att passa i rollen har du en universitetsexamen i ekonomi eller liknande. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta i en roll där du har drivit utvecklingen av ett företags ekonomiska eller administrativa funktioner. Vidare tror vi att du är van vid att arbeta med avtal, ekonomiska uppföljningar och allmän intern support och externa kontakter. Du har god IT-kompetens och har lätt för att lära dig nya IT-verktyg. Utmärkt kommunikativ förmåga i engelska och svenska, skriftlig och muntlig, ser vi som en självklarhet. Andra språkkunskaper är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är flexibel, har ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete. Du är självständig men har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet. Du är en handlingskraftig, problemlösningsorienterad och initiativrik person som inte backar för en utmaning. Vidare är du ansvarstagande och har en ödmjuk inställning.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansök: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/697d62991e2f