Pensiono.se söker nu 2 kvalificerade rådgivare i Kungsholmen samt Västerås

Startat av Dovile, mars 25, 2015, 12:53:42 PM

Föregående ämne - Nästa ämne

Dovile

Triggas du av tanken att tillsammans med oss på Pensiono.se fortsätta den fantastiska resa vi påbörjat!?

Pensiono.se jämför avgifter och villkor i dina pensionsförsäkringar med övriga pensionsbolag. Vi visar hur höga avgifter du betalar och hur du sänker dem. Sedan starten 2011 har vi hjälpt 5000 kunder och besparat svenska folket över 80 miljoner kr i minskade pensionsavgifter. 2o14 nominerades Pensiono.se av Statens Pensionsverk till Guldkanten, statens pris för att lyfta fram nytänkande inom pensionsbranschen. I dag är vi 10 anställda vid kontoren på Kungsholmen i Stockholm och i Västerås och behöver bli dubbelt så många för att hinna med alla som vill ha vår hjälp.

Vi söker nu 2 kvalificerade rådgivare till båda kontoren med start i Maj 2015.

ARBETSUPPGIFTER

"Det bästa med rollen som rådgivare på Pensiono.se är att jag får jobba i ett bolag som står i händelsernas centrum. Varje vecka skriver ledande affärsmedia om Pensionos unika koncept och den stora tillströmningen av nya kunder gör vardagen händelserik, intensiv och galet omväxlande. Eftersom vi har branschens i särklass kunnigaste kunder måste jag alltid vara på tå och hänga med kring vad som händer i branschen. Kunskapsnivån i bolaget är skyhög jämfört med vad jag upplevt på mina tidigare arbetsplatser. En vanlig dag har jag mellan 4-6 kundmöten med kunder som kan spara i genomsnitt ett par hundra tusen kronor i minskade avgifter. Känslan att kunna arbeta med hela branschens utbud och fokusera på att ge kunden den bästa och mest prisvärda lösningen för honom/henne innebär att jag för första gången i min karriär är försäkringsrådgivare på riktigt. Målsättningen med mitt jobb är bygga upp en egen kundstock som jag sen skall förvalta.

Så här beskriver Niclas Tillman rollen som försäkringsrådgivare på Pensiono.se. Niclas har innan han började på Pensiono.se under 8 år arbetat på både försäkringsbolag och banker. Men efter att ha läst om Pensionos framfart bestämde han sig för att han själv ville vara med på resan.

VI SÖKER DIG

    Som är utbildad inom ekonomi och har minst 4 års erfarenhet ifrån bank- och försäkringsbranschen, och såväl kunskapsmässigt som resultatmässigt tillhör den översta kvartilen.
    Erfarenhet av tjänstepensionsmarknaden är meriterande.
    Flytande svenska i tal och skrift

Som person är du mycket flexibel, orädd och affärsdriven. Du är dessutom mycket serviceinriktad och har lätt för att kommunicera med olika människor.

VI ERBJUDER
Vi erbjuder en mycket spännande vardag i ett snabbt växande bolag där möjligheterna är obegränsade för rätt person.

För att du ska få bästa tänkbara förutsättning hos oss erbjuder vi dig en ordentlig introduktion och utbildning under de första 2 månaderna. Du kommer också kontinuerligt att få vidareutbildning. Vi erbjuder dig en marknadsmässig grundlön, entreprenörsanda med härliga kollegor samt möjlighet att få vara med om en spännande resa!

ÖVRIGT
Start: Omgående eller enligt ök.
Omfattning: Tillsvidare, rekrytering.
Plats: Kungsholmen (Centrala Stockholm) samt Västerås
Arbetstid: 8-17
Lön: Fast grundlön + bonus

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/e460cb855078