Forumnyheter:

Nytt forum om bokföring!

Huvudmeny

Bokföringskunnig välgörare i Stockholm?

Startat av Elin, juni 06, 2011, 04:00:29 PM

Föregående ämne - Nästa ämne

Elin

Hej!
Jag ska sköta bokföringen i vår ek.förening som är en teaterpedagog-grupp (www.teateralterego.se).
Teaterjobben är något vi har vid sidan om våra andra jobb och inget vi försörjer oss på i dagsläget och det handlar i nu om bäbis-små summor. Men bokföring ska ändå göras så jag har gått en kurs i bokföring för småföretagare.

Nu har jag dessvärre missat 2 av få tillfällen vilket gjort att jag sitter här med övningshäfte efter övningshäfte och försöker lära mig på egen hand. Det är saker som jag egentligen inte tror är så värst komplicerade men jag märker att jag skulle behöva någon jag kan fråga saker lite titt som tätt för att komma vidare. Med andra ord kör jag fast hela hela tiden och min vänskapskrets av konstnärliga bohemer har visat sig kunna... inte ett jota om bokföring så där går det inte att hitta någon bra bokföringsmentor :P. Att sitta och googla eller vänta på svar på ett forum för varje liten grundläggande skitgrej jag inte känner till känns inte hållbart i mitt läge.

Så... det här är ett long shot, men det skadar väl inte att fråga:
Finns någon kunnig och vänlig själ som kan tänka sig att sitta och svara på sådana frågor en dag? Det kanske ser ut ungefär såhär: Du tar med dig en bok eller en glass och sitter på en filt i solen och bredvid dig sitter en nybörjare i företagsekonomi med sina "läxor" som stup i kvarten ställer dumma frågor om det hon försöker lära sig. Det här gör du mot en flaska vin eller annan symbolisk betalning som tyvärr inte är någon regelrätt handledarlön då de resurserna dessvärre inte finns.

Om, kanske, utifall att jag har så tur att någon människa lagd åt ekonomi- och bokförings hållet vill förbarma sig så har jag mailadress elin.gustafsson@teateralterego.se

Nu... tillbaka till mina bokföringsstudier (gah!)

(Ps. jag bjuder på glassen och kan ge bra boktips också ;))