Forumnyheter:

Nytt forum om bokföring!

Huvudmeny

TimFaste - en presentation

Startat av TimFaste, december 29, 2009, 03:47:04 PM

Föregående ämne - Nästa ämne

TimFaste

Namn: Tim J. Faste

Yrke: Auktoriserad Redovisningskonsult

Ålder: Född 1949

Bosatt: Dorotea, Södra Lappland

Familj: Hustrun Iréne samt två vuxna söner

Mitt liv i sammanfattning

På min tid fanns det något som hette Realskola. Där gick jag 3 år på handelslinjen (den linjen valdes eftersom matten var enklare!). Något skoltrött jobbade jag ett år på kontor och började sedan på Gymnasiet. Alla 3 åren på ekonomisk linje. Fortsatte på diverse kontorsjobb och annat. Gifte mig 1971 och vi fick vårt första barn 1972. Fick i den vevan jobb på ett intressant företag som ingick i det internationella konglomeratet Unilever. Jobbade med kalkylarbete och sedan med utveckling av administrativa rutiner m.m.

1977 fick jag jobb i Åsele och vi flyttade dit. Vi trivdes tydligen eftersom vår yngre son föddes där 1978.

1980 startade vi vår redovisningsbyrå där min hustru också började arbeta. 1986 var jag godkänd som medlem i Sveriges Redovisningskonsulters Förbund (SRF). Då var jag också klar med en mycket givande utbildning som Diplomerad Redovisningskonsult.

För några veckor sedan fullföljdes en annan oerhört spännande utbildning som pågått i c:a 1½ år och som avslutades med utdelning av diplom - nu som Diplomerad Företagskonsult. Den handlade inte om debet och kredit utan om Affärsutveckling, Företagsvärdering, Marknadsföring, Ledarskap, Strategisk ekonomistyrning och Styrelsearbete. Även denna utbildning i SRF:s regi.

Det är tillfredsställande att när jag nu kan se tillbaka på 30 år som redovisningskonsult så finns det - när jag väljer att se framåt - fortfarande mycket spännande att jobba med ...

TimFaste

Det kanske kan vara av intresse för forummedlemmar och -läsare att lite nu och då kolla den blogg som jag har igång på vår hemsida.

Ifall du har någon synpunkt så ser jag fram emot dina kommentarer.

http://www.datafamiljen.se/blogg.html

TimFaste