Lönespecialist sökes till Tage Rejmes Bil AB  (läst 122 gånger) Skriv ut

1 B


Dovile  januari 10, 2019, 09:02:46 AM

Vi stärker upp vår lönefunktion på Rejmes centrala lönenhet i Norrköping. Vi söker dig som är en driven person som tycker om att ta stort eget ansvar och är trygg i din roll som lönespecialist. Har ett stort intresse av lönefrågor samt är flexibel och tycker om att arbeta med människor och service.

Rejmes personalavdelning eftersträvar ständig utveckling och är en viktig funktion för helheten. Lönenheten är en central funktion som har till uppgift att säkerställa korrekta löner och bidra till ett ökat samarbete med utökad koncernsamverkan. Vi genomgår just nu en digitaliseringsresa. Vill du vara med?

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Rollen som lönespecialist hos Rejmes innebär att du tillsammans med tre kollegor är organisationens expert inom löne- och personaladministrativa området. Ni ansvarar för hela koncernens administration av löner samt är kontaktytan mot våra dotterbolag i lönefrågor.

Du bistår chefer och medarbetare i olika frågeställningar kring lön samt rapporterar pensioner och andra statistikuppgifter till berörda myndigheter. Du administrerar tjänstebilar, friskvårdsbidrag och arbetsgivarintyg.

Du kommer självständigt ansvara för löneberedningen i Agda PS. Här hanterar du allt från anställningsavtal, registrering, kontroller, tidrapporter, schemaläggning, reseräkningar, löneberäkningar/-körningar, till avstämningar, kontrolluppgifter samt semesterskuld- och årsskifteshantering.

Du kommer dessutom vara systemansvarig för lönesystemet, Agda PS. Initialt innefattar tjänsten mycket fokus på registervård i Agda PS.

Din profil

Vi söker dig som har minst fem års praktisk erfarenhet av självständigt lönearbete med helhetsansvar. Vi ser gärna att du har en djupare utbildning inom löneområdet. Du har en vana att arbeta i lönesystem, har du erfarenhet av Agda PS är det meriterande.

Du sprider energi och kunskap vidare i teamet och arbetar för att ni tillsammans skall nå era mål. Samtidigt som du arbetar självständigt och strukturerat och trivs med att arbeta i en hög arbetstakt och under tidspress i perioder. Givetvis är du noggrann och kvalitetsmedveten.

Det är viktigt med en god serviceanda och att ha förmåga att kunna prioritera och fatta beslut. Du har en god pedagogisk förmåga och kan med lätthet kommunicera i tal och skrift. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och intresse för teknikens möjligheter.

Uppfyller du kvalifikationerna för tjänsten är du välkommen med din ansökan!

Tjänsten är en heltidstjänst med placering på huvudkontoret i Norrköping.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/0d8a7e957d09

Loggat