EKonomisk förening- vad gör jag nu?

Startat av Cordula, september 29, 2016, 11:47:52 AM

Föregående ämne - Nästa ämne

Cordula

Det hör inte hit, men jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Hade ju blivit revisor för en ekonomisk förening som uppvisar många brister. Har aldrig valts till revisor, utförde dock jobbet för 2015, enligt ett protokoll under sommaren ville de fortsätta med mig. Som det ser ut krånglade jag dock till för mycket, och nu meddelade de att de valde ny revisor för 2016. Jag ville ha kontakt med medlemmarna, hade dock aldrig fått den. Aldrig fått en lista, ingen kontakt till tidigare revisor mm.

Styrelsen påstår att de diskuterade med medlemmarna. Jag ville dock ha underskrifter av medlemmarna, det är ju dem jag ska företräda. Nu skriver styrelsen att de valde ny revisor. Ingen underskrift av ett enda medlem.

Det finns stora brister. Och jag antar att de nu valde en revisor som passar dem. Ifall det överhuvudtaget var medlemmarna som valde den. Får man välja revisor för 2016 först i mitten av september? Vad ska jag göra? De får pengar från arbetsförmedlingen förresten, alltså offentliga pengar.

-har just ringt till en styrelsemedlem. Hon säger att det bara finns styrelsen och två medlemmar. En medlem (tidigare styrelsemedlem) har aldrig tid, den andra är sjukskriven och har just lämnat föreningen. De två undertecknade protokollet som säger att de valde ny revisor. De påstår att de är en liten förening och att jag är för petig. Medlemslista vill de inte skicka, jag ska kontakta bolagsverket för att se vem som sitter i styrelsen...

Fredrik Stigsson

Hej,

jag tycker att du skall släppa det här och gå vidare.