Ingående moms missades i momsrapporten för november

Startat av Snöskottaren, februari 01, 2016, 09:43:47 AM

Föregående ämne - Nästa ämne

Snöskottaren

När jag gjorde momsrapporten för november 2015 så missades 433 kr av någon anledning och jag såg inte att ingående moms inte nollades. Om jag nu gör en momsrapport för november 2015 så är dom där 433 kr med men jag kan ju inte göra om den eftersom hela december är bokfört och momsen för november redan är deklarerad och betald. (jag tror att det var något fel i programmet för jag har upplevt att fortnox rätt ofta har haft problem)
När jag nu gjorde rapporten för december så ligger dom där 433 kr kvar på 2641 och jag behöver få bort dom och helst in på decembers momsrapport. Hur ska jag göra? Jag bokför i fortnox och kan radera sista verifikatet (i detta fall momsrapporten) men jag vet inte hur jag ska bokföra för att få med dom 433 kronorna.
Jag hittar inget verifikat som denna summa kan hänvisas till och jag gör helst inte en korrigering till skatteverket utan vill lösa det på december istället.

Snöskottaren

Det verkar som att jag måste först göra momsrapport för December och sedan korrigera konto 2641 manuellt. Och sedan lägga på 433 kr på ingående moms i momsdeklarationen för december. Då tar månaderna ut varandra.

Fredrik Stigsson

Hej!

Citat från: Snöskottaren skrivet februari 01, 2016, 10:28:47 AM
Det verkar som att jag måste först göra momsrapport för December och sedan korrigera konto 2641 manuellt. Och sedan lägga på 433 kr på ingående moms i momsdeklarationen för december. Då tar månaderna ut varandra.

Ja, du kan göra en manuell justering om det är så att programmet strular. Du kan då justera bort saldot på konto 2641 mot konto 2650 via en manuell verifikation.