Nyliga inlägg

: 1 2 3 ... 10
1
Reklam / Ekonomiassistent sökes till Candles Scandinavia AB (Örebro)
« Senaste inlägg av Dovile skrivet augusti 28, 2019, 06:52:43 AM »
Candles Scandinavia är den ledande leverantören av doftljus och övriga doftsättningsprodukter till hemmet genom agenturen för flertalet av världens största ljusmärken samt att man bedriver utveckling och produktion av egna produkter, främst som private label. Man finns representerad i samtliga nordiska länderna samt har kontor, showroom, lager och tillverkning i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt placerade i Örebro. Just nu befinner man sig i en spännande och expansiv fas med ett 30 tal medarbetare och en omsättning på ca 80 miljoner kronor.

Profil på vår Ekonomiassistent
Som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, löneberedning, löpande bokföring, avstämningar, rapportering samt bistå vid månadsbokslut och årsbokslutsarbetet.

Du kommer att ingå i ett team om fyra personer där vi arbetar tätt tillsammans och alla hjälps åt. Detta medför att din roll kommer formas efter din kompetens, tidigare erfarenhet och gruppens sammansättning. Vi tror att du på ett engagerat och ödmjukt sätt kan bidra med nya tankar och idéer för utveckling av de ekonomiska processerna.

Vi söker dig som
Precis har avslutat en relevant utbildning inom ekonomi alternativt har något års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du är pedagogisk och har en förmåga att förstå och se helheten.
Du har tålamod och är inte rädd för att stå på dig och driva saker framåt. För att passa in i vår organisation är du en social och kommunikativ lagspelare, som hugger i där det krävs. Vi ser gärna att du gillar utvecklingsarbete och vill vara med och driva Candles Scandinavia framåt.

Vi erbjuder
Ett spännande arbete i ett snabbväxande bolag med höga ambitioner på marknaden. Vi är idag det ledande bolaget inom vår nisch men har fortsatt stora tillväxtmöjligheter. Vi har ett öppet klimat där det är korta vägar till beslut. Vi ser att tjänsten på sikt kan utvecklas mot större ansvarsområden.

Ansök här: https://r.cndrne.com/campaign/url/forward/07b2a7d1a030
2
Reklam / Redovisningskonsult sökes till JL Ekonomi Västerås AB
« Senaste inlägg av Dovile skrivet augusti 28, 2019, 06:19:46 AM »
Är du en person som brinner för ett starkt affärsmannaskap och som trivs i ett högt tempo med fokus på kvalitet? Vill du vara med på vår resa och bygga upp Sveriges bästa redovisningsbyrå tillsammans med gedigna kollegor? Vill du till en arbetsplats där man arbetar nära kunden med fokus på hög livskvalitet, glädje och laganda? Då har vi arbetet för dig!

Om JL Ekonomi
JL Ekonomi är ett företag på tillväxt och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Vi växer och söker nu två duktiga Redovisningskonsulter till Västeråskontoret. Hos oss uppskattas du för din
kompetens och vi är måna om vår personal! Din vardag kommer att vara varierad med utveckling inom många nya branscher. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Vi vill att du ska må bra och satsar på aktiviteter
som bidrar till god hälsa och arbetsglädje. Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid, långsiktig utvecklings/utbildningsplan, samt regelbundna personalaktiviteter.

Hur ser din arbetsdag ut?
Du är placerad på vårt expansiva Västeråskontor. Tillsammans med kollegorna i Stockholm och Malmö är vi ett härligt gäng på 70 personer; en arbetsgrupp som präglas av stor öppenhet och hög teamkänsla där vikten av att hjälpa varandra för att nå målet väger tyngre än den individuella prestationen. Företaget genomsyras av en positiv atmosfär och arbetsglädje i en miljö som gör att du orkar göra "det lilla extra". Som Redovisningskonsult på JL Ekonomi är dina huvudsakliga
arbetsuppgifter att bistå kontorsansvariga med löpande redovisning, rapportering, bokslut, årsredovisningar, deklarationer samt administration som hör därtill. Du kommer även ha egna kunder där det är du som ansvarar fullt ut för leveransen. Allteftersom kontoret
växer hoppas vi att även du vill växa och utvecklas i din roll, med större kunder och mer ansvar som en naturlig följd.

Vem trivs här?
Du som är trygg i rollen som redovisningskonsult och som lägger stor vikt vid ett kvalitativt och professionellt arbete kommer snabbt in i rollen. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av redovisningsarbete
på byrå, gärna av bokslut och deklarationer, liksom att du har ambitionen att i framtiden bli auktoriserad redovisningskonsult (något som vi gärna hjälper dig att bli). Har du dessutom erfarenhet av VISMA och Fortnox och god kännedom inom olika branscher, kommer det att vara till din fördel. Ytterligare egenskaper som vi fäster stor vikt vid, är att du har ett starkt affärsmannaskap och driv liksom att du känner dig trygg i att vara ansiktet utåt hos våra kunder. Rollen innebär variation och ett stort ansvar,
varför du behöver ha god förmåga att möta olika människor och verksamheter liksom att kunna prioritera. Det är en självklarhet att du tycker om kundkontakter och att du är både affärsmässig och gillar att jobba i ett högt tempo under de perioder som krävs.
Stor vikt kommer att läggas vid erfarenhet och personlig lämplighet.

Ansök här: https://r.cndrne.com/campaign/url/forward/f3c0d9c58a3c
3
Reklam / Redovisningskonsult sökes till Aleria Redovisning (Helsingborg)
« Senaste inlägg av Dovile skrivet maj 24, 2019, 04:26:25 PM »
Kort om tjänsten
Vi söker en redovisningskonsult, gärna auktoriserad, med erfarenhet inom redovisning och bokslut från olika företagsformer och branscher. Du kommer att få eget ansvar för kunder och på sikt egen resultatavräkning för egna kunder vilket gör att du kan påverka din lön.

Förmåner
Vi erbjuder tjänstepension, friskvårdsbidrag och är ganska generösa när det gäller bidrag för massage och annan behandling för att undvika arbetsskador. Om du arbetar heltid har du rätt till fem dagars utbildning om året.

Mer om tjänsten
- Du kommer få arbeta inom följande områden:
- Löpande bokföring, program Visma Admin samt Fortnox
- Bokslut och deklarationer, program Hogia
- Skatter och rådgivning

Du kommer att ha mycket kundkontakt och även en del kontakt med revisorer till de företag som har vald revisor. Det är en fördel om du har viss kunskap om lönehantering.

Eftersom vi är ett mindre företag så kommer du att vara delaktig i marknadsföring och tillväxten för kontoren.

Anställningen är i första hand heltid, men vi är mycket flexibla och erbjuder även möjlighet att arbeta hemifrån om det skulle behövas vid något tillfälle då du i tjänsten får en bärbar dator som kopplas upp till kontorsdatorn.

Ansök här: https://r.cndrne.com/campaign/url/forward/b486c8db3331
4
Skatt och deklaration / SV: Diff i moms redovisningskonto
« Senaste inlägg av Fredrik Stigsson skrivet maj 17, 2019, 01:09:42 PM »
Hej,

du kan bokföra differensen mot konto 3740 Öresavrundning.
5
Skatt och deklaration / Diff i moms redovisningskonto
« Senaste inlägg av Frågvisalisa skrivet maj 12, 2019, 03:03:43 PM »
Hej,
Den ingående balansen (moms redovisningskonto) för år 2019 visar t ex 25 045. Det konstiga är att i april är summan 25 044. Ett minussaldo på 1 kr.
Hur styr jag upp det?
6
Löpande bokföring / SV: Travhäst som lager och inventarier
« Senaste inlägg av Fredrik Stigsson skrivet april 26, 2019, 01:35:22 PM »
Hej!

1. Det är absolut smidigast att göra avskrivning över 5 år (20 % per år). Du bör göra en ackumulerad avskrivning för 2016, 2017 och 2018.

2. I och med att du bokför på konto 1430 Lager av djur så kan du bokföra lagerförändringen på konto 4930 eller 4939. Inköpet bokfördes förmodligen på konto 4010 eller på ett annat kostnadskonto, lagerförändringar kvittar ut denna kostnad.

När hästen blir inventarie kan du kreditera konto 1430 och debitera konto 1270 anläggningsdjur.
7
Löpande bokföring / Travhäst som lager och inventarier
« Senaste inlägg av Kent Mattison skrivet april 25, 2019, 09:26:51 PM »
Hej!

Jag har två frågor som jag vill lyfta upp som berör travhästar som utgör både lager och inventarier i enskild firma.

1. Jag har en kund som har en travhäst som är tävlingshäst och därmed inventarier. Kunden har köpt hästen 2016 men har inte tagit upp hästen som inventarie överhuvudtaget tidigare. Hur gör inkomstår 2018 balansräkning för hästen med tanke på avskrivningen.
Ska jag ta Skatteverkets rekommendation 60 000 kr och ta en ackumulerad avskrivning som avser 2016,2017 och 2018 eller vad gör jag.
Kunden blev godkänd för momsregistrering för tävlingshästar 2018.

2. Kunden har också en unghäst som blir lagervara enligt reglerna. Den har inte startat ännu.
Men hur bokför jag denna? Debet 1430 lager djur (ej anläggingstillgångar) men vad blir kredit. Chansar på 4339 lagerförändringar hästar.

När hästen startar och blir ett inventarie ska jag då boka: kredit 1430 och debet 4339 (om det är rätt konto) samt för att få hästen som inventarie debet 1270 anläggningsdjur och kredit blir då vad? Chansar på 2010 eget kapital.

Tänkte skriva av hästarna på 5 år.

Tacksam för svar!

Kent Mattison
8
Reklam / Framåt Ekonom sökes till Nordic Capital (Stockholm)
« Senaste inlägg av Dovile skrivet mars 26, 2019, 02:17:38 PM »
Nordic Capital söker en ekonom till avdelningen som tar hand om ca 80 svenska bolag med ägande i Nordic Capitals fonder. I denna roll erbjuder vi dig möjlighet till att ta eget ansvar för redovisningen för bolagen, vilka har få men ofta komplexa transaktioner. Din närmaste kollega är ansvarig för bolagsadministrationen för samma bolag och ni samarbetar tätt ihop när ni bidrar med ert respektive delområde.

Hos oss får du möjlighet att bli en del av 10 trevliga och ambitiösa kollegor som ingår i ekonomiavdelningen för Nordic Capitals svenska rådgivningsbolag där vi både arbetar självständigt och tillsammans.

På Nordic Capital kan vi erbjuda en utvecklande arbetsmiljö, med professionella och kunniga kollegor som utvecklar dig såväl i din yrkesroll som personligen.

Vi sitter tillsammans på det svenska kontoret mitt i Stockholms City.

Vi söker dig som trivs med att ge den bästa servicen tillsammans med glada och hjälpsamma kollegor. Du vill lära dig nya saker och du vill i din tur lära andra. Du står upp för din åsikt, men du framför den med ödmjukhet. Du tycker det är roligast när du får arbeta med siffror, men vill ha ett omväxlande jobb där du även behöver formulera dig i tal och skrift, på svenska och engelska, till kollegor i flera länder. Du är trygg med en god självkänsla.

Vi söker dig som:
• har högskoleexamen eller KY- utbildning inom företagsekonomi/redovisning
• har jobbat med redovisning i 2-7 år
• talar och skriver svenska flytande
• talar och skriver mycket god engelska
• har hög integritet och kan hantera konfidentiell information
• är noggrann och kan se detaljer även när tempot är högt
• är flexibel och van att arbeta i en föränderlig miljö
• är självgående och tar eget ansvar
• är social och bidrar positivt till ett fungerande team
• är hjälpsam och generös mot dina kollegor

Vi ser gärna att du har erfarenhet av:
• ägarledda bolag och 3:12-reglerna
• holdingbolag
• redovisning av finansiella instrument
• redovisning i utländska valutor
• svenska bolag som har EUR som valuta
• branscherna professional services eller finans

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/691cf968b119
9
Reklam / Lönekonsult sökes till Ekonomi Klarapapper AB
« Senaste inlägg av Dovile skrivet mars 25, 2019, 02:35:18 PM »
Som lönekonsult på KlaraPapper blir du en viktig del av vårt affärsområde lön. Vi är en grupp om 25 personer fördelat på 3 grupper med en konsultchef för varje grupp. Lönekunderna, ca 150 styck, är svenska och internationella företag med allt från ett fåtal anställda upp till cirka 500. Vi har även samarbete med flera olika Global Payroll Providers.

KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi 80 medarbetare, varav 25 på affärsområde lön. Vi har funnits sedan 1997. Utöver Stockholm har KlaraPapper kontor i Östersund och Malmö. Vid tre tillfällen har Klara Papper utsetts till Gasellföretag.

Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Bland våra kunder finns många intressanta, välkända och välrenommerade företag som vi är stolta över att vara samarbetspartner till. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga kundrelationer.

KlaraPapper är kända för, och har alltid stått för kompetens och kvalitet. Våra ledord är engagemang, trygghet och utveckling. Vi uppmuntrar våra anställdas kreativitet och intresse för utveckling genom att vara lyhörda och öppna dörrar för nya arbetsuppgifter, projekt och nya ansvarsområden. Samtidigt ser vi stor nytta i att våra anställda har balans mellan jobb och fritid och är måna om hälsa och välmående. Vi välkomnar digitaliseringen och den moderna arbetsformen och ser möjligheter i att utvecklas tillsammans med våra kunder och vår personal.

Välkommen till KlaraPapper!

För att du ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i din nya roll hos oss finns väl genomarbetade processer och rutiner, bra systemstöd och många engagerade och positiva kollegor. I löneteamet sker arbetet både självständigt och i samarbete med kollegor. Arbetet innefattar hela löneprocessen på flera spännande kunduppdrag i varierande storlek inom olika branscher. Du kommer att arbeta med alla förekommande arbetsmoment inom ramen av lön. Utöver löpande lönehantering med avstämningar och rapportering innefattar arbetet även bl.a. pensionsrapportering, statistik, rapportering och kontakt med myndigheter samt konsultationer för våra kunder och dess medarbetare. KlaraPapper är en auktoriserad byrå av SRF.

För att trivas i rollen som lönekonsult hos oss på KlaraPapper tror vi att du är van att arbeta självständigt, är ansvarstagande, kvalitetsmedveten, och har ett stort kundfokus med ett konsultativt förhållningssätt. Vi värdesätter ditt engagemang och positiva inställning. Som person delar du gärna med dig av dina kunskaper och trivs med att arbeta i grupp såväl som individuellt. Din utveckling är viktig för oss och därför ger vi dig goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll som lönekonsult samt vara delaktig i interna utvecklingsprojekt. Som medarbetare på KlaraPapper får du möjligheten att via SRF certifiera dig till Auktoriserad Lönekonsult.

Kvalifikationer

Vi söker dig med goda kunskaper inom lön och som har relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i en självständig roll som lönekonsult eller liknande med ansvar för löneprocessens alla delar. Du har erfarenhet av något lönesystem exempelvis: Agda PS, Flex Lön, Flex HRM, Hogia Lön och tycker det är roligt att använda teknik till smarta lösningar. Vi ser det som meriterande om du har en examen från YH eller KY-utbildning med inriktning Lön samt om du har erfarenhet av systemuppsättning och uppstart av nya kunduppdrag.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/4719718d3a15
10
Reklam / Accounts Receivable Accountant sökes till Benify
« Senaste inlägg av Dovile skrivet mars 16, 2019, 10:35:24 AM »
Det som började som en idé om att göra HR enkelt är nu ett av de ledande bolagen inom förmåner och ersättning. Med vår smarta förmånsportal har vi fullkomligt revolutionerat HR-branschen! Nu söker vi efter en Accounts Receivable Accountant / Kundreskontra till vårt sammansvetsade AR-team som ansvarar för fakturering av vår tjänst och även våra kunders utlägg. Besitter du ett högt detaljfokus som nästintill irriterar dina vänner, är självgående, positiv och intresserad av att jobba i ett entreprenöriellt bolag där vi har vansinnigt roligt på jobbet?

Läs vidare, för denna tjänst kan vara något för dig!

Om tjänsten


Som Accounts Receivable Accountant blir du en del av Benifys Finance-avdelning där du ingår i ett team om totalt nio personer. Tillsammans med tre kollegor utgör du AR-teamet, som ansvarar för företagets fakturering och därtill relaterade arbetsuppgifter, för såväl våra svenska som utländska bolag. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat:
• Tjänstefakturering utefter avtal
• Utläggsfakturering baserade på beställningar i vår förmånsportal
• Påminnelse- och inkassohantering
• Återrapportering av kundinbetalningar
• Periodiseringar och intäktsuppföljningar
• Avstämning vid bokslut både månads- och årsvis
• Stöd till andra avdelningar i syfte att skapa så nöjda kunder som möjligt
• Löpande utveckling och effektivisering av våra rutiner och processer

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har en ”can do”- attityd och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter efter behov. Du är utåtriktad och villig att lära dig, samtidigt som du är självgående och kan arbeta proaktivt. Dina arbetsuppgifter genomför du noggrant, men du är också lyhörd för när du behöver skifta fokus för att lösa en uppgift som är mer brådskande. Eftersom vi är en koncern på ”tillväxtresa”, där vardagen är föränderlig, trivs du i en roll där alla rutiner och processer inte är på plats, där du hela tiden måste vara med och utveckla och effektivisera vårt arbete. Vidare uppskattar du kontakten med kunder såväl som kollegor, eftersom du kommer att ha många kontaktytor av olika slag och i olika syften. Du är en härlig kollega och sprider positiv energi och har en lösningsorienterad attityd oavsett arbetsuppgift.

I övrigt ser vi att du har:
• Universitets- eller KY utbildning inom ekonomi
• Några års tidigare erfarenhet från en AR-funktion med större flöden
• Goda systemkunskaper, framförallt i Excel. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av affärssystemet NAV
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/2faabcd0e178
: 1 2 3 ... 10