Nyliga inlägg

: 1 2 3 ... 10
1
Reklam / Kreativ internationell konstnärsduo söker Koordinator!
« Senaste inlägg av Dovile skrivet november 09, 2018, 01:42:04 PM »
Kreativ internationell konstnärsduo söker mångfacetterad, flexibel och nyfiken medarbetare.
Vi söker en orädd medarbetare på 75% med möjlighet till heltidstjänst.

Vi finns i Uppsala med världen som arbetsfält. Du hamnar i ett sammanhang där du är en del av ett dynamiskt flöde av konst i form av filmproduktion, fotografi och musik med syfte att inspirera till positiv förändring i världen. Vårt hjärta finns i projekt som beskriver hållbarhet, miljö och humanitära frågor.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå i att vara företagets koordinator med erfarenhet av att hantera företagsekonomi och hanterar även en del av våra tekniska lösningar. Hos oss har du många bollar i luften och trivs med varierade arbetsuppgifter i en kreativ miljö. Ingen dag är den andra lik!

Ditt arbete kommer innebära att du är stationerad i Uppsala men med flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån kombinerat med företagets natursköna studio/ateljé.
Du har kontakt med internationella kunder, leverantörer, revisionsbolag, media och bokar möten, resor och logistik. Du arbetar med våra hemsidor och digitala plattformar kontinuerligt i form av mail, ftp:n, domäner, bildleveranser, dator/programinställningar, telefoner/växlar, uppdateringar och annan problemlösning.

Du hanterar också lättare bokföring, fakturering, lagerhållning och kontorsmaterial. Du har möten med våra spännande kunder och leverantörer i Uppsala på kontoret, men även i Stockholm, vilket också kräver att du har körkort.
Eftersom många av våra kunder är internationella är engelska i skrift och talad form avgörande. Vi arbetar i mac-miljö med olika digitala plattformar och program där det är bra att du har grundläggande kunskap i program som iCal, Lightroom, Photoshop, InDesign, Word, Excel och hemsideprogram som Squarespace eller liknande.

Brinner du också för att med ditt dagliga arbete bidra till ett mer hållbart samhälle?
Tycker du om konst, kultur och världens natur?
Kom och arbeta med oss!

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/23b78eb65765
2
Reklam / Redovisningscontroller sökes till Tage Rejmes Bil AB
« Senaste inlägg av Dovile skrivet november 06, 2018, 10:42:39 AM »
Vi stärker upp vår ekonomifunktion, i ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag, och söker därför en redovisningscontroller med kunskaper inom koncernredovisning, skatt och moms. Drivs du av att arbeta på djupet, förvalta och utveckla, ser möjligheter till förbättring och motiveras av att effektivisera processer och realisera dem i organisationen? Då kan detta vara rollen för dig.

Brinner du för redovisning och vill du arbeta i ett framgångsrikt företag? Vill du arbeta i en ansvarsfull roll och trivs med att vara delaktig i hela flödet? Då kan rollen som redovisningscontroller hos oss vara något för dig.

Vi kan erbjuda dig

Stimulerande arbete i en organisation som präglas av kundfokus, kontinuitet, långsiktighet och ständig utveckling. Beroende på kompetens och intresse erbjuds goda möjligheter att påverka utvecklingen av rollen.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

Som redovisningscontroller på Rejmes ekonomiavdelning rapporterar du till koncernens ekonomichef. Ekonomiavdelningen har en central uppgift i att sammanställa, analysera och rapportera ekonomisk information såväl internt som till externa intressenter.

Ekonomifunktionen består av ca. 15 medarbetare fördelade på avdelningarna redovisning, kundreskontra, leverantörsreskontra och kassaredovisning. Våra fyra affärscontollers jobbar operativt i driftsbolagen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta koncernens redovisning, hantering av skatt och moms. Löpande redovisning, analys av konton samt framtagandet av månads- och årsbokslut.

Du är en nyckelperson, på ekonomiavdelningen, som drivs av att analysera siffror och vara supporterande gentemot övriga bolag i koncernen. I dina arbetsuppgifter ingår även underhåll och utveckling av befintliga affärssystem.

Du säkerställer regelefterlevnad och att utvecklingen av redovisningsregler följs. Du driver även kontinuerligt utvecklings- och förbättringsarbete inom redovisningsområdet, samt arbetar för en likriktad redovisning i koncernen.

Bakgrund och erfarenhet

Vi söker dig som är civilekonom, som har god erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du är självständig i ditt arbete och känner dig trygg i dina kunskaper och din arbetsroll.

Du har god vana av affärssystem, meriterade med erfarenheter av IFS Ekonomi, Hogia bokslut & skatt samt Mercur. Mycket goda kunskaper i Excel är en förutsättning.

Du har bra analytisk förmåga, och god förståelse för siffror och ekonomiska sammanhang. Som person är du strukturerad och noggrann och har god samarbetsförmåga. Du är en framåt, pålitlig och engagerad person med hög arbetsmoral och positiv inställning.

Att söka information och ha många kontaktytor i organisationen är något som du känner faller sig naturligt. Du har ett förhållningssätt som inkluderar såväl förmågan att stödja som att ifrågasätta.

Uppfyller du kvalifikationerna för tjänsten är du välkommen med din ansökan!

Tjänsten är en heltidstjänst med placering på huvudkontoret i Norrköping. Välkommen med din ansökan senast 1 december. Urval och intervjuer sker löpande.

Ansök nu: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/e53d68376112
3
Reklam / Tullrevisor - Sthlm sökes till Tullverket
« Senaste inlägg av Dovile skrivet september 19, 2018, 04:20:59 PM »
Vill du arbeta i en myndighet som gör skillnad i samhället och ha meningsfulla och intressanta arbetsuppgifter inom handel och tullhantering? I så fall är Tullverket något för dig.

Tullverkets kärnverksamhet är indelad i två avdelningar, Effektiv handel och Brottsbekämpning. Effektiv handel ansvarar för att rätt tull och andra avgifter tas ut för de varor som förs in och ut ur landet, samt för kontrollen av att in- och utförselreglerna följs. Inom avdelningen finns en mängd olika arbetsuppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Tullrevisor inom Operatörsuppföljning kommer du att kontrollera att företag följer de villkor och tillstånd som krävs för en korrekt tullhantering, att företag har redovisat korrekt tull och andra avgifter samt att varor inte importeras/exporteras i strid mot import- och exportrestriktioner. Kontrollen sker bland annat genom att du som medarbetare genomför tullrevisioner på plats hos företagen samt eftergranskningar (skrivbordskontroller) som sker på kontoret.

Inom Operatörsuppföljning förekommer också andra arbetsuppgifter såsom ursprungskontroller, kvalitetsmätningar och biståndsframställningar.

Arbetet innehåller moment av såväl arbete i grupp som individuellt arbete. Arbetet innebär kontakter inom och utanför Tullverket med såväl företag som andra myndigheter.

Vi söker dig som har:
• akademisk examen om minst 120 poäng eller 180 högskolepoäng enligt Bolognamodellen inom områdena ekonomi, juridik, samhälls- eller statsvetenskap. Utländsk akademisk examen ska motsvara svensk standard (Utlåtande utfärdat av Universitets- och högskolerådet)
• mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• god förmåga att uttryck dig på engelska i tal och skrift
• svenskt körkort, klass B för personbil.

Meriterande om du har:
• akademiska meriter inom områden som redovisning, bokföring, logistik, juridik företagsekonomi eller statistik
• minst 1 års aktuell erfarenhet av kontroll-/granskningsarbete på myndighet eller revisionsbyrå
• minst 1 års aktuell erfarenhet av arbete med tillståndsgivning och/eller kontroll av att villkor i tillstånd efterlevs
• minst 1 års aktuell erfarenhet av erfarenhet arbete med bokföring/redovisning
• erfarenhet av arbete i verksamhet som arbetar med tullhantering
• mycket goda kunskaper i Excel och/eller Sesam
• erfarenhet av leda/aktivt deltaga i förändringsarbete
• erfarenhet av arbete med kundbemötande och service.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i grupp men som också kan arbeta självständigt. Du är initiativrik och ansvarstagande och litar på din egen förmåga. Du har ett öppet sinnelag, är flexibel, noggrann och effektiv. Du lägger stor vikt vid att ha god ämneskompetens och vill hålla dig uppdaterad inom ditt kompetensområde.

Som medarbetare i Tullverket lever du vår värdegrund som präglas av helhetssyn, ansvarstagande och nytänkande. Inom Operatörsuppföljningen finns målet att alla medarbetare ska uppfattas som professionella, kompetenta och effektiva.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet!

Anställning och utbildning

Under ditt första halvår som anställd kommer du att genomgå en grundutbildning där teori varvas med praktik. Utbildningen kommer genomföras framförallt på din anställningsort som distansutbildning. Det förekommer även närvaroträffar som kan ske på annan ort, vilket kommer att medföra vissa resor och övernattningar.

Anställningen är sex månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas från anställningens början.

Vi tycker att det är viktigt med balans mellan arbete och privatliv och våra förmåner omfattar bland annat friskvård, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor.

Ansök nu: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/76b9db6fab5c
4
Reklam / Senior Redovisningsekonom sökes till Schneider Electric
« Senaste inlägg av Dovile skrivet september 11, 2018, 11:47:40 AM »
Har du tidigare erfarenhet av att självständigt arbeta med den totala redovisningen för ett bolag? Då är det dig vi söker!

Vi söker en Senior Redovisningsekonom till vår ekonomienhet, idag är vi totalt 13 personer. Hos oss får du möjlighet att jobba självständigt i en internationell koncern med stora möjligheter att utvecklas.

Dina ansvarsområden
• Månads- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Löpande bokföring
• Kontoavstämningar
• Deklarationer
• Uppföljning och analyser
• Övriga redovisningsrelaterade arbetsuppgifter
• Support i revisionsfrågor

Du har minst 5 års erfarenhet som redovisningsekonom, en högskoleutbildning inom ekonomi och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i SAP, Navision och Excel och har du erfarenhet att av jobba med ett Shared Service Center tidigare är det meriterande. Du ska gilla att arbeta i matris och i en global organisation med många kontaktpunkter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och vi söker dig som har en hög energinivå, en stark drivkraft och engagerar dig i din uppgift och i vår gemensamma utveckling.

Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha det roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!

Ansök nu:  https://express.candarine.com/campaign/url/forward/f0e6e013eac6
5
Reklam / Ekonomichef/administratör sökes till XL-BYGG Ronneby
« Senaste inlägg av Dovile skrivet augusti 30, 2018, 11:58:13 AM »
Vi söker en ekonomichef/administratör för en heltidstjänst i vår koncern.

Tjänsten är i första hand hos vår byggvaruhandel "XL-BYGG
Ronneby", men kommer att involvera visst arbete med våra hyresbolag och framöver även vårt byggbolag.

Gedigen ekonomisk utbildning och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är ett krav.

Produktkännedom om byggvarumaterial är önskvärt, men inte tvunget.

Ett urval av de ekonomiska kunskaper som tjänsten kräver:
• Lönehantering
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• In- och utbetalningar
• Momsdeklaration
• Bokföring
• Redovisning/projektredovisning
• Löpande avstämningar samt förberedande och färdigställande av halv- och helårsbokslut
• Krav och inkassohantering
• Hyresavisering
• Kontraktskrivning
• Ansvara för artikelhantering/lagerhantering/inventering
• Följa upp leverantörsavtal för rätt in- och utprissättning samt säljstrategi
• Inköps- och säljstatistik
• Kundavtal

Du som söker uttrycker dig flytande på svenska i både tal och skrift och du är van att jobba i flera olika datorsystem.

Du är noggrann, har siffersinne och är sälj/vinstdriven.
Du är ambitiös, ansvarsfull och social. Du är flexibel, prestigelös och kan hålla många bollar i luften samtidigt.

Notera att vi utvärderar de inkomna ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än annonsens slutdatum

Ansök nu: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/a68a70c16afc
6
Reklam / Business Controller sökes till Linas Matkasse
« Senaste inlägg av Dovile skrivet augusti 27, 2018, 09:29:46 AM »
Vi på Linas Matkasse söker nu en engagerad, driven och analytisk Business Controller. I rollen som Business Controller kommer du främst att fungera som stöd till våra enhetschefer inom inköp och produktion i såväl strategiska affärsbeslut som operativa verksamhetsbeslut. Du kommer således ha en stödjande roll inom ekonomistyrningsområdet, vilket inkluderar att proaktivt driva förändringar, effektiviseringar och bidra till utveckling av affären och interna arbetssätt. I denna roll rapporterar du CFO. Tjänsten är beläget i koncernens huvudlokal i Spånga.

Arbetsuppgifter
• Ansvarig för budget- och prognosarbete
• Avvikelseanalys och rapportering i samband med månadsbokslut
• Lönsamhetuppföljning
• Utveckla, mäta och rapportera relevanta nyckeltal
• Utveckla standardrapporter i Linas BI-system för att supportera verksamheten
• Business Partner och allmänt bollplank i såväl strategiska affärsbeslut som operativa verksamhetsbeslut
• Förbättra rutiner och processer för ökad internkontroll
• Ad hoc-analysering

Vem är du?
Du har en civilekonomexamen eller liknande med några års erfarenhet av arbete i en affärsnära controllerroll, samt en god grund i redovisning. Du behöver kunna använda Excel effektivt i ditt arbete och en i övrigt hög systemmognad är en förutsättning. Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du positiv, ansvarstagande och analytisk. Du utför ditt arbete självständigt, metodiskt och strukturerat samt har en god kommunikationsförmåga och kan förklara komplexa samband på ett lättförståeligt sätt. Du är en engagerad person som brinner för att arbeta med siffror, att leverera ett arbete med hög kvalitet samtidigt som du motiveras av att arbeta nära affärsverksamheten.

Om oss
Linas Matkasse skapar en skönare vardag och underlättar för familjer som vill laga god, sund och varierad mat. Vi är marknadsledande inom branschen för matkassar på nätet och med tydliga nummer ett i både Sverige, Norge och Finland och en stark tillväxtutmaningsposition på den snabbt växande danska marknaden. Koncernen omsätter drygt 1,5 miljard kronor.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/51c1c1a6aa79
7
Ekonomiprogram / SV: Bokio
« Senaste inlägg av Unikum skrivet augusti 22, 2018, 08:23:43 AM »
Ingen?
8
Reklam / Bokföringslexikon
« Senaste inlägg av bokfoeraren skrivet augusti 15, 2018, 11:39:11 AM »
Hej, jag vill tipsa om vårt bokförings/ekonomi lexikon vi håller på att skriva!

https://www.dinbokforing.se/bokforingslexikon
9
Ekonomiprogram / Bokio
« Senaste inlägg av Unikum skrivet augusti 15, 2018, 09:01:37 AM »
Hej!

Någon som har erfarenheter av Bokio (https://www.bokio.se/)? Verkar vara helt gratis... Hur nu det kan gå till  :o

Kör själv Visma Ensild Firma och är väldigt nöjd med enkelheten i det programmet. Dock är jag lite orolig för att de ska lägga ner utvecklingen av den mjukvaran till förmån för eEkonomi, så om man tvingas byta program i framtiden kanske man lika gärna skulle kunna välja ett gratisalternativ?

Med vänlig hälsning,

/LS
10
Reklam / Ekonom/ Platschef sökes till Svarta Fåret AB
« Senaste inlägg av Dovile skrivet juni 25, 2018, 09:30:33 AM »
Då vår tidigare Platschef går vidare till nya utmaningar söker vi nu en ny administrativ Platschef/Ekonom. Huvudansvarsområden är att leda den dagliga verksamheten på vårt kontor och lager i Lindome samt ekonomi- och personalansvar. Vidare kommer du att vara delaktig i och ta ansvar för att vara drivande i utvecklingen samt implementeringen av olika projekt i nära samarbete med vår ägare. Operativt inköpsarbete kan också förekomma då organisationen är liten.

Vi söker dig som är utbildad redovisningsekonom och har mycket god erfarenhet av att jobba brett med ekonomifrågor inom ett bolag. Du har god erfarenhet av löpande bokföring likväl som att du kan upprätta årsbokslut självständigt samt har erfarenhet av personalledning. Du har en god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt i svenska språket och då du kommer att arbeta i en delvis internationell miljö så hanterar du även det engelska språket obehindrat. Vi ser gärna att du jobbat i Vismas logistik & redovisningsmiljö och att du har erfarenhet av detaljhandelsbranschen.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring
• Skatt och momsdeklarationer
• Kontakt med Skatteverket och Tullverket
• Årsbokslut, samt månadsresultat
• Kund- och leverantörsreskontra
• Betalningar av leverantörsfakturor och löner
• Budgetplanering och betalningsplan
• Personalledning, personalansvar och lönehantering
• Inköpsarbete, leverantörskontakter, speditörsbokningar rmm.
• Fakturahantering
• Tulldokument och arkivering av tulldokument
• Redovisning av Intrastat.
• Avtalsfrågor

Som person är du ansvarstagande, lyhörd och prestigelös. Du är självgående i ditt arbetssätt med förmågan att driva arbetet framåt men du är också en lagledare som vill ha ditt team med dig och värdesätter dina kollegor. Vidare har du en god problemlösande och analyserande förmåga och du är detaljorienterad och noggrann i ditt arbetssätt samt en god administratör.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/f420b2964d69
: 1 2 3 ... 10