Nyliga inlägg

: 1 2 3 ... 10
1
Reklam / Controller sökes till Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB (Örebro)
« Senaste inlägg av Dovile skrivet januari 24, 2020, 10:01:41 AM »
Vi söker dig som brinner för ekonomistyrning, affärsmässighet och arbete i högt tempo i en spännande bransch som är i stor förändring.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som controller ansvarar du för ekonomifunktionen inom Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB. Det innebär att du stödjer och utvecklar bolagets affärsverksamhet genom ekonomisk uppföljning och analys i nära samarbete med VD och avdelningschefer. Du sitter med i företagets ledningsgrupp.

I rollen som controller ansvarar du bland annat för:

• Verksamhetsuppföljning på bolags- och avdelningsnivå

• Analyser och förklaring av resultat och avvikelser

• Effektivisering av rutiner och processer

• Utveckling av rapporter

• Uppföljning av lagernivåer, omsättningshastighet och värdering

• Upprättande av bolagets månadsbokslut

• Utveckling av budgetprocessen

• Ad hoc-analyser

• Ansvar för miljö- och kvalitetsarbete

• Aktivt bidra i förbättrings-/utvecklingsprojekt inom koncernens ekonomifunktion.

Kvalifikationer

Du som söker har akademisk examen som civilekonom eller annan akademisk examen som är relevant. Du har flerårig arbetslivserfarenhet som controller i en större affärsinriktad organisation. Du har mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av systemen IFS ekonomi och Mercur är meriterande.

Du har god analytisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Därutöver behöver du ha god förmåga att skapa struktur, effektiva rutiner och arbetssätt. Vi lägger också stor vikt vid din förmåga att bidra till ett gott samarbetsklimat såväl inom ledningsgruppen som med andra delar av företaget.

Välkommen med din ansökan!
https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/30eeae07c313
2
Reklam / Lönespecialist sökes till Xylem (Emmaboda)
« Senaste inlägg av Dovile skrivet januari 15, 2020, 03:23:22 PM »
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är placerade inom personalavdelningen i Emmaboda och är en specialistroll med självständigt ansvarsområde inom Xylem. Arbetsuppgifterna innefattar ansvara, underhålla samt vidareutveckla system, rutiner och som tillhör processen lön och förmåner. Vidare ingår även att bevaka och tillhandahålla data med myndigheter, organisationer och övriga externa samarbetspartners. Avdelningen är under utveckling och vi ser gärna att du med och skapar framtiden HR service funktioner för våra interna kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer framförallt bestå av:

Genomföra samt kontrollera lönekörningar, bevakning, sammanställning och uppdatering i lönesystem och tidredovisningssystem. Färdigställa underlag till bankutbetalningar. Ansvara och färdigställa underlag till arbetsgivarutgifter samt ge support till anställda, produktionsledare och chefer. I rollen igår även att du tillsammans med dina kollegor arbetar med personaladministrativa frågor, b.la arbete med att uppdatera med vårt personalsystem (Workday), samt lag och avtalsfrågor. Inom gruppen ges även möjlighet till projektarbete.

Erfarenhet
Vi söker dig med gymnasieutbildning gärna med inriktning mot ekonomi eller motsvarande utbildning där du har jobbat med tal och siffror. Det är ett krav att du har erfarenhet av lönearbete samt goda kunskaper i Office-paketet. Har du dessutom erfarenhet av databashantering är det meriterande. Då vi verkar i en internationell miljö är det en absolut nödvändighet att du behärskar engelska i både tal och skrift. Inom gruppen arbetar vi med de nordiska länderna och det är ett plus om du behärskar danska, norska eller finska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person känner du igen dig i våra kärnkompetenser - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. Vidare är du serviceinriktad, har kommunikativ förmåga och är ansvarsfull. Du är noggrann och har hög integritet, du förstår vikten av att hantera konfidentiella och personliga uppgifter på ett professionellt sätt.

Link: https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/f4568a300a5e
3
Hej.

Jag säljer saker som jag skickar med posten via mitt AB.
Men jag har inte uppdaterat mig sedan ett par år tillbaka och förstår att jag numera måste lägga på moms som korrelerar med varan jag säljer för frakten.

Normalt har jag bara köpt 500 frimärken åt gången och bokfört dem som förbrukningsinventarier eller materielkostnader eller kontorsmateriel.
Jag kan inte riktigt komma överens med logiken i detta att jag skall betala moms för porto när jag skickar.
Kunden betalar 22:- i frakt men jag måste punga ut ytterligare 5,50:- till staten för detta.
Jag har svårt att motivera för kunden att de skulle behöva betala 27,50:- för att jag inte skall gå back när de ser att det bara är frimärken för 22:- på paketet. Jag säljer mycket via egen sida men också tradera och där har de omdömessystem = dåligt omdöme pga för hög (så som kunden ser det) portokostnad.

Jag säljer alltså för 100, och får ytterligare 22 via bg, swish eller kort.
Fakturan har tidigare sett ut så här:

1930: D 122
3010: K 80
2611: K 20
6251: K 22

och nu borde den se ut så här:
1930: D 122
3010: K 97,6
2611: K 24,4

alternativt så här:
1930: D 122
3010: K 80
2611: K 24,4
6251: K 17,6

Jag hänger inte med och det känns som att jag förlorar pengar...
Vad bör jag göra och hur skall jag bokföra detta korrekt?
Tusen tack på förhand för ett svar som förklarar.
När jag har sökt på information angående detta tycker jag inte att jag får fram vettiga svar eller info utan endast motsägande uppgifter som att frimärken vore undantagna eller att detta endast gäller om man använder "skicka lätt".

Vad bör jag göra, skaffa frankeringsmaskin?
Hur fungerar avtal med posten, är det skicllnad i priserna där också beroende på volym?

/Mohlin


4
Reklam / Affärsområdeschef Rekrytering KlaraPapper sökes till Ekonomi Klarapapper AB
« Senaste inlägg av Dovile skrivet december 04, 2019, 04:45:04 PM »
KlaraPapper är kända för, och har alltid stått för kompetens och kvalitet. Våra ledord är engagemang, trygghet och utveckling. Vi uppmuntrar våra anställdas kreativitet och intresse för utveckling genom att vara lyhörda och öppna dörrar för nya arbetsuppgifter, projekt och nya ansvarsområden. Samtidigt ser vi stor nytta i att våra anställda har balans mellan jobb och fritid och är måna om hälsa och välmående. Vi välkomnar digitaliseringen och den moderna arbetsformen och ser möjligheter i att utvecklas tillsammans med våra kunder och vår personal.

Tjänsten/Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med allt som krävs för att bygga upp ett nytt affärsområde. Utveckla och driva merförsäljning hos våra befintliga kunder, prospektera och nykundsbearbeta . Bygga processer, rutiner och skapa struktur, samt jobba med hela kandidatprocessen och tillsätta de uppdrag du tar in. Med tiden är ambitionen att affärsområdet ska växa och med det, du i din roll som ledare och chef för ditt team som du rekryterar.

Erfarenhet och Kompetens

Vi söker dig som har god erfarenhet av rekryterings & bemanningsbranschen inom ekonomi och som är van att göra affärer med både små och stora företag. Vi ser gärna sökande som ser detta tillfälle som nästa steg vilket kan betyda att du idag arbetar i en roll där nästa steg är en ledarroll.

•    Vi ser att du är en utåtriktad och pålitlig person som förstår vikten av goda och långsiktiga relationer, både med kund och konsult. Du har ett gott rykte och gediget nätverk.
•     Mycket god kunskap kring rekryteringsprocessen
•     Brett nätverk
•     Lösningsorienterad, orädd och prestigelös då det kommer vara centralt för att affärsområdet ska kunna etableras på bästa sätt.Det är inte avgörande att du har haft ett ledande ansvar men vi ser det som meriterande. Du har ledaregenskaperna som du på sikt vill förverkliga.

Utbildning

Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi men det är inte ett krav.

Språkkompetens

Svenska och Engelska i tal och skrift

Erbjudande

Om du ser dig själv som en framtida ledare så är det här rätt tjänst för dig. Du kommer att få möjlighet att med stöd driva upp ett eget affärsområde där du sätter din prägel på affärsområdet. Du kommer att erbjudas en marknadsmässig lön och en bra pensionslösning. Vi tillämpar också ett generöst friskvårdsbidrag eftersom vi vill uppmuntra våra anställda att hålla sig i form.

Tjänsten är placerad i fina lokaler i centrala Stockholm där vi har ett varmt och roligt arbetsklimat där du får massor med ambitiösa, kunniga och härliga kollegor. Du kommer att rapportera till VD.

Ansök här: https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/621e233e48fc
5
Reklam / Revisorsassistent sökes till Stromson Revisionsbyrå (Stockholm)
« Senaste inlägg av Dovile skrivet november 07, 2019, 08:03:40 AM »
Säljdistrikt: Småland

Nu söker vi en Revisorsassistent till vårt kontor i City för att stärka vår byrå med ytterligare en talang.

Här får du möjlighet till en bred och givande roll inom revision.
Till Stromson Revisionsbyrå söker vi nu en självständig ekonom med något eller några års erfarenhet inom redovisning eller revision. Hos oss har du en viktig roll då du har du hand om våra klienters uppdrag. Du kommer få ett eget ansvar för dina uppdrag ax till limpa. Du kommer att bli en del av ett härligt team där prestigelöshet och högt i tak står i centrum. Vi sitter i sitter i fina lokaler i centrala
Stockholm.

Du erbjuds en roll med möjlighet att påverka och att sätta din egen struktur på ditt dagliga arbete.
Det finns stor potential att få lära sig uppgifter såsom skatterelaterade frågeställningar av våra seniora kollegor på plats. Tillsammans med din mentor sätter vi upp en plan för din kompetensutveckling. Har du drivkraften och viljan finns goda möjligheter att lyckas och utvecklas hos oss.

Vem är du?
Vi söker dig som idag jobbar som redovisningsekonom men vill ta ett nytt kliv i din karriär eller jobbar du redan som revisorsassistent men vill ha en bättre balans mellan arbete och fritid. För tjänsten krävs att du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta i något ekonomisystem, har du erfarenhet av Hogia ser vi det som meriterande. För att trivas i rollen är det en förutsättning att du tycker om utveckling och utmaningar samt är självgående, kvalitetsmedveten och affärsinriktad som person.

Som person är du prestigelös, driven och ansvarstagande. Du är självgående och kan effektivt driva ditt arbete framåt med goda resultat. Nyckelkompetenser för att lyckas i denna roll är lösningsorienterad, att ha förmågan att arbeta strukturerat och processorienterat både självständigt och i grupp samt vara flexibel och kunna ändra prioriteringar när det behövs. Rollen kräver hög integritet och lojalitet och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan
https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/1622207757b0
6
Reklam / Ekonom sökes till Tage Rejmes Bil AB (Norrköping)
« Senaste inlägg av Dovile skrivet november 06, 2019, 10:05:00 AM »
Rejmes söker dig som vill jobba som kredit- och kundreskontraadministratör på huvudkontoret i Norrköping. Till vårt kreditteam om fyra medarbetare söker vi en ny kollega som är en erfaren problemlösare med stor integritet och hög kundservicenivå.

I rollen som Kreditadministratör behandlar du kreditansökningar gällande nya och befintliga kunder, samt bevakar befintliga krediter.

Du arbetar även med kundreskontran och löpande ekonomiska transaktioner samt avstämning av diverse balanskonton.

Dina arbetsuppgifter omfattar i huvudsak:

 -   Kreditbedömning och kreditbevakning
 -   Kundreskontra och kravhantering
 -   Konkurs och obeståndshantering

Inom teamet arbetar vi även med uppföljning av inkassoärenden, utredning av tvister, upplägg av amorteringsplaner m.m. Du har mycket kontakt internt och även externt med våra kunder. Du säkerställer regelefterlevnad och att god kreditgivningssed följs.

Du driver även tillsammans med teamet kontinuerligt utvecklings- och förbättringsarbete inom det finansiella området, samt arbetar för en likriktad kreditprocess i koncernen.

Vi söker dig som har minst 3 års praktisk erfarenhet av liknande arbete. Att ha ingående kunskaper inom ekonomi med inriktning mot finansiering eller reskontraadministration samt grundläggande kunskaper i bokföring, är ett krav. Har du även erfarenhet av kreditbedömning och kravhantering är det ett stort plus.

Vi har en övertygelse om att är du en driven ekonom till din natur, med rätt inställning så finns alla möjligheter att lära sig det specifika kreditarbetet. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel.

Du är analytisk, har god förståelse för siffror och ekonomiska sammanhang. Du arbetar självständigt och trivs med att arbeta i en hög arbetstakt under tidspress i perioder. Som person är du strukturerad och noggrann med god samarbetsförmåga.

Du är prestigelös, engagerad och flexibel - du har inga problem att hugga i där det behövs, högt som lågt.

Låter det här som en utmaning som kan passa dig? Sök då snarast!

Välkommen med din ansökan!

https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/f1412f78de38
7
Medlemspresentation / Företag
« Senaste inlägg av Bolago skrivet oktober 14, 2019, 05:28:08 PM »
Presenterar ett par bolag nedan för bolagsbildning och redovisning.

För den som skall påbörja verksamhet i aktiebolag, gör det enkelt och billigt genom lagerbolag tillsammans med www.bolago.se.

och

För den som söker en bokföringsbyrå i Stockholm som erbjuder moderna digitala lösningar tillsammans med rådgivning så erbjuder www.dinbokforing.se.
8
Reklam / Ekonomiassistent sökes till Candles Scandinavia AB (Örebro)
« Senaste inlägg av Dovile skrivet augusti 28, 2019, 06:52:43 AM »
Candles Scandinavia är den ledande leverantören av doftljus och övriga doftsättningsprodukter till hemmet genom agenturen för flertalet av världens största ljusmärken samt att man bedriver utveckling och produktion av egna produkter, främst som private label. Man finns representerad i samtliga nordiska länderna samt har kontor, showroom, lager och tillverkning i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt placerade i Örebro. Just nu befinner man sig i en spännande och expansiv fas med ett 30 tal medarbetare och en omsättning på ca 80 miljoner kronor.

Profil på vår Ekonomiassistent
Som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, löneberedning, löpande bokföring, avstämningar, rapportering samt bistå vid månadsbokslut och årsbokslutsarbetet.

Du kommer att ingå i ett team om fyra personer där vi arbetar tätt tillsammans och alla hjälps åt. Detta medför att din roll kommer formas efter din kompetens, tidigare erfarenhet och gruppens sammansättning. Vi tror att du på ett engagerat och ödmjukt sätt kan bidra med nya tankar och idéer för utveckling av de ekonomiska processerna.

Vi söker dig som
Precis har avslutat en relevant utbildning inom ekonomi alternativt har något års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du är pedagogisk och har en förmåga att förstå och se helheten.
Du har tålamod och är inte rädd för att stå på dig och driva saker framåt. För att passa in i vår organisation är du en social och kommunikativ lagspelare, som hugger i där det krävs. Vi ser gärna att du gillar utvecklingsarbete och vill vara med och driva Candles Scandinavia framåt.

Vi erbjuder
Ett spännande arbete i ett snabbväxande bolag med höga ambitioner på marknaden. Vi är idag det ledande bolaget inom vår nisch men har fortsatt stora tillväxtmöjligheter. Vi har ett öppet klimat där det är korta vägar till beslut. Vi ser att tjänsten på sikt kan utvecklas mot större ansvarsområden.

Ansök här: https://r.cndrne.com/campaign/url/forward/07b2a7d1a030
9
Reklam / Redovisningskonsult sökes till JL Ekonomi Västerås AB
« Senaste inlägg av Dovile skrivet augusti 28, 2019, 06:19:46 AM »
Är du en person som brinner för ett starkt affärsmannaskap och som trivs i ett högt tempo med fokus på kvalitet? Vill du vara med på vår resa och bygga upp Sveriges bästa redovisningsbyrå tillsammans med gedigna kollegor? Vill du till en arbetsplats där man arbetar nära kunden med fokus på hög livskvalitet, glädje och laganda? Då har vi arbetet för dig!

Om JL Ekonomi
JL Ekonomi är ett företag på tillväxt och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Vi växer och söker nu två duktiga Redovisningskonsulter till Västeråskontoret. Hos oss uppskattas du för din
kompetens och vi är måna om vår personal! Din vardag kommer att vara varierad med utveckling inom många nya branscher. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Vi vill att du ska må bra och satsar på aktiviteter
som bidrar till god hälsa och arbetsglädje. Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid, långsiktig utvecklings/utbildningsplan, samt regelbundna personalaktiviteter.

Hur ser din arbetsdag ut?
Du är placerad på vårt expansiva Västeråskontor. Tillsammans med kollegorna i Stockholm och Malmö är vi ett härligt gäng på 70 personer; en arbetsgrupp som präglas av stor öppenhet och hög teamkänsla där vikten av att hjälpa varandra för att nå målet väger tyngre än den individuella prestationen. Företaget genomsyras av en positiv atmosfär och arbetsglädje i en miljö som gör att du orkar göra "det lilla extra". Som Redovisningskonsult på JL Ekonomi är dina huvudsakliga
arbetsuppgifter att bistå kontorsansvariga med löpande redovisning, rapportering, bokslut, årsredovisningar, deklarationer samt administration som hör därtill. Du kommer även ha egna kunder där det är du som ansvarar fullt ut för leveransen. Allteftersom kontoret
växer hoppas vi att även du vill växa och utvecklas i din roll, med större kunder och mer ansvar som en naturlig följd.

Vem trivs här?
Du som är trygg i rollen som redovisningskonsult och som lägger stor vikt vid ett kvalitativt och professionellt arbete kommer snabbt in i rollen. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av redovisningsarbete
på byrå, gärna av bokslut och deklarationer, liksom att du har ambitionen att i framtiden bli auktoriserad redovisningskonsult (något som vi gärna hjälper dig att bli). Har du dessutom erfarenhet av VISMA och Fortnox och god kännedom inom olika branscher, kommer det att vara till din fördel. Ytterligare egenskaper som vi fäster stor vikt vid, är att du har ett starkt affärsmannaskap och driv liksom att du känner dig trygg i att vara ansiktet utåt hos våra kunder. Rollen innebär variation och ett stort ansvar,
varför du behöver ha god förmåga att möta olika människor och verksamheter liksom att kunna prioritera. Det är en självklarhet att du tycker om kundkontakter och att du är både affärsmässig och gillar att jobba i ett högt tempo under de perioder som krävs.
Stor vikt kommer att läggas vid erfarenhet och personlig lämplighet.

Ansök här: https://r.cndrne.com/campaign/url/forward/f3c0d9c58a3c
10
Reklam / Redovisningskonsult sökes till Aleria Redovisning (Helsingborg)
« Senaste inlägg av Dovile skrivet maj 24, 2019, 04:26:25 PM »
Kort om tjänsten
Vi söker en redovisningskonsult, gärna auktoriserad, med erfarenhet inom redovisning och bokslut från olika företagsformer och branscher. Du kommer att få eget ansvar för kunder och på sikt egen resultatavräkning för egna kunder vilket gör att du kan påverka din lön.

Förmåner
Vi erbjuder tjänstepension, friskvårdsbidrag och är ganska generösa när det gäller bidrag för massage och annan behandling för att undvika arbetsskador. Om du arbetar heltid har du rätt till fem dagars utbildning om året.

Mer om tjänsten
- Du kommer få arbeta inom följande områden:
- Löpande bokföring, program Visma Admin samt Fortnox
- Bokslut och deklarationer, program Hogia
- Skatter och rådgivning

Du kommer att ha mycket kundkontakt och även en del kontakt med revisorer till de företag som har vald revisor. Det är en fördel om du har viss kunskap om lönehantering.

Eftersom vi är ett mindre företag så kommer du att vara delaktig i marknadsföring och tillväxten för kontoren.

Anställningen är i första hand heltid, men vi är mycket flexibla och erbjuder även möjlighet att arbeta hemifrån om det skulle behövas vid något tillfälle då du i tjänsten får en bärbar dator som kopplas upp till kontorsdatorn.

Ansök här: https://r.cndrne.com/campaign/url/forward/b486c8db3331
: 1 2 3 ... 10