Forumnyheter:

Nytt forum om bokföring!

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Meddelanden - Dovile

#91
Dagens Nyheter är Sveriges ledande och mest lästa morgontidning. Varje dag läser ca 750 000 personer vår papperstidning. DN.se har drygt 1,5 miljoner unika besökare per vecka. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News inom Bonnierkoncernen.

Dagens Nyheters ekonomifunktion är en central och vital funktion för utvecklingen av hela DN. Controllergruppen, som består av sex personer, letar nu efter marknadens bästa controller. Målet med rollen är att skapa förutsättningar för att säljorganisationen inom DN Annonsförsäljning är väl förberedd för dagens och morgondagens medie- och reklammarknad. I korthet innebär det att arbeta med daglig uppföljning av annonsintäkter, rapportering och analys till annonsavdelningen, säljchefer, annonsledning och ekonomifunktion. Controllerrollen agerar också som stöd till säljarna i deras arbete genom exempelvis uppföljning av olika kunder eller branscher. För att vi inom controllerfunktionen ska vara framgångsrika i vårt arbete bistår vi varandra inom gruppen med visst bokslutsarbete och underhåll av försystem.

Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi och som har arbetat med redovisning eller i en controllerroll minst två år. Ett krav är att du behärskar Excel mycket väl och är van att arbeta i bland annat pivottabeller. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i ett BI-system, som exempelvis Qlikview. Har du erfarenhet från mediebranschen och analys av digitala intäkter är det en merit.

För att lyckas i rollen som controller krävs att du är analytisk, pedagogisk, har tålamod och att du trivs i en social roll där du har flera olika kontaktytor. Värdet av goda relationer, i alla sammanhang, och hur det kan göra skillnad, är en ledstjärna för dig. DN Annonsförsäljning präglas av en aktiv och målmedveten säljkultur med stort fokus och högt driv, så för att trivas i rollen krävs att du är van vid ett högt tempo, att jobba mot deadlines och att leverera med hög kvalitet.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Nisses, tel 076-000 18 70.

Vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se/jobb så snart som möjligt, dock senast 2014-11-04. Varmt välkommen med din ansökan!

Skicka ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/432733d608c5
#92
"MÅLGRUPPSBESKRIVING, de vill få följande personer att söka till utbildningen:
Personer med en färdig kandidatexamen från antingen Uppsala Universitet, Lund Universitet, Stockholms Universitet eller Kungliga Tekniska högskolan med minst 90 ECTS inom samhällsvetenskap"

https://express.candarine.com/campaign/url/forward/8850558f2e01
#93
Vill du främja lika rättigheter och möjligheter?

DO är en statlig myndighet som arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter och motverka diskriminering. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.
För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder.

Administrativa enheten
I enhetens arbetsuppgifter ingår att ansvara för att utveckla, kvalitetssäkra och säkerställa väl fungerande administrativa processer för verksamhetsplanering och uppföljning. Enheten ansvarar för ekonomistyrning och internkontroll. I arbetsuppgifterna ingår upphandling och säkerhet samt frågor såsom IT-stöd, registratur, arkiv, vaktmästeri, kontors- och konferensservice, reception och telefonväxel.

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för bokslut samt för finansiell uppföljning och utvecklingen av den. Du kommer också att vara delaktig i arbetet med myndighetens verksamhetsplanerings- och årsredovisningsprocess. I arbetet ingår även att vara ett kvalificerat stöd för myndighetens ledning i ekonomiska frågor. I arbetet ingår även att arbeta med löpande redovisning, avstämningar, kund- och leverantörsfakturor och koncernredovisning (Hermes).

Kravprofil
Vi söker dig med

Akademisk examen inom ekonomi

Flerårig erfarenhet av verksamhetsplanering och årsredovisningsarbete
Flerårig erfarenhet från redovisning, bokslutsarbete och intern kontroll
Erfarenhet av att driva och utveckla ekonomiarbetet
Erfarenhet av att arbeta med löpande redovisning
Erfarenhet av att samarbeta med revisorer och andra externa intressenter
Erfarenhet av att bereda och rapportera ekonomiska underlag till ledning
Goda kunskaper i EA systemet (Agresso) och MS Officepaket
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet
Kunskaper om de lagar och förordningar som styr redovisningen i offentlig verksamhet
Kännedom om Skatteverkets representationsregler och förmånsbeskattning
Du ska ha förmåga att
Ta ansvar och uppvisa hög integritet
Vara helhets- och lösningsorienterad
Kunna samarbeta, samverka och skapa goda relationer
Kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrader
Driva processer framåt och kunna göra strategiska bedömningar utifrån myndighetens prioriteringar
Uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Tjänsten är ett vikariat tills vidare dock längst till och med 31 mars 2016, med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.

DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme.
DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.

Kontaktperson är biträdande chef Maria Oygun eller HR-handläggare Anna-Kristina Engman. Fackliga företrädare är Laine Nou Englesson för SACO och Charlotta Lindeberg för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700.

Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 31 oktober 2014 till Diskrimineringsombudsmannen, Box 3686, 103 59 Stockholm eller till ansokning@do.se med referensnummer LED 2014/322.

Skicka ansökan:
https://express.candarine.com/campaign/url/forward/c994959c0aad
#94
För rekrytering till Tech Data söker vi två Financial Accoutants. Har du ett stort intresse för finans och IT? Är du en teamarbetare och duktig på att ta initiativ? Då har vi jobbet för dig!

Tech Data kan erbjuda en internationell arbetsplats och en dynamisk miljö med många kontaktytor. Tjänsten, som är på heltid, är placerad i moderna och trevliga lokaler i Lunda i Spånga, nära till kommunikation.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan.

Sökord: redovisningsekonom

Arbetsuppgifter

Som Financial Accountant är din huvudsakliga uppgift att hantera finansiella transaktioner i företagets nordiska verksamhet. Du tillhör ekonomiavdelningen och rapporterar till Accounting Manager som du arbetar nära och stöttar.

Dina arbetsuppgifter innehåller blanda annat:
• Löpande redovisning
• Hantera anläggningstillgångar
• Moms- och skattedeklarationer
• Avstämningar
• Bokslutsarbete
• Analysarbete och uppföljning mot budget
• Vara i kontakt med revisorer

I din roll ingår även att säkerställa efterlevnad av SOX. Du kommunicerar och supporterar EMEA HQ samt ger stöd åt den nordiska ledningsgruppen samt svenska ledningsgruppen.

Utbildning / Erfarenhet

Du som söker har en kandidatexamen inom finans eller redovisning samt ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper om US GAAP. Du behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift obehindrat. Vi ser det som starkt meriterande om du har goda kunskaper i SAP R3 samt Excel. Kunskap om finsk moms är ett plus.

Som person är du noggrann, strukturerad och pålitlig. Du har starkt eget driv med en förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och med en god förmåga att arbeta under deadlines. Du är självständig men har en god samarbetsförmåga och god kommunikationsförmåga.

Skicka ansökan:  https://express.candarine.com/campaign/url/forward/4d8ea5f07a66
#95
Är du en driven person som älskar siffror och vill jobba i en dynamisk miljö? För rekrytering söker vi nu för Tech Datas räkning en erfaren controller.

Tech Data erbjuder en tjänst i en internationell miljö där ingen dag är den andra lik. Tjänsten är på heltid och placerad i moderna och trevliga lokaler i Lunda, Spånga.

Observera att urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter

Som Nordic Cost Controller på Tech Data ingår du i ekonomiavdelningen och rapporterar till Nordic Controlling Manager. Du stöttar den nordiska ledningen genom daglig rapportering gällande regionens kostnadsaktiviteter och kostnadsuppföljning. Du har en central roll vad gäller månadsavstämningar och prognoser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Månads- kvartals- och ad hoc-analyser av kostnader
• Balansavstämningar för lönerelaterade konton
• Bonusberäkningar
• Hantera frågor gällande bokföring och analys av kostnader
• Upprätta rutiner och interna kontroller för att säkerställa att SOX följs
• Ansvar för processer gällande interndebitering
• Processägarskap för kostnadsplanering
• Föreslå förbättringar av system, arbetsmetoder och analys

I rollen har du täta kontakter med Nordic Controlling Manager, Country Finance Managers och controller- och redovisningsfunktioner i de nordiska länderna samt HR.

Utbildning / Erfarenhet

Vi söker dig som har minst 5 års professionell erfarenhet som controller och en kandidatexamen i ekonomi. Du har dokumenterad erfarenhet av analys och planering, är kunnig inom redovisning och har en stark analytisk förmåga. Du har också erfarenhet av att arbeta med US GAAP och SOX.

Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av SAP är starkt meriterande. Som person är du driven och har förmåga att arbeta i en dynamisk och krävande miljö samt att interagera med personer på alla nivåer i organisationen.

Skicka ansökan:  https://express.candarine.com/campaign/url/forward/f640865951a9
#96
Sandvik Coromant in Gimo, with approximately 1600 employees, is a world leader in the area of cemented carbide inserts and tools for the drilling, milling and turning of metal. Our customers are found in the metal, auto and aircraft industries, and our aim is to meet the markets' more stringent demands for new precision products with great durability. We work in teams, give everyone equal opportunities and create an environment that promotes initiative and change.
We are now looking for a highly experienced and communicatively skilled Manager of Finance and Business Control for a position offering strategic and operational involvement in our largest unit, a global network and direct management of the Finance Department in Gimo with the aim to become best in class when it comes to unit performance.
Key performance areas
In this role you strive to strengthen the strategic development and performance of the Gimo finance organization as well as the production unit. You will also develop the Finance team and run financial processes within the Sandvik Machining Solutions (SMS) production units, both in Gimo and in Sandviken.
Your responsibilities also include:

    Providing business performance analysis of past, present and future trends, risks and opportunities from a financial perspective
    Ensuring completeness, correctness and timeliness in financial processes and supporting compliance with financial rules and regulations for actual, forecast and budget reporting, as well as investments and PK calculations
    Driving performance management processes from a financial point of view
    Supporting Gimo strategy development and execution through involvement in discussions and ad hoc analysis, where applicable
    Developing relevant KPIs, reporting, comments, guidelines and training for increased understanding and awareness of performance
    Motivating, leading and developing team members and employees
    Being an active member of the Gimo Management Team
    Contributing in projects

The position includes some traveling, which on occasion may be international.
Your profile
We are looking for someone with a Bachelor's degree in a relevant field, or equivalent knowledge acquired elsewhere. You have at least five years of work experience from business controlling, a minimum of two years within production controlling and basic knowledge regarding our requirements in environment, health and safety (EHS). You are as familiar with leadership and direct management as you are with financial principles, rules and processes. General IT literacy is prerequisite, as are excellent skills in English, both written and oral.
You are a relationship-building communicator with an analytical mindset. Your managerial skills are well evolved and you thrive by influencing, leading and motivating others in order to promote change and innovation. You are a fast learner with a genuine interest in stimulating business performance from a financial point of view, and believe in proactive and, where needed, corrective actions as part of a solid business understanding. Finally, you combine these qualities with a core of customer focus, fair play and passion to win.
We actively work to create a workplace that is characterized by diversity and inclusion.

Apply here: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/38503dd4be35
#97
Reklam / Equmeniakyrkan söker en Redovisningschef!
augusti 25, 2014, 01:51:37 PM
Redovisningschef heltid, föräldravikariat okt 2014 – sep 2015

Vi söker dig som vill ansvara för vår redovisning och arbeta med att effektivisera våra administrativa rutiner tillsammans med personalen på ekonomienheten. Du har ett brinnande intresse för redovisning och rapportering samt en god pedagogisk förmåga att förklara ekonomi för "icke-ekonomer". Du är strukturerad, målinriktad och van att arbeta mot givna deadlines, ibland under stor tidspress.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Utveckling av våra ekonomiadministrativa rutiner
Ansvar för redovisning och bokslut, inklusive koncernredovisning
Ansvara för interna och externa ekonomiska rapporter
Budgetarbete och ekonomiska utredningar/projekt[/li][/list]

Dina kvalifikationer

Civilekonom eller likvärdig högskoleutbildning med inriktning mot redovisning
Erfarenhet av att upprätta bokslut för stora organisationer/företag
Stor erfarenhet och mycket god förmåga att arbeta med Excel
Erfarenhet av arbete med affärssystem, gärna Navision/Palette/Hogia (lön)
God samarbetsförmåga internt och externt

Tillträde, ansökan och upplysningar

Vår nuvarande redovisningschef påbörjar sin föräldraledighet i december, men vi ser gärna att du kan börja redan i oktober eller november.

Skicka din ansökan till vår personalchef Margareta Smedberg Andersson på e-postadressen: margareta.smedberg.andersson@equmeniakyrkan.se så snart som möjligt men senast den 5 september. Urval och intervjuer sker löpande.

Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta vår administrativa chef, Marianne Dahl Radhe på telefon 076 – 505 31 05.

Kort om Equmeniakyrkan

Equmeniakyrkan är ett i Sverige registrerat trossam­fund som bildades i juni 2011 av Metodistkyrkan i Sverige, Svenska Baptistsamfundet och Svenska Missionskyrkan. Kyrkans nationel­la och regionala kanslier syftar bland annat till att stärka och stödja församlingarna i deras arbete. År 2013 överfördes alla verksamhet från bildarsamfunden till det nya samfundet och stora överföringar av tillgångar och skulder genomfördes. Balansomslutningen för samfundet per den 31 dec 2013 uppgick till 448 Mkr och budgeten för 2014 har en omsättning på 147 Mkr. Förutom Equmeniakyrkans ekonomi ansvarar kansliet även för ekonomiadministrationen av Equmenia, kyrkans barn- och ungdomsorganisation. Du kan läsa vår årsredovisning här (se sidan 37 i kyrkokonferenshandlingarna)


Ansök här
#98
Ekonomichef

Genom att vara en arena för kunskap, upplevelser, samtal och debatt vill vi bidra till att öka allas kunskap om vår gemensamma miljö och natur samt bidra till att påverka och förnya landets miljö- och naturvårdsarbete. Våra samlingar utgör ett fantastiskt arkiv med närmare tio miljoner föremål. Här kan du besöka utställningar på olika teman, lyssna till föredrag och delta i programaktiviteter.

Enheten för ekonomi och strategisk styrning är myndighetens samordnande stödresurs för verksamhetsstyrning och uppföljning samt ekonomistyrning. Enheten ansvarar för att i samverkan med museets ledning, utforma och vidareutveckla myndighetens system för styrning och planering samt för fortlöpande ekonomisk analys och planering. Enheten ska också nära verksamheten ge stöd till organisationen i den ekonomiska uppföljningen och budgetarbetet.

Arbetsuppgifter
Som chef för enheten leder och utvecklar du enhetens arbete vilket bl a innebär att du svarar för metoder och praktiskt genomförande av styrning och uppföljning av museets ekonomi och strategiska planering.
Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och i museets grupp för strategisk planering och har ledningsansvar för enhetens sju medarbetare.

Kvalifikationer
Du har flerårig chefserfarenhet och förmåga att utöva ett tydligt ledarskap, där delaktighet och kvalitet är naturliga inslag. Du är intresserad och har erfarenhet av att driva förändringsarbete.

Du är civilekonom eller har motsvarande utbildning. Det är en merit om du har erfarenhet av arbete inom den offentliga sektorn och statlig ekonomistyrning. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Meriterande med goda kunskaper i Agresso och Excel.
Du ska se till att verksamheten bedrivs effektivt, enhetligt och rättssäkert.
Du är strategisk, strukturerad, lyhörd och har en pedagogisk förmåga att förklara ekonomi på ett enkelt sätt.

Erfarenhet krävs

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Löneform: Månadslön
Antal platser: 1

Övrigt
Vi ökar kunskapen om naturen och inspirerar till ansvar för vår värld. Vi eftersträvar att vara en jämställd arbetsplats med etnisk och kulturell mångfald.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring.
Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Frågor kring tjänsten
Johan Bodegård avdelningschef
Telefon: 08-519 541 50
Ann-Sofie Norén, SACO-S
Telefon: 08-519 540 00
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2014-08-31

Arbetsgivarens referensnummer 2.3.1-532-2014

Skicka ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/513c25a3ffda

#99
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger stöd till föreningsliv och kommuner samt till internationellt samarbete. Myndigheten finns i Stockholm och har ca 70 anställda.

Arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom kommer du att arbeta inom stabsavdelningen. Du kommer att arbeta brett med förekommande ekonomifrågor samt ha det övergripande ansvaret för myndighetens ekonomiska redovisning och bokslut. I rollen ingår även utveckling av rutiner och processer inom ekonomifunktionen. Du kommer också att vara stöd till chefer i ekonomiska frågor.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att arbeta med och ansvara för:

att upprätta finansiella dokument till årsredovisningen och samordna arbetet med myndighetens årsbokslut
att ta fram underlag till fördelning av kostnader och intäkter i myndighetens årsredovisning
att myndighetens balans- och resultaträkning och anslagsredovisning är korrekta
rapporteringar till statsredovisningssystemet Hermes vad avser ingående balans, tilldelade medel, anslagstilldelningar samt motpartsavstämningar
månads- och kvartalsrapporteringar till Hermes
myndighetens Eurokonton (in- och utbetalningar samt flödesjusteringar)
att ta fram underlag inför rapporteringar till Kommissionen
avstämningar av in- och utgående moms
inventarie- och anläggningsregister
avstämning av sociala avgifter
övriga ekonomiska underlag (t.ex. upphandlingar, miljöredovisning m.m.)
Kvalifikationer
Arbetet kräver högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning på redovisning eller motsvarande kunskaper, gedigen erfarenhet av statlig redovisning. Du har en mycket god samarbetsförmåga, samtidigt som du måste kunna driva frågor självständigt. Du har en god förmåga att organisera och strukturera. Du ska också ha en god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig väl både i tal och i skrift. Erfarenhet av redovisningssystemet Agresso är meriterande.

Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor har fler kvinnor än män anställda och ser gärna att män söker tjänsten. Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor värdesätter också de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde snarast.

Sista ansökningsdag
Ansökan med meritförteckning, personligt brev och löneanspråk lämnas till Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor senast 2014-08-25.
Individuell lönesättning tillämpas.

Information om tjänsterna
Frågor om tjänstens innehåll besvaras av stabschef Gun-Britt Spring Larsson tfn 08-566 219 04. Fackliga företrädare är: Hélène Gabel, Saco och Birgitta Östberg, ST.

Skicka ansökan till:
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor
Box 17 801
118 94 STOCKHOLM

telefon: 08-566 219 00
fax: 08-566 219 98
e-post: registrator@mucf.se

Märk ansökan med referensnummer 7.

Skicka ansökan:  https://express.candarine.com/campaign/url/forward/4d6e18c19f23
#100
Haninge är inte bara skärgård. Här, 20 minuter från huvudstaden, växer Haninge med bostäder i centrum, ny stadsdel, handel och ny företagspark tillsammans med dynamiskt företagande och högskoleforskning. Välkommen till en spännande vardag där vi tar Haninge in i framtiden.

En av våra ekonomer har valt att ta nya vägar i sin karriär och vi söker nu hennes ersättare. Vi erbjuder ett spännande, utvecklande och självständigt arbete i en intressant organisation med många olika verksamheter. Controllerenheten, som är en av fyra enheter inom ekonomiavdelningen, arbetar med att tydliggöra de strategiska frågorna, samordna de kommungemensamma processerna samt vara ett ekonomistöd till förvaltningar och nämnder. Vi är idag sammanlagt tio trevliga medarbetare – fyra ekonomer och sex controllers.

I tjänsten ingår att


    - vara stöd till verksamhetschefer i deras budget- och uppföljningsarbete samt övergripande ekonomiska frågor.
    - vara behjälplig i att ta fram ekonomiska förutsättningar, volymförändringar och ekonomiska analyser i samverkan med övriga ekonomer och controllers på enheten.
    - medverka i ekonomirelaterade kommunövergripande utvecklings- och förändringsprojekt inom avdelningen.
    - medverka i att utveckla och förfina anvisningar, rutiner och tidplaner samt utveckla enhetlighet och system för budget, uppföljning och prognos.
    - utforma och medverka vid ekonomiutbildningar, riktade till budgetansvariga i verksamheten.
    - delta i och ge stöd i andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom controllerenheten och ekonomiavdelningen.

Vi vill att du har

    - examen på högskolenivå med ekonomisk inriktning.
    - några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
    - vana och förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt.

För att lyckas i tjänsten som ekonom hos oss behöver du vara flexibel, noggrann och positiv. Du är logisk och har förmåga att se både helheter och detaljer beroende på vad arbetsuppgiften kräver. Vi ser vikten av att du på ett pedagogiskt sätt kan beskriva ekonomiska samband för icke-ekonomer. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp, är prestigelös och tar gärna initiativ. Ytterligare egenskaper som är viktiga för att vi ska vara rätt för varandra är att du har integritet samt är målinriktad, strukturerad och social.

Som ekonom på kommunstyrelseförvaltningens ekonomiavdelning arbetar du nära förvaltningarna och övriga avdelningar. Ekonomiavdelningen har ett övergripande ansvar för hela kommunen gällande planering, budgetering, uppföljning, prognos, redovisning samt analys och utvärdering. Utöver det arbetar vi även kommunövergripande med upphandling och lokalförsörjning. Totalt på ekonomiavdelningen finns drygt 40 kompetenta och trevliga medarbetare.

Vi sitter i luftiga, rymliga lokaler nära Haninge centrum. Friskvårdskuponger, tillgång till eget gym, närhet till Rudansjöns friluftsområde och semesterväxling är förmåner vi erbjuder. Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra anställda avseende ålder, kön och etnisk tillhörighet ger ökade möjligheter att erbjuda kommunens invånare en service med god kvalitet.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev och CV. Löneanspråk anges i samband med ansökan.

Ansök här:
https://express.candarine.com/campaign/url/forward/1ef250fbcea2

För mer information, kontakta controllerchef Karin Reschke.
Mejl (14/7-12/8): karin.reschke@haninge.se
Telefon (28/7-12/8): 08-606 74 49
#101
Östersund

Skicka till en vän
Dela
Dela
Tillväxtverket arbetar för att stärka företagens konkurrenskraft – genom att skapa bättre förutsättningar för företagande och för attraktiva regionala miljöer där företag utvecklas. Tillväxtverket är en nationell myndighet med kontor på nio orter. www.tillvaxtverket.se. Enheten Programstöd Finansiering och Kontroll utgör ett stöd för Tillväxtverkets åtta programkontor i deras genomförande av de regionala programmen för konkurrenskraft och sysselsättning samt det territoriella programmet Öresund-Kattegat-Skagerrak. Enheten ansvarar för områden som beredning, granskning, ekonomi och juridik. Enheten ansvarar även för utbetalningarna till projekt som beviljats medel inom ramen för programmen. Vidare utför enheten ekonomisk granskning av projekt inom program för Europeiskt territoriellt samarbete (Interreg). Verksamheten är placerad i Östersund.
Arbetsuppgifter

Myndighetens arbete revideras av ett stort antal instanser och myndigheter bla EU-kommissionen, Riksrevisionen, Internrevisionen samt Ekonomistyrningsverket, ESV. Arbetet innebär att du självständigt besvarar och samordnar myndighetetens svar och det arbete som revisionen ger upphov till. Arbetet kräver både samordning inom den förvaltande myndighetens olika avdelningar och avstämning med andra nationella myndigheter som verkar under samma regelverk. I arbetsuppgifterna ingår även att hantera de återkrav som blir resultatet av revisioner alternativt myndighetens egna granskning.

Vår kravprofil - Din kompetens

Vi söker dig med akademisk utbildning inom området företagsekonomi, redovisning och revision. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, både på svenska och engelska. Vidare har du goda kunskaper i Word och Excel. Det är ett krav att du har B-körkort.

Meriterande är att du har erfarenhet av strukturfondsarbete och praktiskt redovisnings-, gransknings- eller revisionsarbete. En annan meriterande erfarenhet är att du snabbt kan läsa och sätta dig in i olika slags material med ekonomiskt och juridiskt innehåll.

Viktiga egenskaper är att du kan arbeta självständigt, har ansvarskänsla och initiativkraft. Du är även öppen, lyhörd och har god samarbetsförmåga. Resor inom Sverige och Europa ingår i arbetet. Vi kommer ta stor hänsyn till dina personliga egenskaper.

Mer information och kontakt

Anställningen är en tillsvidare anställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är belägen i Östersund. Sista ansökningsdag är den 18 maj 2014.

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Tommy Anjevall, tfn 08-681 96 16. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av personalhandläggare Rikard Broman, tfn 08-681 65 64. Fackliga företrädare är Jon Karlberg, Saco, tfn 08-681 91 06 och Bosse Olsson, ST, tfn 08-681 95 02.

Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder: www.tillvaxtverket.se/anstallningsvillkor

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Skicka ansökan: https://express.joberate.com/campaign/url/forward/db8bc935a034
#102
Reklam / Adecco söker en Lönechef i Stockholm
april 10, 2014, 04:58:54 PM
Rollen som lönechef

I löneteamet arbetar idag nio lönespecialister och en lönechef. Löneavdelningen är en del av ekonomiavdelningen och som lönechef rapporterar du till vår ekonomichef. Lönespecialisterna är placerade på huvudkontoret i Stockholm. Som lönechef har du budget- och personalansvar för din grupp. Vår nuvarande lönechef går vidare till andra uppgifter och nu söker vi dennes efterträdare.

Löneprocessen på Adecco är relativt komplex och är tätt sammankopplad med vårt tidsredovisningssystem. Vi har ett stort antal kollektivavtal och flera olika bolag som ska tas hänsyn till i löneprocessen. Vi gör 75 000 löner och 3 000 arbetsgivarintyg per år. Vi arbetar i Agresso Lön.

Vad erbjuder vi?

Ett företag där medarbetare trivs. Vi är stolta över vår placering i Great Place To Work 2014 som Sveriges tredje bästa arbetsplats!Det är inte svårt att hitta oss, du kommer att sitta på vårt huvudkontor i centrala Stockholm i ljusa och fräscha lokaler.Adecco är ett friskvårdssatsande företag som tycker om att via olika sportaktiviteter utmana oss som medarbetare i olika tävlingar på cykel, skidor eller vad det nu kan tänkas vara.

Är du intresserad?

Vi välkomnar ditt cv och personliga brev så snart som möjligt dock senast den 27 april. Välkommen med din ansökan! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten och processen kan ställas till rekryteringskonsult Linda Josephson på 08-589 986 66.

Vem är du?

Högskolenivå är önskvärt och eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi vill att du har 3-4 års ledarerfarenhet från löneavdelning samt minst fem års erfarenhet av att ha arbetat med löner inom ett större företag med komplexa tidsredovisnings- och lönesystem. Bred erfarenhet av kollektivavtalsfrågor.

Du är bra på att utveckla dina medarbetares kompetens, du står för professionalism och hög service. Du har ett strategiskt tänkande, är drivande, tydlig, vågar fatta beslut och har lätt för att samarbeta på olika nivåer.

ANSÖK HÄR:
https://express.joberate.com/campaign/url/forward/e84e794be425
#103
Reklam / Fazer söker en Lönechef i Stockholm
april 10, 2014, 04:04:17 PM
Vill du vara med i en organisation med smakfulla traditioner och nya innovationer? Är du en trygg och erfaren ledare med kunskap inom löneområdet? Då kan det vara dig vi söker!

Löneavdelningen inom Fazer Sverige administrerar löner för Fazer Bageri AB, Fazer Konfektyr AB, Fazer Food Sevices AB samt Fazer Restauranger AB.

I Sverige hanteras varje månad omkring 3 500-4 000 löner. Utöver de vanligt förekommande arbetsuppgifterna på en löneavdelning utgör lönegruppen också ett stöd för chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor såväl som frågor gällande kollektivavtal samt lagar och regler. Avdelningen ansvarar också för uppdateringar och förändringar avseende systemrutiner.

I rollen som chef för löneavdelningen ansvarar du för att leda, utveckla och följa upp avdelningens arbete. Du utformar och utvecklar arbetssätt och rutiner samt säkerställer att det inom gruppen finns hög och aktuell kompetens och att resurser används effektivt. Du har många interna och externa kontakter och du arbetar aktivt för att skapa en serviceorienterad organisationsstruktur med hög kvalité.

Tjänsten innefattar budgetansvar och personalansvar för 9 medarbetare, och du rapporterar till lönechef Shared Service Organisation i Finland.

Uppdragsgivare: Fazer Bageri AB

Ort: Stockholm

Vem söker vi
?

Vi söker dig som för tjänsten har en relevant utbildning. Du har flera års erfarenhet från löneadministration och har arbetat med såväl kollektiva- som tjänstemannalöner. Du har dessutom erfarenhet från att ha arbetat i ledande befattning, gärna som lönechef. Du är en god och tydlig kommunikatör och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Har du tidigare arbetat inom en större organisation, såsom exempelvis i ett Shared Service Center ses detta som meriterande.

Som person är du förändringsbenägen, strukturerad och resultatinriktad. Du är en prestigelös och naturlig ledare som har ett stort intresse för att bygga relationer och få verksamheter och medarbetare att växa. Utöver detta tror vi att du är en tydlig och tillgänglig person med stor integritet.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Stämmer detta in på dig och är du intresserad av att vara med och utveckla vår löneavdelning så kan vi erbjuda ett intressant och givande arbete i ett spännande företag.

Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 23 april. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via www.dfindfinance.se. Har du frågor kring tjänsten kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter Hanna Bulldra, 0733-43 47 89 alternativt Helene Werme 0705- 29 84 53.

ANSÖK HÄR:
https://express.joberate.com/campaign/url/forward/d151f449c311
#104
Bengt Dahlgren AB söker engagerad och prestigelös Ekonomichef

Fyrahundra kompetenta medarbetare gör Bengt Dahlgren AB till en av de största teknikkonsulterna i Sverige. Med engagemang, nytänkande och kunskap om byggnation och förvaltning skapar vi tekniska helhetslösningar för hela byggprocessen.

Vill du driva och utveckla vår ekonomifunktion i Stockholmsbolaget?

Din roll som Ekonomichef

Som ekonomichef ingår du i ledningsgruppen i Stockholmsbolaget och förväntas bidra till den övergripande utvecklingen av bolaget samt agera stöd till övriga i ledningen i olika projekt och framförallt genom ekonomiska analyser och lönsamhetsutveckling. Du ansvarar för att leda, driva och utveckla vår ekonomifunktion på 2 medarbetare. Som ekonomichef rapporterar du till VD. I stockholmsbolaget arbetar idag ca 80 medarbetare och omsätter 85 MSEK

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av:

    Ansvarig för den löpande redovisningen, månadsbokslut med rapportering, årsbokslut, upprättande av årsredovisning samt moms,  skatt och deklarationer
    Driva budget och prognosarbete samt framtagandet av våra styrelserapporter
    Likviditetsanalyser, marginalanalyser, uppföljning av projekt och marknadsaktiviteter
    Beräkning av nyckeltal
    Delägarfrågor, pensionsupplägg för delägare
    Upprättande av dotterbolag - Dotterbolagets redovisning & rapportering
    Kravställare för affärssystemet Maconomy
    På sikt ansvara för bolagets löneadministration

Vem trivs här?

För att trivas hos oss och för att vara framgångsrik i denna roll är du en självständig och engagerad person som gillar att arbeta verksamhetsnära. Du har ett utvecklat affärstänk och är van att kommunicera med både ekonomer och icke ekonomer på ett pedagogiskt sätt. Som person är du noggrann, strukturerad, flexibel och du driver proaktivt ekonomifrågorna inom företaget. Då bolaget har en platt företagskultur är det viktigt att du är prestigelös och inte har något emot att hugga in och arbeta med både stort som smått. Du tycker även om att utveckla och anpassa ekonomifunktionen till att bli ett ännu bättre stöd för chefer och verksamheten. Detta kan innebära att se över tex rutiner och arbetssätt.

Vi ser gärna att vår blivande ekonomichef har flera års erfarenhet av ekonomiarbete och har mycket goda kunskaper inom Excel. Vidare ser vi att du är intresserad och bra på analys, budget, kalkylering och uppföljning av verksamheten. Har du erfarenhet från byggkonsultbranschen eller liknande bolag är det mycket meriterande. Bolaget använder sig av affärssystemet Maconomy och lönesystemet Hogia och kunskaper i dessa system är även det meriterande. I början av juni flyttar vi in i nya fräscha lokaler i Hammarby Sjöstad, nära kollektiva förbindelser.

Välkommen med din ansökan

Vid urvalet av denna rekrytering samarbetar vi med Adecco Rekrytering. För frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annelie Alverslid, tel. 08-598 981 35. För att söka tjänsten går du in på www.adecco.se. Vi ser fram emot att få din ansökan snarast då vi hanterar ansökningarna löpande, dock senast den 6:e april.

ANSÖK HÄR: https://express.joberate.com/campaign/url/forward/dfd37376b12b
#105
Redovisningsekonom
Stockholm


Universitets- och högskolerådet är en central myndighet inom utbildningsområdet. Våra uppdrag handlar om utbildning, utveckling, utbyte, samverkan och internationalisering inom skola, högskola och yrkesliv. Vårt arbete riktar sig till enskilda individer men också till organisationer inom utbildningssektorn.

Universitets- och högskolerådet ansvarar för antagningen till högskolan och sköter antagningstjänster för andra utbildningsanordnare. Vi ansvarar för en saklig och relevant studieinformation, högskoleprovet, program för internationellt utbyte, praktik och samverkan, samt bedömning av utländsk utbildning på olika nivåer.

Myndigheten omsätter knappt en miljard kronor per år. Vår verksamhet finansieras i huvudsak av svenska staten, Sida, Nordiska ministerrådet, EU-kommissionen och landets universitet och högskolor. På ekonomienheten arbetar för närvarande tre ekonomer. Utöver dessa personer finns också en ekonomichef och en redovisningsansvarig.

Arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom arbetar du framförallt med att upprätthålla och utveckla redovisningsprocesserna. Områden som inköp och upphandling samt ansvar för att stötta avdelningarna i deras ekonomiarbete kan också komma att ingå.  I rollen som redovisningsekonom ingår ansvarsområden som


  • elektronisk fakturahantering och leverantörsreskontra

  • bidragsutbetalningar

  • fakturering och kundreskontra

  • tidredovisning

  • uppföljning och kontroll

Vi söker


dig som har ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har mycket goda kunskaper inom redovisning. Dokumenterat god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift är också ett krav. Du har en utvecklad förmåga att kommunicera ekonomi och redovisning med personer som har vitt skilda yrkeserfarenheter.  Vidare har du gedigna kunskaper om ordbehandlings- och kalkylprogram. Som person är du ansvarstagande och noggrann. Arbetet kräver mycket god numerisk analytisk förmåga. Du är van att arbeta självständigt och är flexibel. Erfarenhet av ekonomisystemet agresso samt controllerarbete inom ekonomi är meriterande, liksom arbete med inköp och elektronisk handel.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Placeringsort: Stockholm

Ansök