Forumnyheter:

Nytt forum om bokföring!

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Meddelanden - Dovile

#76
Reklam / Rapunzel of Sweden söker en CFO i Umeå
april 10, 2015, 03:14:17 PM
Rapunzel of Sweden har genom bolagets fokus på kvalitet och service etablerat sig som en marknadsledande aktör inom e-handelssegmentet för löshår i Norden. Bolaget har nyligen ingått ett strategiskt partnerskap med investeringsgruppen Valedo Partners för fortsatt expansion och tillväxt. Försäljning sker primärt från Bolagets webbutik, men även via Rapunzels egna salonger i Umeå, Stockholm, Göteborg och Malmö som etablerats på senare år. Bolagets kunder är främst privatpersoner, men även fristående frisörer och andra återförsäljare. Rapunzels huvudmarknader är Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland, men försäljning sker även till kunder i andra länder. Bolaget har de senaste åren uppvisat stark organisk tillväxt och har en omsättning om ca 120 miljoner kronor.

En ny CFO på Rapunzel kommer in i ett mycket spännande skede i bolagets framgångsrika utveckling. Företaget har starka tillväxtplaner framåt, nya aktiva ägare och en delvis ny styrelse. Det finns ökade krav på CFO funktionen framåt och därmed ett behov av att ytterligare strukturera, följa upp och utmana verksamheten, samt utveckla rapportering och analys till ledning, styrelse och ägare. Det övergripande ansvaret för CFO är all finansiell rapportering, kontroll och analys. CFO kommer även att vara ansvarig för inköps- och logistikfunktionerna, samt ha en nyckelroll i att driva bolagets tillväxtstrategi och operativa plan.

CFO förväntas utgöra ett centralt stöd i uppföljning och utveckling av alla delar av affären genom att arbeta nära VD och övriga i ledningsgruppen för att säkerställa att Rapunzel levererar på bolagets strategi och målsättningar. Rätt person för rollen måste vara beredd att arbeta hands-on och kunna ta det operativa ansvaret fullt ut. Samtidigt behöver CFO ha en god analytisk skärpa för att vara ett stöd i den strategiska dimensionen till övrig ledning och styrelse. Rätt person har en god förmåga att agera och navigera i en mindre och entreprenöriell företagsmiljö med en stark och ung kultur.

Kandidater för denna roll har gedigen erfarenhet från strukturer och system för att säkerställa ett högkvalitativt ekonomiarbete och ökad effektivitet i ett växande företag med nya professionella ägare. Oavsett val av kandidat kommer rätt person behöva ha en prestigelös, trygg och social framtoning med en god förmåga att verka på olika nivåer i en organisation.

Huvudsakligt uppdrag för CFO:


  • Att säkerställa en professionell ekonomifunktion inom ramen för affärsplanen och med de tillväxt- och lönsamhetskrav som finns på bolaget
    Att leda och styra bolagets ekonomifunktion, löpande processer och system samt att ytterligare utveckla effektiva arbetssätt inom ekonomifunktionen
    Att genomföra finansiell planering, rapportering och implementera nödvändiga verksamhetsuppföljnings- och rapporteringssystem. Ansvarig för att förse intressenter med relevant och korrekt finansiell kontroll, uppföljning och analys i linje med legala- och affärsmässiga krav
    Att ansvara för dialog och kontakter med banker, samarbetspartners och leverantörer avseende ekonomi- och finansieringsfrågor samt avtal
    Att initiera och driva utvecklingsprojekt (inom exempelvis verksamhetsuppföljning och analys, produktivitet och kostnadseffektivitet, KPI etc.)
    Att leda inköps- och logistikfunktionerna, inkl. operativt stöd exempelvis vid leverantörsförhandlingar
    Att som aktiv ledningsgruppsmedlem bidra till att Rapunzel behåller och stärker sin position som ledande inom löshårsmarknaden i de segment och länder man verkar. CFO förväntas spela en central roll för att stödja affärsutveckling, affärsplanering och strategiska initiativ
    Att delta i styrelsemöten; förbereda delar av styrelsematerialet och rapportera de finansiella resultaten till styrelsen

Kravprofil:


  • Gedigna kunskaper inom redovisning, ekonomistyrning samt ekonomisk- och finansiell analys
    Minst 7 års relevant erfarenhet för rollen, företrädesvis som CFO / ekonomichef i mindre- eller mellanstora bolag alternativt som konsult inom revision och ekonomistyrning
    Erfarenhet av att jobba affärsnära i eller med tillväxtorienterade verksamheter
    Erfarenhet av förändringsarbete och av att leda projekt
    Erfarenhet av hantera valutafrågor
    Relevant akademisk examen som civilekonom eller motsvarande
    Flytande i svenska och engelska
    Meriterande är erfarenhet från e-handelsverksamhet samt erfarenhet av att arbeta med inköps- och logistikfrågor
Personliga egenskaper:


  • Goda ledaregenskaper och god kommunikativ förmåga - duktig på att arbeta med hela organisationen och övriga intressenter
    God strategisk och analytisk förmåga - affärs- och verksamhetsnära förståelse och intresse
    Starkt driv och höga ambitioner - förändrings- och möjlighetsorienterad
    Stor personlig mognad med gott omdöme och sund integritet
    Strukturerad och välorganiserad
    God social och pedagogisk förmåga
    Prestigelös och pragmatisk

Placering: På huvudkontoret i Umeå

För mer information om Rapunzel, vänligen besök http://www.rapunzelofsweden.se/

Ansök: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/bec608f17f5d
#77
Reklam / Dea Axelssons söker en ekonomiassistent
april 08, 2015, 09:23:14 AM
ACD Fashion söker en ekonomiassistent - 100%


ACD är ett inköps/produktionsbolag helägt av Axelssons Dea Mode AB och Lisa Cassels mode AB.

Vi tar fram egna klädkollektioner till framförallt produktion i Asien. Kontoret är beläget i Stockholms city.


Vi söker en ekonomiassistent som vill arbeta på en mindre ekonomiavdelning med mycket nära samarbete sinsemellan.
I rollen ingår arbetsuppgifter såsom bokföring och redovisning, hantering av varufakturor, fakturering, kontoavstämningar, leverantörsbetalningar, betalning och redovisning av skatt samt förberedelse till bokslut. I din roll kommer du även delta i arbetet med att utveckla och effektivisera våra rutiner.


Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning.

Du...


    har en positiv inställning och kan arbeta i ett högt tempo utan att detta påverkar kvaliteten på ditt arbete.

    är självgående men med vilja att vara en i teamet.

    är van att planera din tid och hålla deadline samt har god samarbetsförmåga.

    gillar utmaningar och ser möjligheterna i att jobba i ett mindre team.



Meriterande är goda kunskaper i Excel och erfarenhet från olika redovisningssystem.

Tjänsten är heltid och en projektanställning till årsskiftet med goda möjligheter till tillsvidareförlängning.

Tillträde snarast. Urval sker löpande.


Ansökan eller frågor mailas till claes.ahlqvist@admode.se

Sista ansökningsdag 23 april


ACD, Axelssons Cassels Dea Fashion AB

Drottninggatan 55, SE-111 21 Stockholm

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/77ccb7398fb5









#78
Reklam / Högskolan i Gävle söker en Ekonomichef
april 01, 2015, 11:25:45 AM
Arbetsplatsbeskrivning

Högskolan i Gävle sätter människan i centrum och utvecklar kunskapen om en hållbar livsmiljö. Forskningen är koncentrerad till profilerna Byggd miljö och Hälsofrämjande arbetsliv. Högskolan erbjuder mer än 50 olika utbildningsprogram och ca 500 kurser inom humaniora, vård, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Antalet studenter är omkring 14 700.

Vi söker en ekonomichef som vill vara med och utveckla Högskolan i Gävle. Vi är mitt inne i ett omfattande och spännande förändringsarbete för att effektivisera våra ekonomiska processer samt stärka och samordna ekonomistyrningen.

Avdelningen för personal, ekonomi och planering har ett 20-tal medarbetare och är en av fyra avdelningar inom högskoleförvaltningen. Som ekonomichef rapporterar du till förvaltningschefen men även till rektor och Högskolans styrelse. Idag ingår budget och personalansvar.

Arbetsbeskrivning
- Leda, samordna och utveckla det ekonomiadministrativa området inom Högskolan i nära samarbete med kärnverksamheten.
- Ansvara för Högskolans budgetprocess, bokslut, prognoser och uppföljningar.
- Ansvara för att ekonomiadministrativa processer kvalitetssäkras.
- Ansvara för Högskolans upphandlingsverksamhet.

Kvalifikationer

- Akademisk examen med inriktning mot ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Väldokumenterad chefserfarenhet.
- Bred erfarenhet av ekonomiområdet med betoning på ekonomistyrning och redovisning.
- Erfarenhet av framgångsrikt utvecklingsarbete i god samverkan med andra.
- Erfarenhet från offentlig verksamhet är meriterande i synnerhet statlig verksamhet och högskolesektorn.
- Som person är du öppen och kommunikativ; en närvarande, lyhörd ledare, god lyssnare och pedagog med stort intresse att samverka med dina medarbetare och skapa goda arbetsrelationer.
- Du initierar, utvecklar och implementerar med delaktighet rutiner och processer.
- Intresse för både operativt och strategiskt arbete är viktigt.

Övrigt

Välkommen med din ansökan senast den 25 april 2015 märkt med ref nr HIG-STÖD 2015/217 till registrator@hig.se alternativt Registrator, Högskolan i Gävle, Kungsbäcksvägen 47, 801 76 Gävle. Ansökan ska åtföljas av CV, förteckning över referenspersoner samt övriga handlingar du önskar åberopa.

Högskolan i Gävle eftersträvar etnisk och kulturell mångfald samt en jämn könsfördelning inom samtliga personalkategorier.

Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och liknande.

Ansök: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/c99894d66af5
#79
Triggas du av tanken att tillsammans med oss på Pensiono.se fortsätta den fantastiska resa vi påbörjat!?

Pensiono.se jämför avgifter och villkor i dina pensionsförsäkringar med övriga pensionsbolag. Vi visar hur höga avgifter du betalar och hur du sänker dem. Sedan starten 2011 har vi hjälpt 5000 kunder och besparat svenska folket över 80 miljoner kr i minskade pensionsavgifter. 2o14 nominerades Pensiono.se av Statens Pensionsverk till Guldkanten, statens pris för att lyfta fram nytänkande inom pensionsbranschen. I dag är vi 10 anställda vid kontoren på Kungsholmen i Stockholm och i Västerås och behöver bli dubbelt så många för att hinna med alla som vill ha vår hjälp.

Vi söker nu 2 kvalificerade rådgivare till båda kontoren med start i Maj 2015.

ARBETSUPPGIFTER

"Det bästa med rollen som rådgivare på Pensiono.se är att jag får jobba i ett bolag som står i händelsernas centrum. Varje vecka skriver ledande affärsmedia om Pensionos unika koncept och den stora tillströmningen av nya kunder gör vardagen händelserik, intensiv och galet omväxlande. Eftersom vi har branschens i särklass kunnigaste kunder måste jag alltid vara på tå och hänga med kring vad som händer i branschen. Kunskapsnivån i bolaget är skyhög jämfört med vad jag upplevt på mina tidigare arbetsplatser. En vanlig dag har jag mellan 4-6 kundmöten med kunder som kan spara i genomsnitt ett par hundra tusen kronor i minskade avgifter. Känslan att kunna arbeta med hela branschens utbud och fokusera på att ge kunden den bästa och mest prisvärda lösningen för honom/henne innebär att jag för första gången i min karriär är försäkringsrådgivare på riktigt. Målsättningen med mitt jobb är bygga upp en egen kundstock som jag sen skall förvalta.

Så här beskriver Niclas Tillman rollen som försäkringsrådgivare på Pensiono.se. Niclas har innan han började på Pensiono.se under 8 år arbetat på både försäkringsbolag och banker. Men efter att ha läst om Pensionos framfart bestämde han sig för att han själv ville vara med på resan.

VI SÖKER DIG

    Som är utbildad inom ekonomi och har minst 4 års erfarenhet ifrån bank- och försäkringsbranschen, och såväl kunskapsmässigt som resultatmässigt tillhör den översta kvartilen.
    Erfarenhet av tjänstepensionsmarknaden är meriterande.
    Flytande svenska i tal och skrift

Som person är du mycket flexibel, orädd och affärsdriven. Du är dessutom mycket serviceinriktad och har lätt för att kommunicera med olika människor.

VI ERBJUDER
Vi erbjuder en mycket spännande vardag i ett snabbt växande bolag där möjligheterna är obegränsade för rätt person.

För att du ska få bästa tänkbara förutsättning hos oss erbjuder vi dig en ordentlig introduktion och utbildning under de första 2 månaderna. Du kommer också kontinuerligt att få vidareutbildning. Vi erbjuder dig en marknadsmässig grundlön, entreprenörsanda med härliga kollegor samt möjlighet att få vara med om en spännande resa!

ÖVRIGT
Start: Omgående eller enligt ök.
Omfattning: Tillsvidare, rekrytering.
Plats: Kungsholmen (Centrala Stockholm) samt Västerås
Arbetstid: 8-17
Lön: Fast grundlön + bonus

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/e460cb855078
#80
Ref: 10171-131 101446-15

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som säkerhetspecialist vid säkerhetsenheten på huvudkontoret i Solna innebär att du deltar i planering, utveckling och uppföljning av myndighetens fysiska skydd. Du deltar vid byggnationer och lokalprojekt, där du kravställer och ansvarar för hela leveransen inom säkerhetstekniken, från kravställning till ekonomisk uppföljning. I arbetsuppgifterna ingår också att stötta verksamheten med rådgivning inom säkerhet. Vid behov driver du också egna projekt vid inom området. Arbetet bygger i stor utsträckning på samverkan med hela vår organisation och externa samarbetspartner. Hela Sverige är ditt arbetsområde, vilket innebär resor. Du kommer att ingå i vår funktion om sex säkerhetsspecialister och rådgivare som arbetar med fysiskt skydd och säkerhetsrådgivning.

På säkerhetsenheten är vi i dag 19 medarbetare men behöver bli fler. Enheten ansvarar för styrning, samordning, stöd och uppföljning av säkerhetsarbetet inom hela Skattverket. Inom säkerhetsenhetens ansvarsområde ryms bl.a. informationssäkerhet, fysiskt skydd, säkerhetsrådgivning, krisberedskap, säkerhetsskydd, incidenthantering och internutredningar.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

    med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
    som är till nytta för medborgare och företag
    med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
    som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
    med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

    har relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot fysiskt skydd eller som har tre års arbetslivserfarenhet av kvalificerat arbete inom fysiskt skydd
    har skrivit tekniska kravspecifikationer inom fysiskt skydd
    är van att arbeta med normer och standarder
    är van att läsa ritningar och tolka teknisk dokumentation
    har haft ansvar för hela leveranser; från kravställning i upphandling till slutbesiktning, samt för ekonomisk uppföljning
    har drivit eller ingått i projekt
    kan att arbeta självständigt
    är ansvarstagande och resultatinriktad
    är social och lätt knyter interna och externa kontakter
    talar och skriver sakligt och på ett lättförståeligt sätt.

Det är meriterande om du har arbetat med upphandling enligt lagen om offentlig upphandling, LOU, som kravställare, beställare eller leverantör, och om du har arbetslivserfarenhet från en myndighet, en stor organisationer eller ett stort företag. 

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Tjänsten är tills vidare och på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess   

Kontaktpersoner

Lotta Oscarsson

Säkerhetschef

010-574 63 18

lotta.oscarsson@skatteverket.se


ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/c99c21919c29
#81
Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill leda vår nybildade enhet Ekonomi och vara med och utveckla en modern verksamhetsstyrning.
Som enhetschef är din huvuduppgift att leda, samordna och utveckla enheten. Du har ett personal- budget och resultatansvar för enheten och ansvarar för att din verksamhet når de mål som ställs på din enhet. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du aktivt bidrar till utveckling av avdelningens verksamhet. Enheten kommer att bestå av cirka 10 medarbetare.

Inom ditt ansvarsområde ligger att samordna och utveckla en enkel och tydlig verksamhetsplanering och -uppföljning för Underhåll. Din enhet styr och följer upp Underhålls mål. Enheten har ett sammanhållande ansvar för ekonomifrågor och för att tillsammans med verksamhetsstyrningscheferna regionalt utveckla effektiva arbetssätt inom ekonomiområdet. Du kommer att driva och leda förbättringsarbeten inom ekonomi på Trafikverket.

Enheten är ny från 2015 och du ges därför ett stort ansvar att tillsammans med medarbetarna utveckla verksamheten och definiera samarbetsrelationer. Som enhetschef Ekonomi ansvarar du för att etablera god samverkan inom Trafikverket och leda utvecklingen av ekonomistyrningen inom Underhåll.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning, minst 180 hp med ekonomiinriktning alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig.

Du har några års erfarenhet från chefsroller med personalansvar. Du trivs och har erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete både avseende arbetssätt, metoder och kultur.

Det är meriterande med erfarenheter av att leda förändringsarbete samt att bygga upp och utveckla ekonomistyrning. Ditt ledarskap präglas av tydlighet och närvaro. Du har förmåga att skapa goda förutsättningar för dina medarbetare genom att utmana och inspirera, engagera, återkoppla och skapa delaktighet.
Du är kommunikativ i ditt ledarskap och har förmåga att skapa närhet i en geografiskt spridd organisation. Du är drivande, resultat- och målinriktad.
Som chef är du medveten om arbetsgivarrollen och du är tydlig och trygg i din uppgift att gentemot dina medarbetare företräda Trafikverket som arbetsgivare.

Enheten har medarbetare på olika orter runt om i landet, vilket kräver en del resor. Trafikverkets ekonomifunktion är placerad i Borlänge vilket kräver resor till dit men även till Stockholm.
Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år.

Ansökan

Ansök här:  https://express.candarine.com/campaign/url/forward/1dfe0bb3ea62
#82
Ekonomichef

Vi söker en affärs- och controllerinriktad, drivande medarbetare till en spännande och växande organisation med höga mål. Du får en viktig position med inflytande på ledning och styrning av verksamheten. Du erbjuds en varierad och stimulerande tjänst, där du får utrymme att vara med och påverka och utveckla företaget och din roll. Befattningen är placerad direkt under VD och du ingår i företagets ledningsgrupp.

Arbetsuppgifter

Du får det övergripande ansvaret för vår ekonomifunktion inklusive koncernredovisning med konsolidering av dotterbolag i Sverige och Danmark.
Du arbetar proaktivt med analyser och uppföljning av uppsatta mål. Du ansvarar för korttids- och årsbokslut, kalkyler, budgets och prognoser, likviditetsplanering och finansiering. Ansvaret för företagets IT-system ligger även på dig.
Till din hjälp har du en person som arbetar med bokföring, fakturering, löner och kassa.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har Ekonomexamen från universitet/högskola. Du har arbetat med kvalificerat ekonomiarbete inkl. finansiering och har erfarenhet av tillverkande industri. Då företaget är i stark tillväxt är det en fördel om du har erfarenhet från annat företag i sådan situation. För dig är det självklart att arbeta i olika IT-system och du har mycket goda kunskaper i Excel, erfarenhet av arbete i Monitor är ett plus. Engelska behärskar du i tal och skrift.

Som person

Du är en jordnära och effektiv problemlösare som har ett positivt och strukturerat arbetssätt. Du har god analytisk förmåga och ser hellre möjligheter än problem. Du är självgående men har också lätt för att samarbeta, du är affärsmässig och prestigelös. Du gillar arbetet med controlling och ser utveckling som en naturlig del i arbetet. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Att jobba hos oss

EKOVENT arbetar målmedvetet med att skapa gemenskap och glädje på arbetsplatsen, bland annat genom friskvårdsprogram och motion. Med aktiviteter som främjar hälsa och sammanhållning lägger vi grunden för ett positivt arbetsklimat och ett sunt företag – i alla bemärkelser.

Information och ansökan

För ytterligare information kan du kontakta rekryteringskonsult Benny Carlsson på Recruitment International AB, 070-540 51 00. Din ansökan med CV mejlas till post@recruitment.se snarast. Vi arbetar med löpande urval.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/ac877954b52c
#83
Ekonomiavdelningen ingår i Högskoleförvaltningen och ansvarar för delar av Försvarshögskolans budget, ekonomiredovisning inklusive betalningshantering, stöd gällande ekonomisk uppföljning, ekonomimodell, priskalkyl och redovisningsplan. Avdelningen har även förvaltningsansvar, inklusive modulansvar för ett flertal moduler, och är systemägare för affärssystemet Agresso.

Ekonomiavdelningen har ett nära samarbete med andra funktioner, avdelningar och organisationsenheter både inom verksamhetsstödet och gentemot kärnverksamheten.

Arbetsuppgifter

Ekonomichefen ingår i Högskoleförvaltningens ledningsgrupp och rapporterar till chefen för högskoleförvaltningen. Du är sammanhållande ansvarig för Försvarshögskolans redovisning och ekonomirelaterade system och rutiner samt avdelningschef med arbetsgivaransvar för upp till åtta medarbetare.

Av Försvarshögskolans omsättning om ca 500 msek är nästan hälften anslagsfinansiering från dels Utbildningsdepartementet (ca 30 msek), dels Försvarsdepartementet (ca 200 msek). Under 2014 kom 48 procent av intäkterna från avgifter. Störste beställare är Försvarsmakten. Försvarshögskolan har även en mindre bidragsfinansiering.

De komplexa finansieringsformerna medför krav på återrapportering till beställare och bidragsgivare, vilket ställer höga krav på väl fungerande rutiner, processer, arbetsbeskrivningar, ansvarsområden med mera. Ekonomichefen ska fortsatt utveckla ekonomifunktionen, mejsla ut och tydliggöra process- och arbetsbeskrivningar, utveckla rutiner, stötta organisationen med rätt verktyg, förbättra kvalitetssäkring och internkontroll samt se över och utveckla kompetensen på avdelningen i linje med målbilder och förväntningar.

Ledarskapet är i fokus och vi tror att du har viljan och förmågan att entusiasmera och utveckla medarbetarna och tillsammans med dem bygga och stärka förvaltningens gemensamma värdegrund.

Försvarshögskolan är på väg mot en effektivare, moderna och öppnare organisation. Som ekonomichef har man en närhet till besluten och ledningen och god tillgång till god kompetensutveckling "inhouse". Du kommer till en högskola med varierad och spännande inriktning och det finns alla möjligheter att delta i och påverka högskolans resa mot en ny tid.

Vem är du?

Du är civilekonom eller motsvarande och har gedigen och dokumenterad chefserfarenhet. Du har bred erfarenhet av ekonomiområdet med betoning på redovisning, flerårig erfarenhet av statlig verksamhet och förvaltning samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med blandfinansiering och har kunskaper i systemfrågor/Agresso.

Som person är du är en stabil och tydlig ledare som är smidig, målinriktad och drivande. Du är entusiasmerande, pedagogisk och har förmåga att skapa vi-känsla. Vidare är du analytisk, samarbetsinriktad och drivs av att vilja förbättra och utveckla.

Vi lägger stor vikt vid såväl personliga egenskaper som ledaregenskaper.

Försvarshögskolan eftersträvar jämställdhet och mångfald inom samtliga yrkesgrupper. Vi välkomnar sökande med olika etniska och kulturella bakgrunder. För oss är det självklart med ett inkluderande arbetsklimat och att våra medarbetare kan kombinera arbete med ett aktivt föräldraskap.

Anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning och med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ansök: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/b37fc3dfb5d9
#84
Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi.

Här på social- och arbetsmarknadsförvaltningen har vi höga förväntningar på oss och på dem vi möter.

Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.

Som controller är du en del av förvaltningens strategiska ledning och direktrapporterar till förvaltningschef. Du är ansvarig för att leda och stödja förvaltningens chefer i ekonomistyrning. Du ingår även i stadens ekonomistyrningsgrupp, där du samarbetar med övriga ekonomer i syfte att utveckla och samordna ekonomihanteringen inom staden.

Dina arbetsuppgifter innebär även att samordna och utveckla det ekonomi­administrativa arbetet på social- och arbetsmarknadsförvaltningen. Du tar fram information, statistik, utreder och följer upp verksamheterna ur ett ekonomiskt perspektiv.

Vi vill att du har ekonomexamen på högskolenivå och har flera års arbetslivserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du hanterar ekonomi-, affärs- och verksamhetssystem obehindrat och är en van Excelanvändare. Du ska också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift eftersom du är delaktig i att skriva ärenden av ekonomisk karaktär och dessutom är föredragande vid nämndsammanträden. Du ska ha arbetslivserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete i en politisk styrd organisation. Det är en fördel om du också har erfarenhet av arbete inom socialtjänst- och/eller arbetsmarknads­området. Våra arbetsverktyg är främst Qlikview och Excel. Bokföring sker i verksamhetssystemet Raindance.

Vi värdesätter engagemang, nytänkande och en god kommunikationsförmåga. Du har fallenhet för att se helheten, har analytisk förmåga, är strukturerad och noggrann. Viktigt att du är initiativrik, drivande, ser möjligheter och har lätt för att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för befattningen.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Ansök senast den 11 mars 2015. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Rekryteringsprocessen kommer att pågå fortlöpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/37a67a13d755

Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.
#85
Job description

You will be responsible for the securement and development of the business and financial analyses within the Plantagen group.
The position will also call for leadership of projects within controlling and navigation as well as support and coaching within these areas.

You will also have a central role in production of management reports with both financial data and written analysis. You will secure timely reports to managers, financial institutes, owners and other external stakeholders. Furthermore you will secure efficient cash-management within the group.

You will also work with:
• developing/improving common models, tools and KPI's
• modelling, analyzing, measuring, forecasting, budgeting
• developing/improving/educating and securing a decision support system
• securing Treasury activities i.e. cash-management, cash-flow, working capital.

Qualifications

For this position we require that you have a university degree in accounting and finance or similar, in addition to a broad controlling background. You have good knowledge in business navigation, finance, financial control, accounting, treasury and project management

Moreover, you have proven skills of formal and informal leadership, preferably from working in a changing environment. You have very good communication and pedagogical skills, along with good knowledge in preparation of presentation materials and really good skills in Excel and PowerPoint. Your English is at a working level, both written and spoken.

Contact

Eva Nilsson
08-555 65 312

Ansök här:https://express.candarine.com/campaign/url/forward/846d25cdaf8c
#86
Är du en erfaren controller som vill arbeta verksamhetsorienterat och analytiskt på nordisk nivå i internationell verksamhet? Vill du arbeta för att ta en redan framgångsrik verksamhet till nya mål?

För anställning hos Tech Datas söker vi dig som har arbetat minst 5 år som Controller och är hungrig på att utvecklas vidare.
Tech Data erbjuder en tjänst som Nordic Cost Controller i en internationell miljö. Tjänsten är på heltid och placerad i moderna och trevliga lokaler i Lunda, Spånga.
För rätt person som redan har erfarenhet av controllerarbete är detta en roll att utvecklas i.

Observera att urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!


Arbetsuppgifter

Vi behöver Dig som med strukturerat och analytisk arbete aktivt kan bidra till utvecklingen och förbättra planeringen av verksamheten, belysa sammanhang och påtala aktivitetsområden för en effektivare drift av verksamheten i Norden. Många av dina arbetsuppgifter utför du i samband med månads- och kvartalsrapporteringar, bokslut och budget men det är dina analyser och slutledningar av det du rapporterar som ger dig tyngden i rollen och som skapar förändring.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Månads- kvartals- och ad hoc-analyser av kostnader
• Balansavstämningar för lönerelaterade konton
• Bonusberäkningar
• Hantera frågor gällande bokföring och analys av kostnader
• Upprätta rutiner och interna kontroller för att säkerställa att SOX följs
• Ansvar för processer gällande interndebitering
• Processägarskap för kostnadsplanering
• Föreslå förbättringar av system, arbetsmetoder och analys.

Som Cost Controller för den nordiska organisationen på Tech Data ingår du i ekonomiavdelningen och rapporterar till Nordic Controlling Manager. Du stöttar den nordiska ledningen genom daglig rapportering gällande regionens kostnadsaktiviteter och kostnadsuppföljning. Du har en central roll vad gäller månadsavstämningar och prognoser.

I rollen har du täta kontakter med Nordic Controlling Manager, Country Finance Managers och controller- och redovisningsfunktioner i de nordiska länderna samt HR.

Utbildning / Erfarenhet

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat controllerarbete i internationell verksamhet. I grunden har du en akademisk examen i ekonomi och några års arbetserfarenhet från redovisningsarbete. Du har dokumenterad erfarenhet av ekonomisk analys och planering, är kunnig inom redovisning och har en stark analytisk förmåga. Det är meriterande om du också har arbetat med US GAAP och SOX.

Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av SAP är starka meriter. Som person är du nyfiken och driven och både trivs i och har förmåga att arbeta i en dynamisk och krävande miljö samt att interagera med personer på alla nivåer i organisationen. Du tycker att det ger dig mervärde i arbetet att kunna vara med och påverka och du kan driva dina frågor och förbättringsförslag genom din goda förmåga att kommunicera och pedagogisk sätt.

Ansökhttps://express.candarine.com/campaign/url/forward/30f795def9e8
#87
Vill du ta ansvar för att driva och bygga en av Bluesteps nyckelfunktioner?

Vi rekryterar nu en chef över kundservice och låneadministration till vårt nya kontor i Helsinborg. I och med det nyligen genomförda övertagandet av denna verksamhet från Cerdo Bankpartner AB i Helsingborg satsar vi nu stort på att bygga en ännu bättre service till Bluesteps befintliga bolåne- och sparkunder.

Ledarskapet är en central del i ansvaret. I rollen ingår i dagsläget ansvar för ca 25 medarbetare uppdelade i ett mindre antal team i Helsingborg och Stockholm. Det innebär ett direkt och nära operativt arbete med att leda, coacha och utveckla våra medarbetare. Eftersom en stor del av personalen nyligen har blivit en del av Bluestep innebär detta ett särskilt viktigt fokus. I tjänsten ingår ett ansvar för budget samt uppföljning och utveckling av relevanta KPI:er.

Rollen innebär att leda utvecklingsarbetet över verksamheten gällande bl.a. processer, rutiner och samarbeten internt samt att ur ett brett perspektiv fortsätta utveckla effektiviteten och kvalitén inom kundservice och administration till våra befintliga kunder.

I rollen ingår också ett ansvar för det existerande standby-, service- och backupavtal som finns med en extern samarbetspartner avseende privatlåneadministration.

Rollen ingår i Bluesteps Management Team och rapporterar direkt till Bluesteps COO. I tjänsten kommer resor ingå mellan Helsingborg och Stockholm i relativt stor omfattning samt Oslo i viss utsträckning, framförallt i ett inledningsskede.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har stor erfarenhet av ledarskap och som därmed är mycket trygg i ditt ledarskap både vad gäller att coacha och motivera anställda samt att driva utveckling/förändring. Du har en gedigen erfarenhet och förståelse för administration och kundbeteenden, främst från bank- finansbranschen. Vidare har du framgångsrik erfarenhet av projektledning, förändringsarbete och effektivisering. Du är en van användare av Excel och har generellt god förståelse för IT-/systemfrågor samt behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Som person är du engagerad, målinriktad och proaktiv/initiativrik med en mycket hög arbetsmoral. Du har mycket god social kompetens och är en tydlig och effektiv kommunikatör med en ödmjuk och prestigelös framtoning.

Om företaget

BlueStep Finans AB är ett svenskt kreditmarknadsbolag med tillstånd att bedriva finansieringsrörelse. Tillstånds- och tillsynsmyndighet är Finansinspektionen. BlueStep erbjuder både in- och utlåning till allmänheten och har varit verksamma sedan 2005. BlueStep är idag Sveriges största specialistlångivare och bolagets målsättning är att vara det bästa alternativet för personer som har svårt att få bolån eller som vill spara med en konkurrenskraftig inlåningsränta. BlueStep erbjuder även blancolån till privatpersoner och har kontor i Stockholm, Oslo och från och med 1 mars även i Helsingborg. Vi är ca 180 medarbetare.

Frågor och kontakt

I denna rekrytering samarbetar BlueStep Finans AB med ASPIRA URVAL AB. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan samt cv snarast, dock senast 11/2 2015. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johan Kjellberg, 076-7759127.

Ansök: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/17d675c0f69c
#88
Reklam / Klippans kommun söker en Ekonomichef.
februari 03, 2015, 03:12:19 PM
Är du sugen på att anta en utmaning?

Då vår nuvarande Ekonomichef går i pension söker Klippans kommun en ny chef för ekonomikontoret. I Klippans kommun har vi ett gott politiskt samarbetsklimat med närhet till såväl beslutsfattare som medborgare. Ekonomichefen ingår i kommunledningsförvaltningens ledningsgrupp och i kommunövergripande chefs- och ledningsgrupper.

Arbetsuppgifter
Som Ekonomichef är du ansvarig för alla övergripande ekonomifrågor i kommunen. Till din hjälp har du 11 kvalificerade medarbetare på ekonomikontoret som du har personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för.

Vem söker vi
Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande utbildning inom ekonomi, och har flera års erfarenhet som ekonomichef helst inom en politiskt styrd organisation.

Vi söker dig som utifrån ett helhetsperspektiv kan driva och utveckla kommunens ekonomifunktion. Ditt arbete ska vara strategiskt och långsiktigt så att kommunen kan fortsätta stärka den ekonomiska basen för att skapa goda förutsättningar för kommunens måluppfyllelse och verksamhetsutveckling.

Du kommer behöva identifiera utvecklingsområden, arbeta mot befintliga och nya mål, följa upp och utvärdera vilket kommer att ställa krav på din analytiska förmåga och stora krav på din förmåga att utgå från ett samhällsorienterat perspektiv.

För att lyckas i rollen krävs att du har förmågan att ta tillvara på människors kraft och motivation, har ett konsultativt förhållningssätt, är prestigelös och att du kan se olikheter som något positivt. Du är öppen för nya idéer och infallsvinklar, är kreativ och vill driva förändring.

Uppdragsgivare: Klippans kommun

Ort: Klippan

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: Sista dag för att anmäla intresse är den 20 februari.

För information: I den här rekryteringen samarbetar Klippans kommun med Dfind Finance. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristina Bennet, tel. 0725-09 02 12 eller kristina.bennet@dfindfinance.se.

https://express.candarine.com/campaign/url/forward/07cea5abf3b3
#89
Redovisningsekonom till ledningskansliet i Stockholm

Rättsmedicinalverket ansvarar för rättspsykiatrisk, rättsmedicinsk, rättskemisk och rättsgenetisk verksamhet med uppgift att bistå rättsväsendet med undersökningar och bedömningar.
Som redovisningsekonom kommer du att arbeta centralt i Stockholm på ledningskansliet. I ekonomigruppen på ledningskansliet arbetar idag sex medarbetare. Rättsmedicinalverkets verksamhet bedrivs vid nio avdelningar runtom i landet och på respektive avdelning finns en ekonomiadministratör.

Arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom hos oss ansvarar du för kundreskontran, anläggningsregistret och kundfakturerings- och leverantörsfakturaprocesserna, som även innefattar utvecklings- och förbättringsarbete. Dina löpande arbetsuppgifter blir kundfakturering (inklusive påminnelser och räntefakturering), löpande bokföring, anläggningsredovisning, avstämningar och i övrigt förekommande uppgifter på ekonomifunktionen. En viktig del i arbetet är att bistå verkets avdelningar med stöd i redovisningsarbetet och du kommer också att vara behjälplig vid bokslut.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom redovisning samt har arbetat med liknande arbetsuppgifter i flera år. Statlig erfarenhet är meriterande. Du har goda datorkunskaper och har lätt för att ta till dig och arbeta i olika system, behärskar Officepaketet (främst Excel) och har erfarenhet av större affärssystem där goda kunskaper i Agresso är meriterande. Det är viktigt att du har ett genuint intresse för ekonomi och redovisning, eftersom du tillsammans med övriga i ekonomigruppen får möjlighet att utveckla verkets redovisningsrutiner. Du har förmåga och vilja att arbeta både med löpande uppgifter och myndighetsövergripande utveckling.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Då arbetet sker i samarbete med andra har du god samarbetsförmåga, förmåga att bygga goda relationer samt är serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Som person är du noggrann, effektiv och analytisk. Du är även öppen för nya arbetssätt, har ett positivt förhållningssätt och är lösningsorienterad. Arbetet förutsätter god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift då du kommer att ta fram skriftliga rutiner för arbetsuppgifter samt muntligt presentera dessa för dina kollegor.

Anställningen

Anställningen är tillsvidareanställning på heltid. Tillträde under våren 2015. Inom RMV tillämpar vi 6 månaders provanställning. RMV tillämpar individuell lönesättning.
Jämställdhetsperspektiv och mångfaldsfrågor ska integreras i den löpande verksamheten och vi vill även ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etniskt och kulturell mångfald tillför.

Apply here: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/a46fccebeb5d
#90
Reklam / FAR Akademi söker en Produktchef i Stockholm
oktober 29, 2014, 03:53:26 PM
 Är du en engagerad och affärsinriktad civilekonom som brinner för utbildningsfrågor? Söker du en roll där du får bidra till att utveckla morgondagens utbildningar inom ekonomi- och redovisningsområdet? Läs vidare, vi har en intressant tjänst att erbjuda då vi för rekrytering söker en driven och kommunikativ produktchef till utbildningsverksamheten på FAR Akademi.

FAR Akademi är i ett spännande skede och satsar nu för att utveckla och expandera verksamheten ytterligare.

FAR Akademi har årligen drygt 10 000 kursdeltagare och är marknadsledande inom vidareutbildning för ekonomer. Tjänsten är placerad i moderna lokaler på Kungsbron i Stockholm.

Arbetsuppgifter

Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir att utveckla det befintliga utbildningserbjudandet samt att initiera och paketera nya utbildningar, främst inom redovisnings- och ekonomiområdet. Detta innebär att ständigt vara uppdaterad och fånga upp signaler på marknaden och följa utvecklingen inom området.

Rollen innebär ett tydligt kommersiellt fokus med produktutveckling, affärsplanearbete, konkurrentanalyser och prisstrategier. Du är processansvarig och har därtill resultat- och budgetansvar för ditt område. Kontakter med kunder, lärare och andra intressenter inom produktområdet ingår samt tätt samarbete med interna specialister, säljare, projektledare och marknadsavdelning på bolaget.

Utbildning / Erfarenhet

Du är civilekonom med inriktning redovisning eller motsvarande och har minst fem års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna från redovisnings- och revisionsbyrå. Önskvärt är tidigare erfarenhet inom utbildning samt ett djupt och utvecklat intresse för dessa frågeställningar. Du har därtill mycket goda kunskaper inom redovisnings- och ekonomiområdet.

För att lyckas i rollen som produktchef krävs en tydlig kommersiell ådra, hög affärsmässighet och en mycket god förmåga att förstå marknadens efterfrågan av utbildning. Du har stort kundfokus och drivs av att leverera med hög kvalitet. Vidare är du självgående och idérik och kan med egen drivkraft föra verksamheten samt dina idéer framåt.

ANSÖK HÄR: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/efbe7412694e