Forumnyheter:

Nytt forum om bokföring!

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Meddelanden - Dovile

#16
Candles Scandinavia är den ledande leverantören av doftljus och övriga doftsättningsprodukter till hemmet genom agenturen för flertalet av världens största ljusmärken samt att man bedriver utveckling och produktion av egna produkter, främst som private label. Man finns representerad i samtliga nordiska länderna samt har kontor, showroom, lager och tillverkning i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt placerade i Örebro. Just nu befinner man sig i en spännande och expansiv fas med ett 30 tal medarbetare och en omsättning på ca 80 miljoner kronor.

Profil på vår Ekonomiassistent
Som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, löneberedning, löpande bokföring, avstämningar, rapportering samt bistå vid månadsbokslut och årsbokslutsarbetet.

Du kommer att ingå i ett team om fyra personer där vi arbetar tätt tillsammans och alla hjälps åt. Detta medför att din roll kommer formas efter din kompetens, tidigare erfarenhet och gruppens sammansättning. Vi tror att du på ett engagerat och ödmjukt sätt kan bidra med nya tankar och idéer för utveckling av de ekonomiska processerna.

Vi söker dig som
Precis har avslutat en relevant utbildning inom ekonomi alternativt har något års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du är pedagogisk och har en förmåga att förstå och se helheten.
Du har tålamod och är inte rädd för att stå på dig och driva saker framåt. För att passa in i vår organisation är du en social och kommunikativ lagspelare, som hugger i där det krävs. Vi ser gärna att du gillar utvecklingsarbete och vill vara med och driva Candles Scandinavia framåt.

Vi erbjuder
Ett spännande arbete i ett snabbväxande bolag med höga ambitioner på marknaden. Vi är idag det ledande bolaget inom vår nisch men har fortsatt stora tillväxtmöjligheter. Vi har ett öppet klimat där det är korta vägar till beslut. Vi ser att tjänsten på sikt kan utvecklas mot större ansvarsområden.

Ansök här: https://r.cndrne.com/campaign/url/forward/07b2a7d1a030
#17
Är du en person som brinner för ett starkt affärsmannaskap och som trivs i ett högt tempo med fokus på kvalitet? Vill du vara med på vår resa och bygga upp Sveriges bästa redovisningsbyrå tillsammans med gedigna kollegor? Vill du till en arbetsplats där man arbetar nära kunden med fokus på hög livskvalitet, glädje och laganda? Då har vi arbetet för dig!

Om JL Ekonomi
JL Ekonomi är ett företag på tillväxt och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Vi växer och söker nu två duktiga Redovisningskonsulter till Västeråskontoret. Hos oss uppskattas du för din
kompetens och vi är måna om vår personal! Din vardag kommer att vara varierad med utveckling inom många nya branscher. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Vi vill att du ska må bra och satsar på aktiviteter
som bidrar till god hälsa och arbetsglädje. Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid, långsiktig utvecklings/utbildningsplan, samt regelbundna personalaktiviteter.

Hur ser din arbetsdag ut?
Du är placerad på vårt expansiva Västeråskontor. Tillsammans med kollegorna i Stockholm och Malmö är vi ett härligt gäng på 70 personer; en arbetsgrupp som präglas av stor öppenhet och hög teamkänsla där vikten av att hjälpa varandra för att nå målet väger tyngre än den individuella prestationen. Företaget genomsyras av en positiv atmosfär och arbetsglädje i en miljö som gör att du orkar göra "det lilla extra". Som Redovisningskonsult på JL Ekonomi är dina huvudsakliga
arbetsuppgifter att bistå kontorsansvariga med löpande redovisning, rapportering, bokslut, årsredovisningar, deklarationer samt administration som hör därtill. Du kommer även ha egna kunder där det är du som ansvarar fullt ut för leveransen. Allteftersom kontoret
växer hoppas vi att även du vill växa och utvecklas i din roll, med större kunder och mer ansvar som en naturlig följd.

Vem trivs här?
Du som är trygg i rollen som redovisningskonsult och som lägger stor vikt vid ett kvalitativt och professionellt arbete kommer snabbt in i rollen. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av redovisningsarbete
på byrå, gärna av bokslut och deklarationer, liksom att du har ambitionen att i framtiden bli auktoriserad redovisningskonsult (något som vi gärna hjälper dig att bli). Har du dessutom erfarenhet av VISMA och Fortnox och god kännedom inom olika branscher, kommer det att vara till din fördel. Ytterligare egenskaper som vi fäster stor vikt vid, är att du har ett starkt affärsmannaskap och driv liksom att du känner dig trygg i att vara ansiktet utåt hos våra kunder. Rollen innebär variation och ett stort ansvar,
varför du behöver ha god förmåga att möta olika människor och verksamheter liksom att kunna prioritera. Det är en självklarhet att du tycker om kundkontakter och att du är både affärsmässig och gillar att jobba i ett högt tempo under de perioder som krävs.
Stor vikt kommer att läggas vid erfarenhet och personlig lämplighet.

Ansök här: https://r.cndrne.com/campaign/url/forward/f3c0d9c58a3c
#18
Kort om tjänsten
Vi söker en redovisningskonsult, gärna auktoriserad, med erfarenhet inom redovisning och bokslut från olika företagsformer och branscher. Du kommer att få eget ansvar för kunder och på sikt egen resultatavräkning för egna kunder vilket gör att du kan påverka din lön.

Förmåner
Vi erbjuder tjänstepension, friskvårdsbidrag och är ganska generösa när det gäller bidrag för massage och annan behandling för att undvika arbetsskador. Om du arbetar heltid har du rätt till fem dagars utbildning om året.

Mer om tjänsten
- Du kommer få arbeta inom följande områden:
- Löpande bokföring, program Visma Admin samt Fortnox
- Bokslut och deklarationer, program Hogia
- Skatter och rådgivning

Du kommer att ha mycket kundkontakt och även en del kontakt med revisorer till de företag som har vald revisor. Det är en fördel om du har viss kunskap om lönehantering.

Eftersom vi är ett mindre företag så kommer du att vara delaktig i marknadsföring och tillväxten för kontoren.

Anställningen är i första hand heltid, men vi är mycket flexibla och erbjuder även möjlighet att arbeta hemifrån om det skulle behövas vid något tillfälle då du i tjänsten får en bärbar dator som kopplas upp till kontorsdatorn.

Ansök här: https://r.cndrne.com/campaign/url/forward/b486c8db3331
#19
Nordic Capital söker en ekonom till avdelningen som tar hand om ca 80 svenska bolag med ägande i Nordic Capitals fonder. I denna roll erbjuder vi dig möjlighet till att ta eget ansvar för redovisningen för bolagen, vilka har få men ofta komplexa transaktioner. Din närmaste kollega är ansvarig för bolagsadministrationen för samma bolag och ni samarbetar tätt ihop när ni bidrar med ert respektive delområde.

Hos oss får du möjlighet att bli en del av 10 trevliga och ambitiösa kollegor som ingår i ekonomiavdelningen för Nordic Capitals svenska rådgivningsbolag där vi både arbetar självständigt och tillsammans.

På Nordic Capital kan vi erbjuda en utvecklande arbetsmiljö, med professionella och kunniga kollegor som utvecklar dig såväl i din yrkesroll som personligen.

Vi sitter tillsammans på det svenska kontoret mitt i Stockholms City.

Vi söker dig som trivs med att ge den bästa servicen tillsammans med glada och hjälpsamma kollegor. Du vill lära dig nya saker och du vill i din tur lära andra. Du står upp för din åsikt, men du framför den med ödmjukhet. Du tycker det är roligast när du får arbeta med siffror, men vill ha ett omväxlande jobb där du även behöver formulera dig i tal och skrift, på svenska och engelska, till kollegor i flera länder. Du är trygg med en god självkänsla.

Vi söker dig som:
• har högskoleexamen eller KY- utbildning inom företagsekonomi/redovisning
• har jobbat med redovisning i 2-7 år
• talar och skriver svenska flytande
• talar och skriver mycket god engelska
• har hög integritet och kan hantera konfidentiell information
• är noggrann och kan se detaljer även när tempot är högt
• är flexibel och van att arbeta i en föränderlig miljö
• är självgående och tar eget ansvar
• är social och bidrar positivt till ett fungerande team
• är hjälpsam och generös mot dina kollegor

Vi ser gärna att du har erfarenhet av:
• ägarledda bolag och 3:12-reglerna
• holdingbolag
• redovisning av finansiella instrument
• redovisning i utländska valutor
• svenska bolag som har EUR som valuta
• branscherna professional services eller finans

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/691cf968b119
#20
Som lönekonsult på KlaraPapper blir du en viktig del av vårt affärsområde lön. Vi är en grupp om 25 personer fördelat på 3 grupper med en konsultchef för varje grupp. Lönekunderna, ca 150 styck, är svenska och internationella företag med allt från ett fåtal anställda upp till cirka 500. Vi har även samarbete med flera olika Global Payroll Providers.

KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi 80 medarbetare, varav 25 på affärsområde lön. Vi har funnits sedan 1997. Utöver Stockholm har KlaraPapper kontor i Östersund och Malmö. Vid tre tillfällen har Klara Papper utsetts till Gasellföretag.

Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Bland våra kunder finns många intressanta, välkända och välrenommerade företag som vi är stolta över att vara samarbetspartner till. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga kundrelationer.

KlaraPapper är kända för, och har alltid stått för kompetens och kvalitet. Våra ledord är engagemang, trygghet och utveckling. Vi uppmuntrar våra anställdas kreativitet och intresse för utveckling genom att vara lyhörda och öppna dörrar för nya arbetsuppgifter, projekt och nya ansvarsområden. Samtidigt ser vi stor nytta i att våra anställda har balans mellan jobb och fritid och är måna om hälsa och välmående. Vi välkomnar digitaliseringen och den moderna arbetsformen och ser möjligheter i att utvecklas tillsammans med våra kunder och vår personal.

Välkommen till KlaraPapper!

För att du ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i din nya roll hos oss finns väl genomarbetade processer och rutiner, bra systemstöd och många engagerade och positiva kollegor. I löneteamet sker arbetet både självständigt och i samarbete med kollegor. Arbetet innefattar hela löneprocessen på flera spännande kunduppdrag i varierande storlek inom olika branscher. Du kommer att arbeta med alla förekommande arbetsmoment inom ramen av lön. Utöver löpande lönehantering med avstämningar och rapportering innefattar arbetet även bl.a. pensionsrapportering, statistik, rapportering och kontakt med myndigheter samt konsultationer för våra kunder och dess medarbetare. KlaraPapper är en auktoriserad byrå av SRF.

För att trivas i rollen som lönekonsult hos oss på KlaraPapper tror vi att du är van att arbeta självständigt, är ansvarstagande, kvalitetsmedveten, och har ett stort kundfokus med ett konsultativt förhållningssätt. Vi värdesätter ditt engagemang och positiva inställning. Som person delar du gärna med dig av dina kunskaper och trivs med att arbeta i grupp såväl som individuellt. Din utveckling är viktig för oss och därför ger vi dig goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll som lönekonsult samt vara delaktig i interna utvecklingsprojekt. Som medarbetare på KlaraPapper får du möjligheten att via SRF certifiera dig till Auktoriserad Lönekonsult.

Kvalifikationer

Vi söker dig med goda kunskaper inom lön och som har relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i en självständig roll som lönekonsult eller liknande med ansvar för löneprocessens alla delar. Du har erfarenhet av något lönesystem exempelvis: Agda PS, Flex Lön, Flex HRM, Hogia Lön och tycker det är roligt att använda teknik till smarta lösningar. Vi ser det som meriterande om du har en examen från YH eller KY-utbildning med inriktning Lön samt om du har erfarenhet av systemuppsättning och uppstart av nya kunduppdrag.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/4719718d3a15
#21
Det som började som en idé om att göra HR enkelt är nu ett av de ledande bolagen inom förmåner och ersättning. Med vår smarta förmånsportal har vi fullkomligt revolutionerat HR-branschen! Nu söker vi efter en Accounts Receivable Accountant / Kundreskontra till vårt sammansvetsade AR-team som ansvarar för fakturering av vår tjänst och även våra kunders utlägg. Besitter du ett högt detaljfokus som nästintill irriterar dina vänner, är självgående, positiv och intresserad av att jobba i ett entreprenöriellt bolag där vi har vansinnigt roligt på jobbet?

Läs vidare, för denna tjänst kan vara något för dig!

Om tjänsten


Som Accounts Receivable Accountant blir du en del av Benifys Finance-avdelning där du ingår i ett team om totalt nio personer. Tillsammans med tre kollegor utgör du AR-teamet, som ansvarar för företagets fakturering och därtill relaterade arbetsuppgifter, för såväl våra svenska som utländska bolag. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat:
• Tjänstefakturering utefter avtal
• Utläggsfakturering baserade på beställningar i vår förmånsportal
• Påminnelse- och inkassohantering
• Återrapportering av kundinbetalningar
• Periodiseringar och intäktsuppföljningar
• Avstämning vid bokslut både månads- och årsvis
• Stöd till andra avdelningar i syfte att skapa så nöjda kunder som möjligt
• Löpande utveckling och effektivisering av våra rutiner och processer

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har en "can do"- attityd och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter efter behov. Du är utåtriktad och villig att lära dig, samtidigt som du är självgående och kan arbeta proaktivt. Dina arbetsuppgifter genomför du noggrant, men du är också lyhörd för när du behöver skifta fokus för att lösa en uppgift som är mer brådskande. Eftersom vi är en koncern på "tillväxtresa", där vardagen är föränderlig, trivs du i en roll där alla rutiner och processer inte är på plats, där du hela tiden måste vara med och utveckla och effektivisera vårt arbete. Vidare uppskattar du kontakten med kunder såväl som kollegor, eftersom du kommer att ha många kontaktytor av olika slag och i olika syften. Du är en härlig kollega och sprider positiv energi och har en lösningsorienterad attityd oavsett arbetsuppgift.

I övrigt ser vi att du har:
• Universitets- eller KY utbildning inom ekonomi
• Några års tidigare erfarenhet från en AR-funktion med större flöden
• Goda systemkunskaper, framförallt i Excel. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av affärssystemet NAV
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/2faabcd0e178
#22
Vill du ha jobb på Stockholms förmodligen bästa bilföretag? Lagerstedtsfamiljen är ett bilföretag som funnits i branschen i över 35 år och vi har idag ca 90 anställda. Vi är ett företag som står för trygghet och erfarenhet. Hos oss blir du en i familjen.

I dag finns vi på tre orter. I Haninge, Där vi har vår nya FordStore där vi säljer nya och begagnade Ford-bilar och har en serviceverkstad för Ford, i Högdalen där vi har både skadeverkstad för alla märken och serviceverkstad för VW, Skoda, Seat, VW Transport & Citroën och i Skarpnäck där vår serviceverkstad är auktoriserade för Ford, Kia, Hyundai, Citroën, Opel, Saab och Chevrolet.

Tjänsten

Vi söker dig som är ansvarsfull och noggrann och som trivs med att arbeta brett med redovisning. Som redovisningsekonom hos oss erbjuder vi dig ett varierande, fritt och självständigt arbete där du har det övergripande ekonomiska ansvaret för den del i vår koncern som du tilldelas. Vi ligger i framkant och arbetar löpande med att förbättra och utveckla våra processer varför vi även ser att du som söker har förmågan att bidra. Du blir en del av ekonomiavdelningen där ytterligare 3 personer arbetar med liknande arbetsuppgifter. Vi är ett team och hoppas att du trivs med att tillhöra oss och att vi tillsammans bidrar med en positiv energi och en trevlig atmosfär. I rollen som redovisningsekonom är du en viktig medarbetare och du rapporterar direkt till VD.

Arbetsuppgifter

Du kommer i huvudsak att arbeta med löpande redovisning, uppföljning, avstämning, resultatredovisning och analys. Exempel på dagliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Bankärenden, likvider och avräkningar
• Löpande redovisning inkl. skatt- & momsredovisning
• Månadsavstämningar
• Resultatredovisning inkl. analys månadsvis
• Årsredovisning/bokslut
• Kontakt med revisor

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst 5 års yrkeserfarenhet som redovisningsekonom i företag där du haft helhetsansvar för ett den löpande redovisningen samt utfört årsredovisning/bokslut. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial ekonomiutbildning som redovisningsekonom eller motsvarande. För tjänsten krävs en hög datormognad, du har särskilt goda kunskaper i Excel. Då vi arbetar i Visma 1000 är det meriterande om du har erfarenhet av detta. Din svenska är flytande i både tal och skrift och din engelska är god.

Vem söker vi?

Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt och noggrant driva ditt arbete framåt. Du är en analytisk person som är angelägen att leverera i rätt tid med hög kvalité och stor precision. Vidare är du en person som har lätt för att samarbeta och har en god planeringsförmåga. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Övrig information

Tjänsten är på deltid 75%. I nuläget ett vikariat på 6 månader med möjlighet till permanent jobb.

Du kommer att vara placerad på Flygfältsgatan 13 i Skarpnäck.

Urval sker löpande så skicka därför in din ansökan redan idag!

Krav

Minst 5 års yrkeserfarenhet som redovisningsekonom

Haft helhetsansvar för ett bolags löpande redovisning

Utfört årsredovisning/bokslut

Mycket goda kunskaper i Excel

Flytande svenska

Meriterande

Eftergymnasial ekonomiutbildning till redovisningsekonom eller motsvarande

Erfarenhet av Visma 1000

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/d6c8ad950553
#23
Vi söker en Redovisningsansvarig som ska ta ett helhetsansvar för redovisning och årsbokslut för ett antal bolag. Nordic Capital är beläget mitt i Stockholms city och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stort utrymme för eget ansvar. Vidare kan vi erbjuda dig en arbetsplats med mycket professionalitet där du får chansen att vara en del i detta och utveckla din kompetens i kombination med att du också bidrar med det du redan kan. Tjänsten är en del av den operationella ekonomiavdelningen med 10 medarbetare. I rollen rapporterar man till Director Finance.

Nordic Capital är en ledande private equity-investerare i Norden med ett starkt engagemang för att skapa starkare och hållbara företag genom förbättringar i verksamheten och värdedriven tillväxt. Nordic Capital fokuserar på utvalda regioner och sektorer där man har stor erfarenhet och bevisade framgångar. Huvudsektorerna är hälso- och sjukvård, teknik och betalningslösningar, finansiella tjänster, industrivaror- och tjänster, samt konsument- och detaljhandel. De huvudsakliga regionerna är Norden, norra Europa och globalt för hälso- och sjukvård.

Sedan starten 1989 har Nordic Capital investerat 13 miljarder euro i över 100 investeringar. Nordic Capitals fonder är baserade på Jersey och får rådgivning från rådgivningsbolag i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien. För mer information om Nordic Capital, besök www.nordiccapital.com

Kvalifikationer
● Ca 6-10 års erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete, gärna från redovisningsbyrå (redovisningskonsult) eller mindre till medelstort företag (upp till 100 anställda)
● Självgående i bokslut samt företags inkomst- och skattedeklarationer
● Flytande svenska och engelska i tal och skrift
● Gärna erfarenhet av
- Branscherna Private Equity och Professional Services
- Ägarledda bolag och holdingbolag
- 3:12-reglerna
- Redovisning i utländska valutor
- Redovisning av finansiella instrument

Personliga egenskaper

Vi söker någon som är detaljorienterad, vill ta eget ansvar och driva projekt i mål. Du är självgående och vill ge snabb och bra service. Du har ett gott självförtroende och hög integritet. Du vill arbeta tillsammans med andra och har ett intresse av att ständigt förbättra processer och rutiner.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/c777c1d5047e
#24
Reklam / Lönespecialist sökes till Tage Rejmes Bil AB
januari 10, 2019, 09:02:46 AM
Vi stärker upp vår lönefunktion på Rejmes centrala lönenhet i Norrköping. Vi söker dig som är en driven person som tycker om att ta stort eget ansvar och är trygg i din roll som lönespecialist. Har ett stort intresse av lönefrågor samt är flexibel och tycker om att arbeta med människor och service.

Rejmes personalavdelning eftersträvar ständig utveckling och är en viktig funktion för helheten. Lönenheten är en central funktion som har till uppgift att säkerställa korrekta löner och bidra till ett ökat samarbete med utökad koncernsamverkan. Vi genomgår just nu en digitaliseringsresa. Vill du vara med?

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Rollen som lönespecialist hos Rejmes innebär att du tillsammans med tre kollegor är organisationens expert inom löne- och personaladministrativa området. Ni ansvarar för hela koncernens administration av löner samt är kontaktytan mot våra dotterbolag i lönefrågor.

Du bistår chefer och medarbetare i olika frågeställningar kring lön samt rapporterar pensioner och andra statistikuppgifter till berörda myndigheter. Du administrerar tjänstebilar, friskvårdsbidrag och arbetsgivarintyg.

Du kommer självständigt ansvara för löneberedningen i Agda PS. Här hanterar du allt från anställningsavtal, registrering, kontroller, tidrapporter, schemaläggning, reseräkningar, löneberäkningar/-körningar, till avstämningar, kontrolluppgifter samt semesterskuld- och årsskifteshantering.

Du kommer dessutom vara systemansvarig för lönesystemet, Agda PS. Initialt innefattar tjänsten mycket fokus på registervård i Agda PS.

Din profil

Vi söker dig som har minst fem års praktisk erfarenhet av självständigt lönearbete med helhetsansvar. Vi ser gärna att du har en djupare utbildning inom löneområdet. Du har en vana att arbeta i lönesystem, har du erfarenhet av Agda PS är det meriterande.

Du sprider energi och kunskap vidare i teamet och arbetar för att ni tillsammans skall nå era mål. Samtidigt som du arbetar självständigt och strukturerat och trivs med att arbeta i en hög arbetstakt och under tidspress i perioder. Givetvis är du noggrann och kvalitetsmedveten.

Det är viktigt med en god serviceanda och att ha förmåga att kunna prioritera och fatta beslut. Du har en god pedagogisk förmåga och kan med lätthet kommunicera i tal och skrift. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och intresse för teknikens möjligheter.

Uppfyller du kvalifikationerna för tjänsten är du välkommen med din ansökan!

Tjänsten är en heltidstjänst med placering på huvudkontoret i Norrköping.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/0d8a7e957d09
#25
Kreativ internationell konstnärsduo söker mångfacetterad, flexibel och nyfiken medarbetare.
Vi söker en orädd medarbetare på 75% med möjlighet till heltidstjänst.

Vi finns i Uppsala med världen som arbetsfält. Du hamnar i ett sammanhang där du är en del av ett dynamiskt flöde av konst i form av filmproduktion, fotografi och musik med syfte att inspirera till positiv förändring i världen. Vårt hjärta finns i projekt som beskriver hållbarhet, miljö och humanitära frågor.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå i att vara företagets koordinator med erfarenhet av att hantera företagsekonomi och hanterar även en del av våra tekniska lösningar. Hos oss har du många bollar i luften och trivs med varierade arbetsuppgifter i en kreativ miljö. Ingen dag är den andra lik!

Ditt arbete kommer innebära att du är stationerad i Uppsala men med flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån kombinerat med företagets natursköna studio/ateljé.
Du har kontakt med internationella kunder, leverantörer, revisionsbolag, media och bokar möten, resor och logistik. Du arbetar med våra hemsidor och digitala plattformar kontinuerligt i form av mail, ftp:n, domäner, bildleveranser, dator/programinställningar, telefoner/växlar, uppdateringar och annan problemlösning.

Du hanterar också lättare bokföring, fakturering, lagerhållning och kontorsmaterial. Du har möten med våra spännande kunder och leverantörer i Uppsala på kontoret, men även i Stockholm, vilket också kräver att du har körkort.
Eftersom många av våra kunder är internationella är engelska i skrift och talad form avgörande. Vi arbetar i mac-miljö med olika digitala plattformar och program där det är bra att du har grundläggande kunskap i program som iCal, Lightroom, Photoshop, InDesign, Word, Excel och hemsideprogram som Squarespace eller liknande.

Brinner du också för att med ditt dagliga arbete bidra till ett mer hållbart samhälle?
Tycker du om konst, kultur och världens natur?
Kom och arbeta med oss!

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/23b78eb65765
#26
Vi stärker upp vår ekonomifunktion, i ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag, och söker därför en redovisningscontroller med kunskaper inom koncernredovisning, skatt och moms. Drivs du av att arbeta på djupet, förvalta och utveckla, ser möjligheter till förbättring och motiveras av att effektivisera processer och realisera dem i organisationen? Då kan detta vara rollen för dig.

Brinner du för redovisning och vill du arbeta i ett framgångsrikt företag? Vill du arbeta i en ansvarsfull roll och trivs med att vara delaktig i hela flödet? Då kan rollen som redovisningscontroller hos oss vara något för dig.

Vi kan erbjuda dig

Stimulerande arbete i en organisation som präglas av kundfokus, kontinuitet, långsiktighet och ständig utveckling. Beroende på kompetens och intresse erbjuds goda möjligheter att påverka utvecklingen av rollen.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

Som redovisningscontroller på Rejmes ekonomiavdelning rapporterar du till koncernens ekonomichef. Ekonomiavdelningen har en central uppgift i att sammanställa, analysera och rapportera ekonomisk information såväl internt som till externa intressenter.

Ekonomifunktionen består av ca. 15 medarbetare fördelade på avdelningarna redovisning, kundreskontra, leverantörsreskontra och kassaredovisning. Våra fyra affärscontollers jobbar operativt i driftsbolagen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta koncernens redovisning, hantering av skatt och moms. Löpande redovisning, analys av konton samt framtagandet av månads- och årsbokslut.

Du är en nyckelperson, på ekonomiavdelningen, som drivs av att analysera siffror och vara supporterande gentemot övriga bolag i koncernen. I dina arbetsuppgifter ingår även underhåll och utveckling av befintliga affärssystem.

Du säkerställer regelefterlevnad och att utvecklingen av redovisningsregler följs. Du driver även kontinuerligt utvecklings- och förbättringsarbete inom redovisningsområdet, samt arbetar för en likriktad redovisning i koncernen.

Bakgrund och erfarenhet

Vi söker dig som är civilekonom, som har god erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du är självständig i ditt arbete och känner dig trygg i dina kunskaper och din arbetsroll.

Du har god vana av affärssystem, meriterade med erfarenheter av IFS Ekonomi, Hogia bokslut & skatt samt Mercur. Mycket goda kunskaper i Excel är en förutsättning.

Du har bra analytisk förmåga, och god förståelse för siffror och ekonomiska sammanhang. Som person är du strukturerad och noggrann och har god samarbetsförmåga. Du är en framåt, pålitlig och engagerad person med hög arbetsmoral och positiv inställning.

Att söka information och ha många kontaktytor i organisationen är något som du känner faller sig naturligt. Du har ett förhållningssätt som inkluderar såväl förmågan att stödja som att ifrågasätta.

Uppfyller du kvalifikationerna för tjänsten är du välkommen med din ansökan!

Tjänsten är en heltidstjänst med placering på huvudkontoret i Norrköping. Välkommen med din ansökan senast 1 december. Urval och intervjuer sker löpande.

Ansök nu: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/e53d68376112
#27
Reklam / Tullrevisor - Sthlm sökes till Tullverket
september 19, 2018, 04:20:59 PM
Vill du arbeta i en myndighet som gör skillnad i samhället och ha meningsfulla och intressanta arbetsuppgifter inom handel och tullhantering? I så fall är Tullverket något för dig.

Tullverkets kärnverksamhet är indelad i två avdelningar, Effektiv handel och Brottsbekämpning. Effektiv handel ansvarar för att rätt tull och andra avgifter tas ut för de varor som förs in och ut ur landet, samt för kontrollen av att in- och utförselreglerna följs. Inom avdelningen finns en mängd olika arbetsuppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Tullrevisor inom Operatörsuppföljning kommer du att kontrollera att företag följer de villkor och tillstånd som krävs för en korrekt tullhantering, att företag har redovisat korrekt tull och andra avgifter samt att varor inte importeras/exporteras i strid mot import- och exportrestriktioner. Kontrollen sker bland annat genom att du som medarbetare genomför tullrevisioner på plats hos företagen samt eftergranskningar (skrivbordskontroller) som sker på kontoret.

Inom Operatörsuppföljning förekommer också andra arbetsuppgifter såsom ursprungskontroller, kvalitetsmätningar och biståndsframställningar.

Arbetet innehåller moment av såväl arbete i grupp som individuellt arbete. Arbetet innebär kontakter inom och utanför Tullverket med såväl företag som andra myndigheter.

Vi söker dig som har:
• akademisk examen om minst 120 poäng eller 180 högskolepoäng enligt Bolognamodellen inom områdena ekonomi, juridik, samhälls- eller statsvetenskap. Utländsk akademisk examen ska motsvara svensk standard (Utlåtande utfärdat av Universitets- och högskolerådet)
• mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• god förmåga att uttryck dig på engelska i tal och skrift
• svenskt körkort, klass B för personbil.

Meriterande om du har:
• akademiska meriter inom områden som redovisning, bokföring, logistik, juridik företagsekonomi eller statistik
• minst 1 års aktuell erfarenhet av kontroll-/granskningsarbete på myndighet eller revisionsbyrå
• minst 1 års aktuell erfarenhet av arbete med tillståndsgivning och/eller kontroll av att villkor i tillstånd efterlevs
• minst 1 års aktuell erfarenhet av erfarenhet arbete med bokföring/redovisning
• erfarenhet av arbete i verksamhet som arbetar med tullhantering
• mycket goda kunskaper i Excel och/eller Sesam
• erfarenhet av leda/aktivt deltaga i förändringsarbete
• erfarenhet av arbete med kundbemötande och service.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i grupp men som också kan arbeta självständigt. Du är initiativrik och ansvarstagande och litar på din egen förmåga. Du har ett öppet sinnelag, är flexibel, noggrann och effektiv. Du lägger stor vikt vid att ha god ämneskompetens och vill hålla dig uppdaterad inom ditt kompetensområde.

Som medarbetare i Tullverket lever du vår värdegrund som präglas av helhetssyn, ansvarstagande och nytänkande. Inom Operatörsuppföljningen finns målet att alla medarbetare ska uppfattas som professionella, kompetenta och effektiva.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet!

Anställning och utbildning

Under ditt första halvår som anställd kommer du att genomgå en grundutbildning där teori varvas med praktik. Utbildningen kommer genomföras framförallt på din anställningsort som distansutbildning. Det förekommer även närvaroträffar som kan ske på annan ort, vilket kommer att medföra vissa resor och övernattningar.

Anställningen är sex månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas från anställningens början.

Vi tycker att det är viktigt med balans mellan arbete och privatliv och våra förmåner omfattar bland annat friskvård, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor.

Ansök nu: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/76b9db6fab5c
#28
Har du tidigare erfarenhet av att självständigt arbeta med den totala redovisningen för ett bolag? Då är det dig vi söker!

Vi söker en Senior Redovisningsekonom till vår ekonomienhet, idag är vi totalt 13 personer. Hos oss får du möjlighet att jobba självständigt i en internationell koncern med stora möjligheter att utvecklas.

Dina ansvarsområden
• Månads- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Löpande bokföring
• Kontoavstämningar
• Deklarationer
• Uppföljning och analyser
• Övriga redovisningsrelaterade arbetsuppgifter
• Support i revisionsfrågor

Du har minst 5 års erfarenhet som redovisningsekonom, en högskoleutbildning inom ekonomi och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i SAP, Navision och Excel och har du erfarenhet att av jobba med ett Shared Service Center tidigare är det meriterande. Du ska gilla att arbeta i matris och i en global organisation med många kontaktpunkter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och vi söker dig som har en hög energinivå, en stark drivkraft och engagerar dig i din uppgift och i vår gemensamma utveckling.

Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha det roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!

Ansök nu:  https://express.candarine.com/campaign/url/forward/f0e6e013eac6
#29
Vi söker en ekonomichef/administratör för en heltidstjänst i vår koncern.

Tjänsten är i första hand hos vår byggvaruhandel "XL-BYGG
Ronneby", men kommer att involvera visst arbete med våra hyresbolag och framöver även vårt byggbolag.

Gedigen ekonomisk utbildning och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är ett krav.

Produktkännedom om byggvarumaterial är önskvärt, men inte tvunget.

Ett urval av de ekonomiska kunskaper som tjänsten kräver:
• Lönehantering
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• In- och utbetalningar
• Momsdeklaration
• Bokföring
• Redovisning/projektredovisning
• Löpande avstämningar samt förberedande och färdigställande av halv- och helårsbokslut
• Krav och inkassohantering
• Hyresavisering
• Kontraktskrivning
• Ansvara för artikelhantering/lagerhantering/inventering
• Följa upp leverantörsavtal för rätt in- och utprissättning samt säljstrategi
• Inköps- och säljstatistik
• Kundavtal

Du som söker uttrycker dig flytande på svenska i både tal och skrift och du är van att jobba i flera olika datorsystem.

Du är noggrann, har siffersinne och är sälj/vinstdriven.
Du är ambitiös, ansvarsfull och social. Du är flexibel, prestigelös och kan hålla många bollar i luften samtidigt.

Notera att vi utvärderar de inkomna ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än annonsens slutdatum

Ansök nu: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/a68a70c16afc
#30
Reklam / Business Controller sökes till Linas Matkasse
augusti 27, 2018, 09:29:46 AM
Vi på Linas Matkasse söker nu en engagerad, driven och analytisk Business Controller. I rollen som Business Controller kommer du främst att fungera som stöd till våra enhetschefer inom inköp och produktion i såväl strategiska affärsbeslut som operativa verksamhetsbeslut. Du kommer således ha en stödjande roll inom ekonomistyrningsområdet, vilket inkluderar att proaktivt driva förändringar, effektiviseringar och bidra till utveckling av affären och interna arbetssätt. I denna roll rapporterar du CFO. Tjänsten är beläget i koncernens huvudlokal i Spånga.

Arbetsuppgifter
• Ansvarig för budget- och prognosarbete
• Avvikelseanalys och rapportering i samband med månadsbokslut
• Lönsamhetuppföljning
• Utveckla, mäta och rapportera relevanta nyckeltal
• Utveckla standardrapporter i Linas BI-system för att supportera verksamheten
• Business Partner och allmänt bollplank i såväl strategiska affärsbeslut som operativa verksamhetsbeslut
• Förbättra rutiner och processer för ökad internkontroll
• Ad hoc-analysering

Vem är du?
Du har en civilekonomexamen eller liknande med några års erfarenhet av arbete i en affärsnära controllerroll, samt en god grund i redovisning. Du behöver kunna använda Excel effektivt i ditt arbete och en i övrigt hög systemmognad är en förutsättning. Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du positiv, ansvarstagande och analytisk. Du utför ditt arbete självständigt, metodiskt och strukturerat samt har en god kommunikationsförmåga och kan förklara komplexa samband på ett lättförståeligt sätt. Du är en engagerad person som brinner för att arbeta med siffror, att leverera ett arbete med hög kvalitet samtidigt som du motiveras av att arbeta nära affärsverksamheten.

Om oss
Linas Matkasse skapar en skönare vardag och underlättar för familjer som vill laga god, sund och varierad mat. Vi är marknadsledande inom branschen för matkassar på nätet och med tydliga nummer ett i både Sverige, Norge och Finland och en stark tillväxtutmaningsposition på den snabbt växande danska marknaden. Koncernen omsätter drygt 1,5 miljard kronor.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/51c1c1a6aa79