Forumnyheter:

Nytt forum om bokföring!

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - Dovile

#81
Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill leda vår nybildade enhet Ekonomi och vara med och utveckla en modern verksamhetsstyrning.
Som enhetschef är din huvuduppgift att leda, samordna och utveckla enheten. Du har ett personal- budget och resultatansvar för enheten och ansvarar för att din verksamhet når de mål som ställs på din enhet. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du aktivt bidrar till utveckling av avdelningens verksamhet. Enheten kommer att bestå av cirka 10 medarbetare.

Inom ditt ansvarsområde ligger att samordna och utveckla en enkel och tydlig verksamhetsplanering och -uppföljning för Underhåll. Din enhet styr och följer upp Underhålls mål. Enheten har ett sammanhållande ansvar för ekonomifrågor och för att tillsammans med verksamhetsstyrningscheferna regionalt utveckla effektiva arbetssätt inom ekonomiområdet. Du kommer att driva och leda förbättringsarbeten inom ekonomi på Trafikverket.

Enheten är ny från 2015 och du ges därför ett stort ansvar att tillsammans med medarbetarna utveckla verksamheten och definiera samarbetsrelationer. Som enhetschef Ekonomi ansvarar du för att etablera god samverkan inom Trafikverket och leda utvecklingen av ekonomistyrningen inom Underhåll.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning, minst 180 hp med ekonomiinriktning alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig.

Du har några års erfarenhet från chefsroller med personalansvar. Du trivs och har erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete både avseende arbetssätt, metoder och kultur.

Det är meriterande med erfarenheter av att leda förändringsarbete samt att bygga upp och utveckla ekonomistyrning. Ditt ledarskap präglas av tydlighet och närvaro. Du har förmåga att skapa goda förutsättningar för dina medarbetare genom att utmana och inspirera, engagera, återkoppla och skapa delaktighet.
Du är kommunikativ i ditt ledarskap och har förmåga att skapa närhet i en geografiskt spridd organisation. Du är drivande, resultat- och målinriktad.
Som chef är du medveten om arbetsgivarrollen och du är tydlig och trygg i din uppgift att gentemot dina medarbetare företräda Trafikverket som arbetsgivare.

Enheten har medarbetare på olika orter runt om i landet, vilket kräver en del resor. Trafikverkets ekonomifunktion är placerad i Borlänge vilket kräver resor till dit men även till Stockholm.
Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år.

Ansökan

Ansök här:  https://express.candarine.com/campaign/url/forward/1dfe0bb3ea62
#82
Ekonomichef

Vi söker en affärs- och controllerinriktad, drivande medarbetare till en spännande och växande organisation med höga mål. Du får en viktig position med inflytande på ledning och styrning av verksamheten. Du erbjuds en varierad och stimulerande tjänst, där du får utrymme att vara med och påverka och utveckla företaget och din roll. Befattningen är placerad direkt under VD och du ingår i företagets ledningsgrupp.

Arbetsuppgifter

Du får det övergripande ansvaret för vår ekonomifunktion inklusive koncernredovisning med konsolidering av dotterbolag i Sverige och Danmark.
Du arbetar proaktivt med analyser och uppföljning av uppsatta mål. Du ansvarar för korttids- och årsbokslut, kalkyler, budgets och prognoser, likviditetsplanering och finansiering. Ansvaret för företagets IT-system ligger även på dig.
Till din hjälp har du en person som arbetar med bokföring, fakturering, löner och kassa.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har Ekonomexamen från universitet/högskola. Du har arbetat med kvalificerat ekonomiarbete inkl. finansiering och har erfarenhet av tillverkande industri. Då företaget är i stark tillväxt är det en fördel om du har erfarenhet från annat företag i sådan situation. För dig är det självklart att arbeta i olika IT-system och du har mycket goda kunskaper i Excel, erfarenhet av arbete i Monitor är ett plus. Engelska behärskar du i tal och skrift.

Som person

Du är en jordnära och effektiv problemlösare som har ett positivt och strukturerat arbetssätt. Du har god analytisk förmåga och ser hellre möjligheter än problem. Du är självgående men har också lätt för att samarbeta, du är affärsmässig och prestigelös. Du gillar arbetet med controlling och ser utveckling som en naturlig del i arbetet. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Att jobba hos oss

EKOVENT arbetar målmedvetet med att skapa gemenskap och glädje på arbetsplatsen, bland annat genom friskvårdsprogram och motion. Med aktiviteter som främjar hälsa och sammanhållning lägger vi grunden för ett positivt arbetsklimat och ett sunt företag – i alla bemärkelser.

Information och ansökan

För ytterligare information kan du kontakta rekryteringskonsult Benny Carlsson på Recruitment International AB, 070-540 51 00. Din ansökan med CV mejlas till post@recruitment.se snarast. Vi arbetar med löpande urval.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/ac877954b52c
#83
Ekonomiavdelningen ingår i Högskoleförvaltningen och ansvarar för delar av Försvarshögskolans budget, ekonomiredovisning inklusive betalningshantering, stöd gällande ekonomisk uppföljning, ekonomimodell, priskalkyl och redovisningsplan. Avdelningen har även förvaltningsansvar, inklusive modulansvar för ett flertal moduler, och är systemägare för affärssystemet Agresso.

Ekonomiavdelningen har ett nära samarbete med andra funktioner, avdelningar och organisationsenheter både inom verksamhetsstödet och gentemot kärnverksamheten.

Arbetsuppgifter

Ekonomichefen ingår i Högskoleförvaltningens ledningsgrupp och rapporterar till chefen för högskoleförvaltningen. Du är sammanhållande ansvarig för Försvarshögskolans redovisning och ekonomirelaterade system och rutiner samt avdelningschef med arbetsgivaransvar för upp till åtta medarbetare.

Av Försvarshögskolans omsättning om ca 500 msek är nästan hälften anslagsfinansiering från dels Utbildningsdepartementet (ca 30 msek), dels Försvarsdepartementet (ca 200 msek). Under 2014 kom 48 procent av intäkterna från avgifter. Störste beställare är Försvarsmakten. Försvarshögskolan har även en mindre bidragsfinansiering.

De komplexa finansieringsformerna medför krav på återrapportering till beställare och bidragsgivare, vilket ställer höga krav på väl fungerande rutiner, processer, arbetsbeskrivningar, ansvarsområden med mera. Ekonomichefen ska fortsatt utveckla ekonomifunktionen, mejsla ut och tydliggöra process- och arbetsbeskrivningar, utveckla rutiner, stötta organisationen med rätt verktyg, förbättra kvalitetssäkring och internkontroll samt se över och utveckla kompetensen på avdelningen i linje med målbilder och förväntningar.

Ledarskapet är i fokus och vi tror att du har viljan och förmågan att entusiasmera och utveckla medarbetarna och tillsammans med dem bygga och stärka förvaltningens gemensamma värdegrund.

Försvarshögskolan är på väg mot en effektivare, moderna och öppnare organisation. Som ekonomichef har man en närhet till besluten och ledningen och god tillgång till god kompetensutveckling "inhouse". Du kommer till en högskola med varierad och spännande inriktning och det finns alla möjligheter att delta i och påverka högskolans resa mot en ny tid.

Vem är du?

Du är civilekonom eller motsvarande och har gedigen och dokumenterad chefserfarenhet. Du har bred erfarenhet av ekonomiområdet med betoning på redovisning, flerårig erfarenhet av statlig verksamhet och förvaltning samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med blandfinansiering och har kunskaper i systemfrågor/Agresso.

Som person är du är en stabil och tydlig ledare som är smidig, målinriktad och drivande. Du är entusiasmerande, pedagogisk och har förmåga att skapa vi-känsla. Vidare är du analytisk, samarbetsinriktad och drivs av att vilja förbättra och utveckla.

Vi lägger stor vikt vid såväl personliga egenskaper som ledaregenskaper.

Försvarshögskolan eftersträvar jämställdhet och mångfald inom samtliga yrkesgrupper. Vi välkomnar sökande med olika etniska och kulturella bakgrunder. För oss är det självklart med ett inkluderande arbetsklimat och att våra medarbetare kan kombinera arbete med ett aktivt föräldraskap.

Anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning och med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ansök: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/b37fc3dfb5d9
#84
Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi.

Här på social- och arbetsmarknadsförvaltningen har vi höga förväntningar på oss och på dem vi möter.

Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.

Som controller är du en del av förvaltningens strategiska ledning och direktrapporterar till förvaltningschef. Du är ansvarig för att leda och stödja förvaltningens chefer i ekonomistyrning. Du ingår även i stadens ekonomistyrningsgrupp, där du samarbetar med övriga ekonomer i syfte att utveckla och samordna ekonomihanteringen inom staden.

Dina arbetsuppgifter innebär även att samordna och utveckla det ekonomi­administrativa arbetet på social- och arbetsmarknadsförvaltningen. Du tar fram information, statistik, utreder och följer upp verksamheterna ur ett ekonomiskt perspektiv.

Vi vill att du har ekonomexamen på högskolenivå och har flera års arbetslivserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du hanterar ekonomi-, affärs- och verksamhetssystem obehindrat och är en van Excelanvändare. Du ska också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift eftersom du är delaktig i att skriva ärenden av ekonomisk karaktär och dessutom är föredragande vid nämndsammanträden. Du ska ha arbetslivserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete i en politisk styrd organisation. Det är en fördel om du också har erfarenhet av arbete inom socialtjänst- och/eller arbetsmarknads­området. Våra arbetsverktyg är främst Qlikview och Excel. Bokföring sker i verksamhetssystemet Raindance.

Vi värdesätter engagemang, nytänkande och en god kommunikationsförmåga. Du har fallenhet för att se helheten, har analytisk förmåga, är strukturerad och noggrann. Viktigt att du är initiativrik, drivande, ser möjligheter och har lätt för att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för befattningen.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Ansök senast den 11 mars 2015. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Rekryteringsprocessen kommer att pågå fortlöpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/37a67a13d755

Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.
#85
Job description

You will be responsible for the securement and development of the business and financial analyses within the Plantagen group.
The position will also call for leadership of projects within controlling and navigation as well as support and coaching within these areas.

You will also have a central role in production of management reports with both financial data and written analysis. You will secure timely reports to managers, financial institutes, owners and other external stakeholders. Furthermore you will secure efficient cash-management within the group.

You will also work with:
• developing/improving common models, tools and KPI's
• modelling, analyzing, measuring, forecasting, budgeting
• developing/improving/educating and securing a decision support system
• securing Treasury activities i.e. cash-management, cash-flow, working capital.

Qualifications

For this position we require that you have a university degree in accounting and finance or similar, in addition to a broad controlling background. You have good knowledge in business navigation, finance, financial control, accounting, treasury and project management

Moreover, you have proven skills of formal and informal leadership, preferably from working in a changing environment. You have very good communication and pedagogical skills, along with good knowledge in preparation of presentation materials and really good skills in Excel and PowerPoint. Your English is at a working level, both written and spoken.

Contact

Eva Nilsson
08-555 65 312

Ansök här:https://express.candarine.com/campaign/url/forward/846d25cdaf8c
#86
Är du en erfaren controller som vill arbeta verksamhetsorienterat och analytiskt på nordisk nivå i internationell verksamhet? Vill du arbeta för att ta en redan framgångsrik verksamhet till nya mål?

För anställning hos Tech Datas söker vi dig som har arbetat minst 5 år som Controller och är hungrig på att utvecklas vidare.
Tech Data erbjuder en tjänst som Nordic Cost Controller i en internationell miljö. Tjänsten är på heltid och placerad i moderna och trevliga lokaler i Lunda, Spånga.
För rätt person som redan har erfarenhet av controllerarbete är detta en roll att utvecklas i.

Observera att urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!


Arbetsuppgifter

Vi behöver Dig som med strukturerat och analytisk arbete aktivt kan bidra till utvecklingen och förbättra planeringen av verksamheten, belysa sammanhang och påtala aktivitetsområden för en effektivare drift av verksamheten i Norden. Många av dina arbetsuppgifter utför du i samband med månads- och kvartalsrapporteringar, bokslut och budget men det är dina analyser och slutledningar av det du rapporterar som ger dig tyngden i rollen och som skapar förändring.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Månads- kvartals- och ad hoc-analyser av kostnader
• Balansavstämningar för lönerelaterade konton
• Bonusberäkningar
• Hantera frågor gällande bokföring och analys av kostnader
• Upprätta rutiner och interna kontroller för att säkerställa att SOX följs
• Ansvar för processer gällande interndebitering
• Processägarskap för kostnadsplanering
• Föreslå förbättringar av system, arbetsmetoder och analys.

Som Cost Controller för den nordiska organisationen på Tech Data ingår du i ekonomiavdelningen och rapporterar till Nordic Controlling Manager. Du stöttar den nordiska ledningen genom daglig rapportering gällande regionens kostnadsaktiviteter och kostnadsuppföljning. Du har en central roll vad gäller månadsavstämningar och prognoser.

I rollen har du täta kontakter med Nordic Controlling Manager, Country Finance Managers och controller- och redovisningsfunktioner i de nordiska länderna samt HR.

Utbildning / Erfarenhet

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat controllerarbete i internationell verksamhet. I grunden har du en akademisk examen i ekonomi och några års arbetserfarenhet från redovisningsarbete. Du har dokumenterad erfarenhet av ekonomisk analys och planering, är kunnig inom redovisning och har en stark analytisk förmåga. Det är meriterande om du också har arbetat med US GAAP och SOX.

Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av SAP är starka meriter. Som person är du nyfiken och driven och både trivs i och har förmåga att arbeta i en dynamisk och krävande miljö samt att interagera med personer på alla nivåer i organisationen. Du tycker att det ger dig mervärde i arbetet att kunna vara med och påverka och du kan driva dina frågor och förbättringsförslag genom din goda förmåga att kommunicera och pedagogisk sätt.

Ansökhttps://express.candarine.com/campaign/url/forward/30f795def9e8
#87
Vill du ta ansvar för att driva och bygga en av Bluesteps nyckelfunktioner?

Vi rekryterar nu en chef över kundservice och låneadministration till vårt nya kontor i Helsinborg. I och med det nyligen genomförda övertagandet av denna verksamhet från Cerdo Bankpartner AB i Helsingborg satsar vi nu stort på att bygga en ännu bättre service till Bluesteps befintliga bolåne- och sparkunder.

Ledarskapet är en central del i ansvaret. I rollen ingår i dagsläget ansvar för ca 25 medarbetare uppdelade i ett mindre antal team i Helsingborg och Stockholm. Det innebär ett direkt och nära operativt arbete med att leda, coacha och utveckla våra medarbetare. Eftersom en stor del av personalen nyligen har blivit en del av Bluestep innebär detta ett särskilt viktigt fokus. I tjänsten ingår ett ansvar för budget samt uppföljning och utveckling av relevanta KPI:er.

Rollen innebär att leda utvecklingsarbetet över verksamheten gällande bl.a. processer, rutiner och samarbeten internt samt att ur ett brett perspektiv fortsätta utveckla effektiviteten och kvalitén inom kundservice och administration till våra befintliga kunder.

I rollen ingår också ett ansvar för det existerande standby-, service- och backupavtal som finns med en extern samarbetspartner avseende privatlåneadministration.

Rollen ingår i Bluesteps Management Team och rapporterar direkt till Bluesteps COO. I tjänsten kommer resor ingå mellan Helsingborg och Stockholm i relativt stor omfattning samt Oslo i viss utsträckning, framförallt i ett inledningsskede.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har stor erfarenhet av ledarskap och som därmed är mycket trygg i ditt ledarskap både vad gäller att coacha och motivera anställda samt att driva utveckling/förändring. Du har en gedigen erfarenhet och förståelse för administration och kundbeteenden, främst från bank- finansbranschen. Vidare har du framgångsrik erfarenhet av projektledning, förändringsarbete och effektivisering. Du är en van användare av Excel och har generellt god förståelse för IT-/systemfrågor samt behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Som person är du engagerad, målinriktad och proaktiv/initiativrik med en mycket hög arbetsmoral. Du har mycket god social kompetens och är en tydlig och effektiv kommunikatör med en ödmjuk och prestigelös framtoning.

Om företaget

BlueStep Finans AB är ett svenskt kreditmarknadsbolag med tillstånd att bedriva finansieringsrörelse. Tillstånds- och tillsynsmyndighet är Finansinspektionen. BlueStep erbjuder både in- och utlåning till allmänheten och har varit verksamma sedan 2005. BlueStep är idag Sveriges största specialistlångivare och bolagets målsättning är att vara det bästa alternativet för personer som har svårt att få bolån eller som vill spara med en konkurrenskraftig inlåningsränta. BlueStep erbjuder även blancolån till privatpersoner och har kontor i Stockholm, Oslo och från och med 1 mars även i Helsingborg. Vi är ca 180 medarbetare.

Frågor och kontakt

I denna rekrytering samarbetar BlueStep Finans AB med ASPIRA URVAL AB. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan samt cv snarast, dock senast 11/2 2015. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johan Kjellberg, 076-7759127.

Ansök: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/17d675c0f69c
#88
Reklam / Klippans kommun söker en Ekonomichef.
februari 03, 2015, 03:12:19 PM
Är du sugen på att anta en utmaning?

Då vår nuvarande Ekonomichef går i pension söker Klippans kommun en ny chef för ekonomikontoret. I Klippans kommun har vi ett gott politiskt samarbetsklimat med närhet till såväl beslutsfattare som medborgare. Ekonomichefen ingår i kommunledningsförvaltningens ledningsgrupp och i kommunövergripande chefs- och ledningsgrupper.

Arbetsuppgifter
Som Ekonomichef är du ansvarig för alla övergripande ekonomifrågor i kommunen. Till din hjälp har du 11 kvalificerade medarbetare på ekonomikontoret som du har personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för.

Vem söker vi
Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande utbildning inom ekonomi, och har flera års erfarenhet som ekonomichef helst inom en politiskt styrd organisation.

Vi söker dig som utifrån ett helhetsperspektiv kan driva och utveckla kommunens ekonomifunktion. Ditt arbete ska vara strategiskt och långsiktigt så att kommunen kan fortsätta stärka den ekonomiska basen för att skapa goda förutsättningar för kommunens måluppfyllelse och verksamhetsutveckling.

Du kommer behöva identifiera utvecklingsområden, arbeta mot befintliga och nya mål, följa upp och utvärdera vilket kommer att ställa krav på din analytiska förmåga och stora krav på din förmåga att utgå från ett samhällsorienterat perspektiv.

För att lyckas i rollen krävs att du har förmågan att ta tillvara på människors kraft och motivation, har ett konsultativt förhållningssätt, är prestigelös och att du kan se olikheter som något positivt. Du är öppen för nya idéer och infallsvinklar, är kreativ och vill driva förändring.

Uppdragsgivare: Klippans kommun

Ort: Klippan

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: Sista dag för att anmäla intresse är den 20 februari.

För information: I den här rekryteringen samarbetar Klippans kommun med Dfind Finance. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristina Bennet, tel. 0725-09 02 12 eller kristina.bennet@dfindfinance.se.

https://express.candarine.com/campaign/url/forward/07cea5abf3b3
#89
Redovisningsekonom till ledningskansliet i Stockholm

Rättsmedicinalverket ansvarar för rättspsykiatrisk, rättsmedicinsk, rättskemisk och rättsgenetisk verksamhet med uppgift att bistå rättsväsendet med undersökningar och bedömningar.
Som redovisningsekonom kommer du att arbeta centralt i Stockholm på ledningskansliet. I ekonomigruppen på ledningskansliet arbetar idag sex medarbetare. Rättsmedicinalverkets verksamhet bedrivs vid nio avdelningar runtom i landet och på respektive avdelning finns en ekonomiadministratör.

Arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom hos oss ansvarar du för kundreskontran, anläggningsregistret och kundfakturerings- och leverantörsfakturaprocesserna, som även innefattar utvecklings- och förbättringsarbete. Dina löpande arbetsuppgifter blir kundfakturering (inklusive påminnelser och räntefakturering), löpande bokföring, anläggningsredovisning, avstämningar och i övrigt förekommande uppgifter på ekonomifunktionen. En viktig del i arbetet är att bistå verkets avdelningar med stöd i redovisningsarbetet och du kommer också att vara behjälplig vid bokslut.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom redovisning samt har arbetat med liknande arbetsuppgifter i flera år. Statlig erfarenhet är meriterande. Du har goda datorkunskaper och har lätt för att ta till dig och arbeta i olika system, behärskar Officepaketet (främst Excel) och har erfarenhet av större affärssystem där goda kunskaper i Agresso är meriterande. Det är viktigt att du har ett genuint intresse för ekonomi och redovisning, eftersom du tillsammans med övriga i ekonomigruppen får möjlighet att utveckla verkets redovisningsrutiner. Du har förmåga och vilja att arbeta både med löpande uppgifter och myndighetsövergripande utveckling.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Då arbetet sker i samarbete med andra har du god samarbetsförmåga, förmåga att bygga goda relationer samt är serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Som person är du noggrann, effektiv och analytisk. Du är även öppen för nya arbetssätt, har ett positivt förhållningssätt och är lösningsorienterad. Arbetet förutsätter god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift då du kommer att ta fram skriftliga rutiner för arbetsuppgifter samt muntligt presentera dessa för dina kollegor.

Anställningen

Anställningen är tillsvidareanställning på heltid. Tillträde under våren 2015. Inom RMV tillämpar vi 6 månaders provanställning. RMV tillämpar individuell lönesättning.
Jämställdhetsperspektiv och mångfaldsfrågor ska integreras i den löpande verksamheten och vi vill även ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etniskt och kulturell mångfald tillför.

Apply here: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/a46fccebeb5d
#90
Reklam / FAR Akademi söker en Produktchef i Stockholm
oktober 29, 2014, 03:53:26 PM
 Är du en engagerad och affärsinriktad civilekonom som brinner för utbildningsfrågor? Söker du en roll där du får bidra till att utveckla morgondagens utbildningar inom ekonomi- och redovisningsområdet? Läs vidare, vi har en intressant tjänst att erbjuda då vi för rekrytering söker en driven och kommunikativ produktchef till utbildningsverksamheten på FAR Akademi.

FAR Akademi är i ett spännande skede och satsar nu för att utveckla och expandera verksamheten ytterligare.

FAR Akademi har årligen drygt 10 000 kursdeltagare och är marknadsledande inom vidareutbildning för ekonomer. Tjänsten är placerad i moderna lokaler på Kungsbron i Stockholm.

Arbetsuppgifter

Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir att utveckla det befintliga utbildningserbjudandet samt att initiera och paketera nya utbildningar, främst inom redovisnings- och ekonomiområdet. Detta innebär att ständigt vara uppdaterad och fånga upp signaler på marknaden och följa utvecklingen inom området.

Rollen innebär ett tydligt kommersiellt fokus med produktutveckling, affärsplanearbete, konkurrentanalyser och prisstrategier. Du är processansvarig och har därtill resultat- och budgetansvar för ditt område. Kontakter med kunder, lärare och andra intressenter inom produktområdet ingår samt tätt samarbete med interna specialister, säljare, projektledare och marknadsavdelning på bolaget.

Utbildning / Erfarenhet

Du är civilekonom med inriktning redovisning eller motsvarande och har minst fem års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna från redovisnings- och revisionsbyrå. Önskvärt är tidigare erfarenhet inom utbildning samt ett djupt och utvecklat intresse för dessa frågeställningar. Du har därtill mycket goda kunskaper inom redovisnings- och ekonomiområdet.

För att lyckas i rollen som produktchef krävs en tydlig kommersiell ådra, hög affärsmässighet och en mycket god förmåga att förstå marknadens efterfrågan av utbildning. Du har stort kundfokus och drivs av att leverera med hög kvalitet. Vidare är du självgående och idérik och kan med egen drivkraft föra verksamheten samt dina idéer framåt.

ANSÖK HÄR: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/efbe7412694e
#91
Dagens Nyheter är Sveriges ledande och mest lästa morgontidning. Varje dag läser ca 750 000 personer vår papperstidning. DN.se har drygt 1,5 miljoner unika besökare per vecka. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News inom Bonnierkoncernen.

Dagens Nyheters ekonomifunktion är en central och vital funktion för utvecklingen av hela DN. Controllergruppen, som består av sex personer, letar nu efter marknadens bästa controller. Målet med rollen är att skapa förutsättningar för att säljorganisationen inom DN Annonsförsäljning är väl förberedd för dagens och morgondagens medie- och reklammarknad. I korthet innebär det att arbeta med daglig uppföljning av annonsintäkter, rapportering och analys till annonsavdelningen, säljchefer, annonsledning och ekonomifunktion. Controllerrollen agerar också som stöd till säljarna i deras arbete genom exempelvis uppföljning av olika kunder eller branscher. För att vi inom controllerfunktionen ska vara framgångsrika i vårt arbete bistår vi varandra inom gruppen med visst bokslutsarbete och underhåll av försystem.

Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi och som har arbetat med redovisning eller i en controllerroll minst två år. Ett krav är att du behärskar Excel mycket väl och är van att arbeta i bland annat pivottabeller. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i ett BI-system, som exempelvis Qlikview. Har du erfarenhet från mediebranschen och analys av digitala intäkter är det en merit.

För att lyckas i rollen som controller krävs att du är analytisk, pedagogisk, har tålamod och att du trivs i en social roll där du har flera olika kontaktytor. Värdet av goda relationer, i alla sammanhang, och hur det kan göra skillnad, är en ledstjärna för dig. DN Annonsförsäljning präglas av en aktiv och målmedveten säljkultur med stort fokus och högt driv, så för att trivas i rollen krävs att du är van vid ett högt tempo, att jobba mot deadlines och att leverera med hög kvalitet.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Nisses, tel 076-000 18 70.

Vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se/jobb så snart som möjligt, dock senast 2014-11-04. Varmt välkommen med din ansökan!

Skicka ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/432733d608c5
#92
"MÅLGRUPPSBESKRIVING, de vill få följande personer att söka till utbildningen:
Personer med en färdig kandidatexamen från antingen Uppsala Universitet, Lund Universitet, Stockholms Universitet eller Kungliga Tekniska högskolan med minst 90 ECTS inom samhällsvetenskap"

https://express.candarine.com/campaign/url/forward/8850558f2e01
#93
Vill du främja lika rättigheter och möjligheter?

DO är en statlig myndighet som arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter och motverka diskriminering. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.
För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder.

Administrativa enheten
I enhetens arbetsuppgifter ingår att ansvara för att utveckla, kvalitetssäkra och säkerställa väl fungerande administrativa processer för verksamhetsplanering och uppföljning. Enheten ansvarar för ekonomistyrning och internkontroll. I arbetsuppgifterna ingår upphandling och säkerhet samt frågor såsom IT-stöd, registratur, arkiv, vaktmästeri, kontors- och konferensservice, reception och telefonväxel.

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för bokslut samt för finansiell uppföljning och utvecklingen av den. Du kommer också att vara delaktig i arbetet med myndighetens verksamhetsplanerings- och årsredovisningsprocess. I arbetet ingår även att vara ett kvalificerat stöd för myndighetens ledning i ekonomiska frågor. I arbetet ingår även att arbeta med löpande redovisning, avstämningar, kund- och leverantörsfakturor och koncernredovisning (Hermes).

Kravprofil
Vi söker dig med

Akademisk examen inom ekonomi

Flerårig erfarenhet av verksamhetsplanering och årsredovisningsarbete
Flerårig erfarenhet från redovisning, bokslutsarbete och intern kontroll
Erfarenhet av att driva och utveckla ekonomiarbetet
Erfarenhet av att arbeta med löpande redovisning
Erfarenhet av att samarbeta med revisorer och andra externa intressenter
Erfarenhet av att bereda och rapportera ekonomiska underlag till ledning
Goda kunskaper i EA systemet (Agresso) och MS Officepaket
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet
Kunskaper om de lagar och förordningar som styr redovisningen i offentlig verksamhet
Kännedom om Skatteverkets representationsregler och förmånsbeskattning
Du ska ha förmåga att
Ta ansvar och uppvisa hög integritet
Vara helhets- och lösningsorienterad
Kunna samarbeta, samverka och skapa goda relationer
Kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrader
Driva processer framåt och kunna göra strategiska bedömningar utifrån myndighetens prioriteringar
Uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Tjänsten är ett vikariat tills vidare dock längst till och med 31 mars 2016, med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.

DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme.
DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.

Kontaktperson är biträdande chef Maria Oygun eller HR-handläggare Anna-Kristina Engman. Fackliga företrädare är Laine Nou Englesson för SACO och Charlotta Lindeberg för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700.

Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 31 oktober 2014 till Diskrimineringsombudsmannen, Box 3686, 103 59 Stockholm eller till ansokning@do.se med referensnummer LED 2014/322.

Skicka ansökan:
https://express.candarine.com/campaign/url/forward/c994959c0aad
#94
För rekrytering till Tech Data söker vi två Financial Accoutants. Har du ett stort intresse för finans och IT? Är du en teamarbetare och duktig på att ta initiativ? Då har vi jobbet för dig!

Tech Data kan erbjuda en internationell arbetsplats och en dynamisk miljö med många kontaktytor. Tjänsten, som är på heltid, är placerad i moderna och trevliga lokaler i Lunda i Spånga, nära till kommunikation.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan.

Sökord: redovisningsekonom

Arbetsuppgifter

Som Financial Accountant är din huvudsakliga uppgift att hantera finansiella transaktioner i företagets nordiska verksamhet. Du tillhör ekonomiavdelningen och rapporterar till Accounting Manager som du arbetar nära och stöttar.

Dina arbetsuppgifter innehåller blanda annat:
• Löpande redovisning
• Hantera anläggningstillgångar
• Moms- och skattedeklarationer
• Avstämningar
• Bokslutsarbete
• Analysarbete och uppföljning mot budget
• Vara i kontakt med revisorer

I din roll ingår även att säkerställa efterlevnad av SOX. Du kommunicerar och supporterar EMEA HQ samt ger stöd åt den nordiska ledningsgruppen samt svenska ledningsgruppen.

Utbildning / Erfarenhet

Du som söker har en kandidatexamen inom finans eller redovisning samt ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper om US GAAP. Du behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift obehindrat. Vi ser det som starkt meriterande om du har goda kunskaper i SAP R3 samt Excel. Kunskap om finsk moms är ett plus.

Som person är du noggrann, strukturerad och pålitlig. Du har starkt eget driv med en förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och med en god förmåga att arbeta under deadlines. Du är självständig men har en god samarbetsförmåga och god kommunikationsförmåga.

Skicka ansökan:  https://express.candarine.com/campaign/url/forward/4d8ea5f07a66
#95
Är du en driven person som älskar siffror och vill jobba i en dynamisk miljö? För rekrytering söker vi nu för Tech Datas räkning en erfaren controller.

Tech Data erbjuder en tjänst i en internationell miljö där ingen dag är den andra lik. Tjänsten är på heltid och placerad i moderna och trevliga lokaler i Lunda, Spånga.

Observera att urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter

Som Nordic Cost Controller på Tech Data ingår du i ekonomiavdelningen och rapporterar till Nordic Controlling Manager. Du stöttar den nordiska ledningen genom daglig rapportering gällande regionens kostnadsaktiviteter och kostnadsuppföljning. Du har en central roll vad gäller månadsavstämningar och prognoser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Månads- kvartals- och ad hoc-analyser av kostnader
• Balansavstämningar för lönerelaterade konton
• Bonusberäkningar
• Hantera frågor gällande bokföring och analys av kostnader
• Upprätta rutiner och interna kontroller för att säkerställa att SOX följs
• Ansvar för processer gällande interndebitering
• Processägarskap för kostnadsplanering
• Föreslå förbättringar av system, arbetsmetoder och analys

I rollen har du täta kontakter med Nordic Controlling Manager, Country Finance Managers och controller- och redovisningsfunktioner i de nordiska länderna samt HR.

Utbildning / Erfarenhet

Vi söker dig som har minst 5 års professionell erfarenhet som controller och en kandidatexamen i ekonomi. Du har dokumenterad erfarenhet av analys och planering, är kunnig inom redovisning och har en stark analytisk förmåga. Du har också erfarenhet av att arbeta med US GAAP och SOX.

Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av SAP är starkt meriterande. Som person är du driven och har förmåga att arbeta i en dynamisk och krävande miljö samt att interagera med personer på alla nivåer i organisationen.

Skicka ansökan:  https://express.candarine.com/campaign/url/forward/f640865951a9
#96
Sandvik Coromant in Gimo, with approximately 1600 employees, is a world leader in the area of cemented carbide inserts and tools for the drilling, milling and turning of metal. Our customers are found in the metal, auto and aircraft industries, and our aim is to meet the markets' more stringent demands for new precision products with great durability. We work in teams, give everyone equal opportunities and create an environment that promotes initiative and change.
We are now looking for a highly experienced and communicatively skilled Manager of Finance and Business Control for a position offering strategic and operational involvement in our largest unit, a global network and direct management of the Finance Department in Gimo with the aim to become best in class when it comes to unit performance.
Key performance areas
In this role you strive to strengthen the strategic development and performance of the Gimo finance organization as well as the production unit. You will also develop the Finance team and run financial processes within the Sandvik Machining Solutions (SMS) production units, both in Gimo and in Sandviken.
Your responsibilities also include:

    Providing business performance analysis of past, present and future trends, risks and opportunities from a financial perspective
    Ensuring completeness, correctness and timeliness in financial processes and supporting compliance with financial rules and regulations for actual, forecast and budget reporting, as well as investments and PK calculations
    Driving performance management processes from a financial point of view
    Supporting Gimo strategy development and execution through involvement in discussions and ad hoc analysis, where applicable
    Developing relevant KPIs, reporting, comments, guidelines and training for increased understanding and awareness of performance
    Motivating, leading and developing team members and employees
    Being an active member of the Gimo Management Team
    Contributing in projects

The position includes some traveling, which on occasion may be international.
Your profile
We are looking for someone with a Bachelor's degree in a relevant field, or equivalent knowledge acquired elsewhere. You have at least five years of work experience from business controlling, a minimum of two years within production controlling and basic knowledge regarding our requirements in environment, health and safety (EHS). You are as familiar with leadership and direct management as you are with financial principles, rules and processes. General IT literacy is prerequisite, as are excellent skills in English, both written and oral.
You are a relationship-building communicator with an analytical mindset. Your managerial skills are well evolved and you thrive by influencing, leading and motivating others in order to promote change and innovation. You are a fast learner with a genuine interest in stimulating business performance from a financial point of view, and believe in proactive and, where needed, corrective actions as part of a solid business understanding. Finally, you combine these qualities with a core of customer focus, fair play and passion to win.
We actively work to create a workplace that is characterized by diversity and inclusion.

Apply here: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/38503dd4be35
#97
Reklam / Equmeniakyrkan söker en Redovisningschef!
augusti 25, 2014, 01:51:37 PM
Redovisningschef heltid, föräldravikariat okt 2014 – sep 2015

Vi söker dig som vill ansvara för vår redovisning och arbeta med att effektivisera våra administrativa rutiner tillsammans med personalen på ekonomienheten. Du har ett brinnande intresse för redovisning och rapportering samt en god pedagogisk förmåga att förklara ekonomi för "icke-ekonomer". Du är strukturerad, målinriktad och van att arbeta mot givna deadlines, ibland under stor tidspress.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Utveckling av våra ekonomiadministrativa rutiner
Ansvar för redovisning och bokslut, inklusive koncernredovisning
Ansvara för interna och externa ekonomiska rapporter
Budgetarbete och ekonomiska utredningar/projekt[/li][/list]

Dina kvalifikationer

Civilekonom eller likvärdig högskoleutbildning med inriktning mot redovisning
Erfarenhet av att upprätta bokslut för stora organisationer/företag
Stor erfarenhet och mycket god förmåga att arbeta med Excel
Erfarenhet av arbete med affärssystem, gärna Navision/Palette/Hogia (lön)
God samarbetsförmåga internt och externt

Tillträde, ansökan och upplysningar

Vår nuvarande redovisningschef påbörjar sin föräldraledighet i december, men vi ser gärna att du kan börja redan i oktober eller november.

Skicka din ansökan till vår personalchef Margareta Smedberg Andersson på e-postadressen: margareta.smedberg.andersson@equmeniakyrkan.se så snart som möjligt men senast den 5 september. Urval och intervjuer sker löpande.

Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta vår administrativa chef, Marianne Dahl Radhe på telefon 076 – 505 31 05.

Kort om Equmeniakyrkan

Equmeniakyrkan är ett i Sverige registrerat trossam­fund som bildades i juni 2011 av Metodistkyrkan i Sverige, Svenska Baptistsamfundet och Svenska Missionskyrkan. Kyrkans nationel­la och regionala kanslier syftar bland annat till att stärka och stödja församlingarna i deras arbete. År 2013 överfördes alla verksamhet från bildarsamfunden till det nya samfundet och stora överföringar av tillgångar och skulder genomfördes. Balansomslutningen för samfundet per den 31 dec 2013 uppgick till 448 Mkr och budgeten för 2014 har en omsättning på 147 Mkr. Förutom Equmeniakyrkans ekonomi ansvarar kansliet även för ekonomiadministrationen av Equmenia, kyrkans barn- och ungdomsorganisation. Du kan läsa vår årsredovisning här (se sidan 37 i kyrkokonferenshandlingarna)


Ansök här
#98
Ekonomichef

Genom att vara en arena för kunskap, upplevelser, samtal och debatt vill vi bidra till att öka allas kunskap om vår gemensamma miljö och natur samt bidra till att påverka och förnya landets miljö- och naturvårdsarbete. Våra samlingar utgör ett fantastiskt arkiv med närmare tio miljoner föremål. Här kan du besöka utställningar på olika teman, lyssna till föredrag och delta i programaktiviteter.

Enheten för ekonomi och strategisk styrning är myndighetens samordnande stödresurs för verksamhetsstyrning och uppföljning samt ekonomistyrning. Enheten ansvarar för att i samverkan med museets ledning, utforma och vidareutveckla myndighetens system för styrning och planering samt för fortlöpande ekonomisk analys och planering. Enheten ska också nära verksamheten ge stöd till organisationen i den ekonomiska uppföljningen och budgetarbetet.

Arbetsuppgifter
Som chef för enheten leder och utvecklar du enhetens arbete vilket bl a innebär att du svarar för metoder och praktiskt genomförande av styrning och uppföljning av museets ekonomi och strategiska planering.
Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och i museets grupp för strategisk planering och har ledningsansvar för enhetens sju medarbetare.

Kvalifikationer
Du har flerårig chefserfarenhet och förmåga att utöva ett tydligt ledarskap, där delaktighet och kvalitet är naturliga inslag. Du är intresserad och har erfarenhet av att driva förändringsarbete.

Du är civilekonom eller har motsvarande utbildning. Det är en merit om du har erfarenhet av arbete inom den offentliga sektorn och statlig ekonomistyrning. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Meriterande med goda kunskaper i Agresso och Excel.
Du ska se till att verksamheten bedrivs effektivt, enhetligt och rättssäkert.
Du är strategisk, strukturerad, lyhörd och har en pedagogisk förmåga att förklara ekonomi på ett enkelt sätt.

Erfarenhet krävs

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Löneform: Månadslön
Antal platser: 1

Övrigt
Vi ökar kunskapen om naturen och inspirerar till ansvar för vår värld. Vi eftersträvar att vara en jämställd arbetsplats med etnisk och kulturell mångfald.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring.
Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Frågor kring tjänsten
Johan Bodegård avdelningschef
Telefon: 08-519 541 50
Ann-Sofie Norén, SACO-S
Telefon: 08-519 540 00
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2014-08-31

Arbetsgivarens referensnummer 2.3.1-532-2014

Skicka ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/513c25a3ffda

#99
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger stöd till föreningsliv och kommuner samt till internationellt samarbete. Myndigheten finns i Stockholm och har ca 70 anställda.

Arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom kommer du att arbeta inom stabsavdelningen. Du kommer att arbeta brett med förekommande ekonomifrågor samt ha det övergripande ansvaret för myndighetens ekonomiska redovisning och bokslut. I rollen ingår även utveckling av rutiner och processer inom ekonomifunktionen. Du kommer också att vara stöd till chefer i ekonomiska frågor.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att arbeta med och ansvara för:

att upprätta finansiella dokument till årsredovisningen och samordna arbetet med myndighetens årsbokslut
att ta fram underlag till fördelning av kostnader och intäkter i myndighetens årsredovisning
att myndighetens balans- och resultaträkning och anslagsredovisning är korrekta
rapporteringar till statsredovisningssystemet Hermes vad avser ingående balans, tilldelade medel, anslagstilldelningar samt motpartsavstämningar
månads- och kvartalsrapporteringar till Hermes
myndighetens Eurokonton (in- och utbetalningar samt flödesjusteringar)
att ta fram underlag inför rapporteringar till Kommissionen
avstämningar av in- och utgående moms
inventarie- och anläggningsregister
avstämning av sociala avgifter
övriga ekonomiska underlag (t.ex. upphandlingar, miljöredovisning m.m.)
Kvalifikationer
Arbetet kräver högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning på redovisning eller motsvarande kunskaper, gedigen erfarenhet av statlig redovisning. Du har en mycket god samarbetsförmåga, samtidigt som du måste kunna driva frågor självständigt. Du har en god förmåga att organisera och strukturera. Du ska också ha en god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig väl både i tal och i skrift. Erfarenhet av redovisningssystemet Agresso är meriterande.

Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor har fler kvinnor än män anställda och ser gärna att män söker tjänsten. Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor värdesätter också de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde snarast.

Sista ansökningsdag
Ansökan med meritförteckning, personligt brev och löneanspråk lämnas till Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor senast 2014-08-25.
Individuell lönesättning tillämpas.

Information om tjänsterna
Frågor om tjänstens innehåll besvaras av stabschef Gun-Britt Spring Larsson tfn 08-566 219 04. Fackliga företrädare är: Hélène Gabel, Saco och Birgitta Östberg, ST.

Skicka ansökan till:
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor
Box 17 801
118 94 STOCKHOLM

telefon: 08-566 219 00
fax: 08-566 219 98
e-post: registrator@mucf.se

Märk ansökan med referensnummer 7.

Skicka ansökan:  https://express.candarine.com/campaign/url/forward/4d6e18c19f23
#100
Haninge är inte bara skärgård. Här, 20 minuter från huvudstaden, växer Haninge med bostäder i centrum, ny stadsdel, handel och ny företagspark tillsammans med dynamiskt företagande och högskoleforskning. Välkommen till en spännande vardag där vi tar Haninge in i framtiden.

En av våra ekonomer har valt att ta nya vägar i sin karriär och vi söker nu hennes ersättare. Vi erbjuder ett spännande, utvecklande och självständigt arbete i en intressant organisation med många olika verksamheter. Controllerenheten, som är en av fyra enheter inom ekonomiavdelningen, arbetar med att tydliggöra de strategiska frågorna, samordna de kommungemensamma processerna samt vara ett ekonomistöd till förvaltningar och nämnder. Vi är idag sammanlagt tio trevliga medarbetare – fyra ekonomer och sex controllers.

I tjänsten ingår att


    - vara stöd till verksamhetschefer i deras budget- och uppföljningsarbete samt övergripande ekonomiska frågor.
    - vara behjälplig i att ta fram ekonomiska förutsättningar, volymförändringar och ekonomiska analyser i samverkan med övriga ekonomer och controllers på enheten.
    - medverka i ekonomirelaterade kommunövergripande utvecklings- och förändringsprojekt inom avdelningen.
    - medverka i att utveckla och förfina anvisningar, rutiner och tidplaner samt utveckla enhetlighet och system för budget, uppföljning och prognos.
    - utforma och medverka vid ekonomiutbildningar, riktade till budgetansvariga i verksamheten.
    - delta i och ge stöd i andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom controllerenheten och ekonomiavdelningen.

Vi vill att du har

    - examen på högskolenivå med ekonomisk inriktning.
    - några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
    - vana och förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt.

För att lyckas i tjänsten som ekonom hos oss behöver du vara flexibel, noggrann och positiv. Du är logisk och har förmåga att se både helheter och detaljer beroende på vad arbetsuppgiften kräver. Vi ser vikten av att du på ett pedagogiskt sätt kan beskriva ekonomiska samband för icke-ekonomer. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp, är prestigelös och tar gärna initiativ. Ytterligare egenskaper som är viktiga för att vi ska vara rätt för varandra är att du har integritet samt är målinriktad, strukturerad och social.

Som ekonom på kommunstyrelseförvaltningens ekonomiavdelning arbetar du nära förvaltningarna och övriga avdelningar. Ekonomiavdelningen har ett övergripande ansvar för hela kommunen gällande planering, budgetering, uppföljning, prognos, redovisning samt analys och utvärdering. Utöver det arbetar vi även kommunövergripande med upphandling och lokalförsörjning. Totalt på ekonomiavdelningen finns drygt 40 kompetenta och trevliga medarbetare.

Vi sitter i luftiga, rymliga lokaler nära Haninge centrum. Friskvårdskuponger, tillgång till eget gym, närhet till Rudansjöns friluftsområde och semesterväxling är förmåner vi erbjuder. Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra anställda avseende ålder, kön och etnisk tillhörighet ger ökade möjligheter att erbjuda kommunens invånare en service med god kvalitet.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev och CV. Löneanspråk anges i samband med ansökan.

Ansök här:
https://express.candarine.com/campaign/url/forward/1ef250fbcea2

För mer information, kontakta controllerchef Karin Reschke.
Mejl (14/7-12/8): karin.reschke@haninge.se
Telefon (28/7-12/8): 08-606 74 49