Forumnyheter:

Nytt forum om bokföring!

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - Dovile

#41
Sökes: Koncernredovisningschef till MAX Hamburgerrestauranger

Sista ansökningsdag: 30 april 2017

Max Hamburgerrestauranger AB är Sveriges äldsta hamburgerkedja och etablerades redan 1968.

Max som drivs av familjen Bergfors har en omsättning på tre miljarder kronor och är med drygt 4.500 anställda Sveriges näst största hamburgerkedja. Max befinner sig för närvarande i sin största expansionsfas någonsin. Vi driver 103 restauranger i Sverige, fyra restauranger i Norge och två i Danmark. Dessutom finns tre restauranger i Dubai och Abu Dhabi genom franchise. Ytterligare tre länder startas 2017. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Läs gärna mer på www.max.se.

Max AB expanderar och söker en Koncernredovisningschef till Luleå!

Som Koncernredovisningschef erbjuds du möjlighet att utforma ditt arbete och bidra till MAX fortsatta utveckling. Du rapporter till Vice VD och ingår i huvudkontorets ledningsgrupp.

Som Koncernredovisningschef ansvarar du för att samordna, leda och utveckla ekonomiavdelningens arbete där sju medarbetare ingår. I och med att du har ett övergripande och operativt ansvar för ekonomifunktionen är det viktigt att prioritera rätt samt att kontinuerligt arbeta med process- och verksamhetsutveckling. I rollen som Koncernredovisningschef ingår ansvar för löpande redovisning, skatter, rapportering, bokslut, koncernredovisning, deklarationer, årsredovisning, försäkringar, anläggningar osv.

Vi söker dig som har civilekonomexamen inom redovisning/revision och gedigen erfarenhet inom kvalificerat ekonomiarbete – gärna redovisning eller revision. Vi ser gärna att du har erfarenhet från större organisationer och erfarenhet av att leda personal. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad, stabil, van vid att driva förändringsarbete och har ett processorienterat synsätt. Dina ledaregenskaper är goda och du har stor egen drivkraft samt är självgående och tydlig. Ett genuint intresse för ekonomi och ständiga förbättringar/utveckling tror vi också att du har.

Vi erbjuder en ledarroll i ett av Sveriges mest framgångsrika snabbmatsföretag med kraftig tillväxt i Sverige och utomlands. Du blir en del i ett innovativt ägarlett företag som driver branschutvecklingen framåt.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/f1bfdded3cbe
#42
Som redovisningschef ansvarar du för att utveckla redovisningen i Sollentuna kommun och du ingår i ekonomiavdelningens ledningsgrupp. Du kommer att få mandat att utveckla och effektivisera redovisningens rutiner och processer i samarbete med övriga enheter.

Du är en engagerad chef och kommer ha ansvar för vissa operativa arbetsuppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Utveckla och kommunicera processer och rutiner inom redovisningsområdet i Sollentuna kommun
• Utveckla och säkerställa en rättvisande redovisning
• Ansvar för kommunens årsbokslut och delårsbokslut
• Vara delaktig i koncern- och bolagsredovisningar
• Nära samarbete med övriga chefer och handläggare på ekonomiavdelningen
• Driva förbättringar och effektiviseringar i arbetssätt för redovisningsenheten
• Följa utvecklingen av regelverk inom redovisningsområdet
• Personalansvar för i nuläget 12 medarbetare

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller motsvarande samt har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna i offentlig verksamhet. Du har ledarskapserfarenhet och är van vid att ta initiativ, beslut och att driva saker självständigt. Du är strukturerad med en god administrativ förmåga och har generellt goda system- och Excelkunskaper. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Ditt ledarskap grundar sig i ett uppmuntrande och coachande förhållningssätt och du har en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta. Du trivs i en omgivning som förändras och utvecklas och inspireras av att leda ditt team. Som ledare skapar du engagemang och trygghet. Du tillför energi och bidrar med ett nyskapande tänk och har en drivkraft i att förbättra, förenkla och effektivisera.

Vi erbjuder
Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling. Inom kommunledningskontoret där ekonomiavdelningen finns råder en positiv stämning med god samverkan och professionellt utbyte mellan kollegorna.

Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort eget ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid.

Läs mer om våra förmåner: https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/jobba-hos-oss/personalformaner/

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/71a24fcddb59
#43
mySafety försäkringar växer och nu söker vi en driven redovisningsekonom till vårt huvudkontor på Gärdet i Stockholm. Som Redovisningsekonom på mySafety försäkringar får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med eget ansvar och möjligheter att påverka. Du blir en del av ekonomiavdelningen som idag är 7 personer.

Om tjänsten

Du arbetar huvudsakligen med löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, månadsbokslut samt årsredovisningar för hela koncernen. Andra förekommande arbetsuppgifter är in-/utbetalningar, momskontroller och momsdeklarationer, fakturakontroller, attesthantering samt uppföljningar. Vidare kommer du att vara delaktig i utvecklingen av redovisningsfunktionen och bidra till att utveckla processer och metoder.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande samt 3-5 års erfarenhet av arbete som redovisningsekonom. Du har goda kunskaper i Excel, mycket god förståelse för siffror och goda kunskaper om redovisningsreglerna K3 och IFRS. Meriterande är erfarenhet från systemen BL (Björn Lunden), Ascendo och Aaro. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som redovisningsekonom är du drivande, självgående och trivs med att ta eget ansvar. Vidare ser vi att du har god analytisk förmåga, är effektiv samt är en lagspelare. Du motiveras av att skapa struktur och är en problemlösare.

Vad kan mySafety erbjuda dig?

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med högt tempo där du utvecklas både som person och i din profession. Du får möjlighet att vara med och bidra till mySafetys framgång och blir en viktig del av ekonomifunktionen. Inom mySafety tror vi att medarbetare som mår bra också presterar bra och vi har en kultur som präglas av energi och engagemang, där vi tillsammans skapar framgång.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast 17 mars, till HR@mysafety.se

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/2178547e4b0c
#44
Helsesektoren er definert som et interessant satsningsområde og vi skal nå styrke laget vårt i denne sektoren innen kapitalforvaltning. Vi forvalter denne sektoren i våre globale aksjeporteføljer, men har også eget sektorfond. Dette markedsføres både i Norge og i utlandet.
 
Vi ser etter en analytiker/forvalter som kan bidra med investeringsideer og selskapsanalyser. Blant oppgavene vil være å utarbeide relevante analyser i tillegg til å holde deg løpende oppdatert om helseindustrien samt medvirke i forvaltningen av våre porteføljer. Du vil også jobbe med utarbeidelse av presentasjoner og markedsmateriell, samt presentere våre produkter overfor kunder.

Du må ha en glødende interesse for aksjemarkedet, og ha spesiell interesse for helsesektoren. Du må være nysgjerrig, selvgående, ha høy arbeidskapasitet og være resultatorientert. Du trives med komplekse problemstillinger og liker å dukke ned i detaljer uten å sette deg fast. Du kommuniserer godt på norsk og engelsk.

Stillingen vil gi deg gode utviklingsmuligheter både faglig og personlig. Hos oss får du muligheten til å jobbe sammen med de beste i bransjen og være del av et ledende kapitalforvaltningsmiljø i Norge.

Kvalifikasjonskrav:

- Høyere utdannelse
- Dyptgående regnskapsforståelse og kunnskap om selskapsverdsettelse
- Gode ferdigheter i Excel og Bloomberg
- Kjennskap til helsesektoren
- Du bør ha minimum 3-5 års relevant arbeidserfaring, fortrinnsvis fra helsesektoren eller finansbransjen

Stillingen ligger i Wealth Management, som er DNBs forretningsområde for sparing, pensjon og kapitalforvaltning. Innenfor Wealth Management ligger divisjon Investering og Institusjonelt salg med ansvar for egenproduserte aksje-, rente-, og eiendomsprodukter, samt salg til institusjonelle kunder.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/6f597a1c8f25
#45
Om verksamheten
Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med 45 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 17 500 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Norra Sigtuna stad bygger vi hållbart för framtiden.
 
I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.
 
Utbildning och arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för gymnasieutbildning, vuxenutbildning, försörjningsstöd, arbetsmarknadsinsatser samt mottagande av nyanlända. Vi har 250 medarbetare och omsätter ca 300 mnkr netto per år. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, hög servicenivå och goda resultat.
 
Arbetsbeskrivning
Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen erbjuder ett spännande och utvecklande uppdrag där ditt arbete som kvalificerad ekonom innebär att du bidrar till förvaltningens strategiska utvecklingsarbete genom att vara en del av ledningsgruppen. Därtill utgör du en kontroll- och supportfunktion till förvaltningens budgetansvariga chefer.
 
Du ansvarar för förvaltningens samlade budget- och redovisningsprocess samt förvaltningens upphandling. Du har även ett eget budgetansvar för interkommunala ersättningar inom gymnasiet och vuxenutbildningen. I detta arbete har du en underställd handläggare som har fokus på de interkommunala ersättningarna.
 
Vidare ansvarar du för att leverera korrekta beslutsunderlag av hög kvalitet inom givna tidsramar till ledningsgrupper och nämnd.
 
Uppdragen får du av förvaltningsledning eller direkt av förvaltningschef. Du är även en del av kommunens utvecklingsarbete med de centrala ekonomiska processerna och du är direkt underställd förvaltningschefen.
 
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomexamen och flerårig arbetslivserfarenhet av liknande uppdrag eller andra erfarenheter som vi bedömer likvärdiga.
 
Som person är du positiv och lösningsfokuserad och har lätt för att samarbeta med andra. Du har ett strategiskt förhållningssätt och är kommunikativ samt strukturerad i ditt arbetssätt. Du har förmågan att se helheten och bidra till förändring och utveckling i kombination med ekonomiska avvägningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
 
Vidare ser vi det som mycket meriterande om du har bred erfarenhet av budgetering, uppföljning och redovisning liksom av interkommunala ersättningar inom gymnasieskolan. Tidigare erfarenhet av offentlig sektor, förvaltningens verksamhetsområden och ledarskap är också meriterande.
 
Du erbjuds
En spännande och utvecklande roll som ekonom inom en av Sveriges snabbast växande kommuner.
 
Varmt välkommen med din ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/31b46a53ff28
 
Start:
Enligt överenskommelse
 
Lön:
Enligt överenskommelse
 
Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdagen är den 2017-01-11. Jurek Rekrytering & Bemanning behandlar intresseanmälningar löpande och kommer efter sista anmälningsdag presentera utvalda kandidater till Sigtuna kommun.
 
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anousheh Abuhamzeh på tel.nr 076 6 33 14 42 alternativt via mail: anousheh.abuhamzeh@jurek.se
 
Område:
Sigtuna
Stockholms län
Sverige
 
Anställning:
Tillsvidareanställning Heltid
 
Kontakt:
Anousheh Abuhamzeh anousheh.abuhamzeh@jurek.se
#46
Reklam / Nationalekonom sökes till Evidens BLW AB
november 04, 2016, 05:17:41 PM
Vi söker just nu nationalekonomer med fokus på marknadsanalys

Eftersom det är en stor och växande efterfrågan på våra tjänster söker vi två analytiska nationalekonomer med stort intresse för makroekonomi, statistik och ekonometri till vårt kontor på Sibyllegatan i Stockholm.

Profil

Formell kompetens är sannolikt akademisk examen på magisternivå eller motsvarande. Erfarenheter av kvantitativ analys omfattande exempelvis tidsserier och prognoser samt analyser av konjunktur och regional ekonomi är meriterande liksom erfarenheter av analysverktyg som exempelvis EViews och SPSS. Den vi söker arbetar kanske idag på Riksbanken, Konjunkturinstitutet, på någon affärsbank eller inom ett konsultföretag? Vi kan även tänka oss en person utan arbetsmässig erfarenhet. Intresse av stadsutveckling samt fastighets- och bostadsmarknaden är en fördel.

Arbetsbeskrivning

Som konsult på Evidens ingår man i ett dynamiskt team som tillsammans utvecklar verksamheten och som driver analys- och strategiprocesser på uppdrag av både ledande företag i fastighetsbranschen och centrala aktörer inom den offentliga sektorn. Arbetet ställer höga krav på affärsmannaskap, social- och analytisk förmåga samt god förmåga att behärska både skriftliga och muntliga presentationer.

Om Evidens

Evidens erbjuder kvalificerad analys och strategisk rådgivning åt privata och offentliga aktörer på den nordiska fastighetsmarknaden. Vi arbetar också med organisations- och ledarskapsutveckling liksom med praktiskt stöd och implementering av strategiska förändringar. All analys och rådgivning står på evidensbaserad och empirisk grund. Fakta förädlas och bearbetas med hjälp av våra unika databaser och prognosmodeller. Vi utgår ifrån ett marknadsperspektiv och ser alltid till helheten, sätter saker i sitt sammanhang och söker orsak/verkan-samband.

Våra uppdrag handlar om att, tillsammans med företagsledning och styrelse, genomföra kvalificerade marknadsanalyser och/eller driva processer för att forma strategier eller affärsplaner. Våra kunder ska kunna fatta välgrundade beslut i enlighet med marknadsvillkor och interna förutsättningar för att åstadkomma varaktiga framgångar och hållbar utveckling mot givna mål.

Vid sidan av konkreta uppdrag åt fastighetsaktörer anlitas vi regelbundet av branschorganisationer, myndigheter och ibland regeringskansliet för analyser och rapporter i fastighets- och bostadsanknutna frågor.

Rekrytering sker löpande och vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Skicka din ansökan till eleonor.andersson@evidensgruppen.se.

Frågor besvaras av Eleonor Andersson 070-558 98 33 eller Thomas Sandberg 070-670 01 70.

Ansök nu: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/de3ed6b67371
#47
Reklam / Ekonomichef sökes till Täby kommun
november 02, 2016, 02:28:28 PM
Är du Täby kommuns nya ekonomichef?

Arbetsuppgifter

I maj 2017 står vi utan ekonomichef eftersom Gunvor går i pension. Vi söker därför dig som vill göra så mycket mer av ekonomi än verksamhetsplan och bokslut. Vi letar efter någon som ser helheter och som gör ekonomi till en del av allas vardag. Vi vill jobba ihop med en person som förstår politik, vet hur en enhetschef har det och som kan ge ett klokt råd till en fundersam kommundirektör. Självdistans, humor och lite jädrar anamma är bra att ha i uppdraget.

Som ekonomichef ansvarar du för ekonomiavdelningen, där ca 25 medarbetare arbetar på en controller- och redovisningsenhet, samt leder kommunens ekonomistyrning. Du ansvarar för kommunens ekonomiska processer och är sakkunnig i ekonomiska och finansiella frågor till kommunledningen, politiker och kommunens bolag. Täby kommun är i ett mycket expansivt läge och det ställer krav på kontinuerligt arbete med långsiktiga finansiella och ekonomirelaterade planer och strukturer. Du är direkt underställd kommundirektören och är en viktig del i kommunens ledning. Vi berättar gärna mer i detalj när du hör av dig.

Kvalifikationer

Krav på arbetlivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Du har en akademisk utbildning och flerårig erfarenhet av att ha arbetat som ekonomichef i flera olika organisationer, gärna också i en politiskt styrd organisation. Vi söker dig som har en god förståelse för och insikt i hur ekonomin inom offentlig sektor fungerar. Att du är mycket kunnig i redovisning och investeringsfrågor ser vi som en självklarhet. Du förstår de bakomliggande mekanismerna för att uppnå kvalitet och en god ekonomi, där chefer och medarbetare står i centrum för möjligheterna att skapa goda resultat. Du gillar att få saker gjorda och anser att det är viktigt att nå resultat.

Du är trygg, lyhörd och en tydlig ledare, är flexibel och lösningsfokuserad. Du tål ifrågasättande, söker samförstånd men inte enkla lösningar och inger förtroende såväl hos allmänhet, politiker som hos medarbetare. Tjänsten innebär ett mycket nära samarbete med kommundirektören och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Arbetsplatsen

Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 68 000 personer här. I Täby byggs många bostäder, fler företag etableras och kommunen satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med.

I Täby erbjuder vi dig stora möjligheter och intressanta utmaningar. Som medarbetare är du viktig och ditt arbete gör Täby ännu mer attraktivt.

Läs mer på www.taby.se.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal platser: 1


Andra uppgifter

Vad kan Täby kommun erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig ett intressant och roligt arbete i en spännande organisation då vi är en kommun i stark tillväxt. I den kommunala organisationen är det högt i tak, det händer mycket, och vi delar gärna med oss av våra erfarenheter. Under våren 2017 flyttar Täby kommun till det nybyggda kommunhuset, som ligger i nära anslutning till Täby centrum.

Urvalsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2016-11-13
Arbetsgivarens referensnummer: A619506

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/235ca1bd4953


Upplysningar

Carina Lundberg Uudelepp
Kommundirektör
08-55 55 94 83
carina.lundberguudelepp@taby.se

Gill Blomberg
Vision
08-55 55 96 92
gill.blomberg@taby.se

Helen Klockare
SACO
08-55 55 95 12
helen.klockare@taby.se
#48
Kommunalförbundet Sjukvård och omsorg i Norrtälje (KSON) är ett samarbete där Stockholms läns landsting och Norrtälje kommun gemensamt ansvarar för all hälso- och sjukvård och omsorg i Norrtälje. Förbundet leds av en direktion, med ledamöter från fullmäktige i både landstinget och kommunen. Uppdraget är att tillgodose Norrtäljebornas behov av hälso- och sjukvård och omsorg, men också att äga och förvalta TioHundra AB. Ansvaret spänner över många verksamheter, med en årsbudget om cirka 2,7 miljarder kronor. Förbundet har därmed unika förutsättningar att sömlöst tillgodose invånarnas behov av effektiva helhetslösningar.

Förbundskontoret har ett sjuttiotal medarbetare som huvudsakligen arbetar med beställar-, ägar- och myndighetsuppdrag. Vi har avtal med många utförare, där verksamhet i egen regi utförs av det helägda TioHundra AB. Kontoret är för närvarande uppdelat i fyra avdelningar: beställaravdelning, biståndsavdelning, administrativa avdelning och avdelning för verksamhetsstyrning. KSON befinner sig nu i en stark utvecklingsfas inom såväl ekonomistyrning som verksamhetsuppföljning.

I många frågor krävs samverkan med förbundets medlemmar – landsting och kommun – liksom med utförare av hälso- och sjukvård och omsorg, inklusive förbundets bolag. Helhetslösningar med den enskilde invånaren i fokus är tydliga ledord för förbundet.

Arbetsuppgifter:
KSON söker nu två controllers. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att vara processledare för bland annat budgetering, resultatanalys, prognoser och rapportering. Uppdraget innebär också att mäta, analysera och prognosticera verksamhetens prestation, liksom att bedöma invånarnas framtida behov. Du kommer även att vara ett stöd i våra avtalsförhandlingar.

I Din roll förväntas Du också bidra till förbundets kvalitetsarbete och utveckling av arbetssätt och processer, genom att exempelvis föreslå nyckeltal, utarbeta instruktioner, rutiner, mallar med mera kopplat till ekonomi-, verksamhets-, beställar- och ägarstyrning. Vi arbetar främst i Hypergene och Aditro. För omsorgen använder KSON huvudsakligen verksamhetssystemen Procapita och IntraPhone, medan hälso- och sjukvården betjänas av en mängd system, som tillhandahålls av Stockholms läns landsting.

Internt arbetar vi i ett högt tempo, delar med oss av erfarenheter och hjälps åt i vårt gemensamma uppdrag. För rätt person erbjuds möjligheter i den spännande utvecklingsfas vi befinner oss i. Som controller hos oss kommer Du att ha nära samarbete med Landstingsstyrelsens förvaltning och Hälso- och sjukvårdsförvaltningen i Stockholms läns landsting liksom med Kommunstyrelsekontoret i Norrtälje kommun.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi- och verksamhetsstyrning liksom redovisning. Du har ekonomisk utbildning på högskolenivå, eller motsvarande. Du är analytisk, drivande, har god förmåga att samarbeta och att arbeta självständigt. För att lyckas behöver Du även vara en god och lyhörd pedagog i Din relation till förbundets medlemmar, chefer, medarbetare, utförare, politiker med flera. Du är också utvecklings- och resultatinriktad. Rollen kräver stor integritet och förmåga att balansera ett styrande och ett stödjande förhållningssätt. Du måste dessutom kunna uttrycka Dig väl på svenska i både tal och skrift samt ha mycket goda kunskaper i Microsoft Excel. Erfarenhet i de IT-stöd vi använder värdesätts också.

Erfarenhet:

Erfarenhet krävs

Övrigt:
Norrtälje kommun är hjärtat i Roslagen. Här hittar du en idyllisk stadskärna, öppet landskap och en fantastisk skärgård. I Norrtälje finns 13 218 öar, 58 000 invånare och på sommaren blir vi dubbelt så många. Norrtälje ligger bara en timme från Stockholm City och det är nära till både Uppsala och Arlanda. Möjligheter, tillväxt och framtidstro hittar du hos oss.

Läs gärna mer om oss på www.norrtalje.se och på www.sll.se.

Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Anställningsform:
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal platser: 2

Ansökan:
Sista ansökningsdag: 2016-11-06

Arbetsgivarens referensnummer: A617289

Ansök: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/834fde5a664c
#49
Reklam / Ekonomichef sökes till Vetenskapsrådet
oktober 11, 2016, 09:44:34 PM
Vetenskapsrådet är en statlig myndighet som har en ledande roll för att utveckla svensk forskning av högsta vetenskapliga kvalitet och därmed bidra till samhällets utveckling. Myndigheten finansierar forskning av högsta vetenskapliga kvalitet. Vetenskapsrådet är också rådgivare till regeringen i forskningsrelaterade frågor och samordnar och utvecklar kommunikation om forskningens betydelse, resultat och villkor. Myndigheten har ett övergripande ansvar för nationell forskningsinfrastruktur och verkar för internationellt forskningssamarbete. På Vetenskapsrådet arbetar 180 personer i moderna lokaler mitt i centrala Stockholm. I arbetet inom ämnesråd, råd, kommittéer och beredningsgrupper deltar över 800 svenska och internationella forskare.

Enheten för personal och ekonomi ingår i förvaltningsavdelningen. Ekonomifunktionen ansvarar för ekonomisk redovisning, underlag för budgetering och uppföljning, intern ekonomiadministration och stöd och styrning i olika ekonomifrågor till ledning och verksamhet. Inom personalområdet ger vi stöd till chefer och ledning avseende kompetensförsörjning, arbetsrätt, lönebildning och rehabilitering.

Befattningen är placerad på enheten för personal och ekonomi och du rapporterar till enhetschefen för personal och ekonomi, och till rådsdirektören i myndighetens ledning. Du samarbetar nära med myndighetens verksamhetscontroller. Du är personalansvarig för sex personer på ekonomifunktionen.

Vi erbjuder dig ett intressant uppdrag med att utveckla våra ekonomiska processer och system för anslagsmedel för forskning. Till uppdraget hör att utveckla och optimera system för forskningsansökningar.

Arbetsuppgifter

Ditt uppdrag innebär att ta ansvar för budgetarbetet och budgetuppföljningen för Vetenskapsrådets anslag samt budgetunderlag, bokslut och redovisningsfrågor. Detta görs i dialog med medarbetare på ekonomifunktionen och budgetansvariga chefer i verksamheten. Att utveckla Vetenskapsrådets ekonomiska processer är ett viktigt uppdrag. Utöver ett ansvar för månads- och tertialuppföljningar, är du objektägare för ekonomisystemet Agresso enligt förvaltningmodellen PM3 och driver arbetet med optimering och teknisk utveckling för integration mellan system. Du är Vetenskapsrådets kontaktperson i ekonomiska frågor gentemot Riksrevisionen och utbildningsdepartementet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har motsvarande minst kandidatexamen inom ekonomiområdet. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom företrädesvis statlig verksamhet med redovisning, budgetarbete, årsredovisning och uppföljningar. Du har tidigare erfarenhet av personalansvar. Mycket goda kunskaper i Excel och Agresso krävs. Erfarenhet av att ha genomfört utvecklingsarbete med processer eller liknande inom ekonomiområdet är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt och att du är analytisk och noggrann. Du har god pedagogisk förmåga och kan driva processer och utveckling. Eftersom arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt behöver du också ha mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga.

Ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/94a06e237378
#50
Reklam / Redovisningschef sökes till VR Track Sweden
september 26, 2016, 04:30:02 PM
VR Track Sweden är en snabbt växande järnvägsentreprenör som bygger och underhåller järnväg från Abisko i Norr till Eslöv i Söder. Vi är specialister inom teknikslagen ban, el, signal och tele. VR Track Sweden ingår i den finska VR Group koncernen med erfarenhet och kompetens i järnvägsbranschen sedan flera generationer. Med en stark ägare, en stor egen maskinpark och landets bästa järnvägstekniker är vi en leverantör och partner att satsa på för framtidens järnväg i Sverige. VR Track Sweden omsatte drygt 700 MSEK 2015.

Till vår Redovisningsenhet söker vi en Redovisningschef. Du kommer att ansvara för att styra och vidareutveckla processer och system inom redovisningsfunktionen. Inom ramen för tilldelade befogenheter svara för ledning, planering, tillsyn och uppföljning inom enheten Redovisning men även rapportering till svenska myndigheter. Tillsammans med Ekonomichef arbetar du för att organisera verksamheten inom fastställda regler.

I ditt ansvarsområde ingår det att leda redovisningsfunktionen utifrån företagets vision, affärsidé, affärsplan, policyn och mål. Du gör den ekonomiska rapporteringen till moderbolaget i Finland och säkerställer att kraven på Ekonomisk och Finansiell kontroll efterlevs inom VR Track. Du kvalitetssäkrar också den ekonomiska rapporteringen enligt redovisningsregler (K3).

I samråd och nära samarbete med Ekonomichef har du kontakt med externa och interna revisorer, ansvarar för finansiell planering, bokslut, prognostisering och budgetering. Ansvarig för bokslut, budget och prognos med tillhörande intern och extern rapportering för ett nystartat dotterbolag.

Du har

• Civilekonom- eller liknande utbildning
• Minst 3 års arbete i liknande befattning
• Erfarenhet av SAP FICO
• Erfarenhet från revisionsbyrå samt bygg- anläggningssektorn är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift

Det är meriterande om du har arbetat inom en större ekonomiavdelning. Vidare har du erfarenhet av implementering av SAP FICO.

Du är

• Affärsmässig
• Förmågan att arbeta lugnt och metodiskt under stressade omständigheter.
• Ansvarstagande
• En lagspelare och kan samverka med personer på alla nivåer

Då branschen är mansdominerad ser vi gärna kvinnliga sökande.

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid/Tillsvidare
Placeringsort: Solna
Sista ansökningsdag: 2016-10-16

För mer information kontakta

Ekonomichef Anki Gunners, 070-586 17 21.

Ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/87ebec46ce61
#51
Universitets- och högskolerådet (UHR) är en statlig myndighet med ett brett uppdrag inom utbildningsområdet. Vi ger stöd och information till alla som vill läsa vidare på högskolan och samordnar antagningen till universitet och högskolor. Vi ansvarar även för högskoleprovet, erbjuder möjligheter till internationellt utbyte och bedömer utländska utbildningar. UHR har 260 anställda i Stockholm och Visby. Vi söker dig som, tillsammans med våra kunniga medarbetare, vill vara med och utveckla vår myndighet och bidra till vår vision Utbildning, utbyten, utveckling – för alla som vill vidare.

Tjänsten är placerad på administrativa avdelningens ekonomienhet. På ekonomienheten arbetar för närvarande fyra ekonomer samt en ekonomichef.

Arbetsuppgifter

Du är myndighetens expert i redovisningsfrågor och ger stöd till kollegor på myndigheten. Du ansvarar för att utveckla principer och rutiner inom redovisningen. Som redovisningsansvarig ansvarar du även för att upprätthålla och utveckla myndighetens redovisningsmodell samt för att ta fram delårsrapport och årsbokslut i samarbete med övriga på ekonomienheten. 

I rollen ingår ansvarsområden som:

- redovisningsmodell inklusive kod- och kontoplan
- delårsrapport och bokslut
- investeringar och lånehantering
- avstämningar, moms och skattefrågor samt rapportering i Hermes
- EU-redovisning och annan bidragsredovisning
- löpande redovisningsuppgifter

I arbetet som redovisningsansvarig är det viktigt att kunna överblicka hela verksamheten och samtidigt kunna göra fördjupade analyser. Du förväntas delta i olika typer av utvecklingsprojekt inom verksamhetsområdet. Du rapporterar till ekonomichefen.

Vi söker dig som har:

- ekonomisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- minst fem (5) års erfarenhet av att ansvara för bokslutsarbete och en statlig myndighets redovisning
- goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso
- erfarenhet av såväl anslags-, avgifts- som bidragsfinansierad verksamhet
-goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet från myndighet med dubbla betalningsflöden
- kunskaper om systemadministration av Agresso

​Arbetet som redovisningsansvarig kräver att du är strukturerad, ansvarstagande, noggrann samt har en god analytisk förmåga. Förmåga att ta initiativ, samarbeta väl och att ha ett helhetsperspektiv är nödvändigt. Du behöver även vara bra på att involvera och engagera andra samt kunna kommunicera väl, både skriftligt och muntligt.

Information

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Placeringsort Stockholm. Upplysningar om tjänsten lämnas av ekonomichef Daniel Bäckman, tfn: 010-470 03 12. Fackliga kontaktpersoner är Erik Kyhlberg (SACO) tfn: 010-470 04 91 och Henrik Ohlson (ST) tfn: 010-470 03 34

Välkommen med din ansökan senast 10 oktober 2016 via www.uhr.se/ledigajobb. För mer information om UHR gå in på www.uhr.se

Universitets- och högskolerådet strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av mångfald och respekt för allas lika värde. Vi uppmanar bemanningsföretag, rekryteringsföretag och annonsförsäljare att inte kontakta oss på eget initiativ.

Ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/8299f41922d4
#52
Reklam / Redovisningsekonom till Skurups Sparbank
september 19, 2016, 09:00:06 PM
Redovisningsekonom till Skurups Sparbank - en lokal sparbank grundad 1881

Skurups sparbank skiljer sig från en vanlig bank på många sätt. Som sparbank har vi inte några aktieägare som kräver utdelning. Vårt överskott återinvesterar vi i vårt verksamhetsområde. För oss är det självklart att ta ansvar och engagera oss i våra ungdomar samt att bidra till det lokala samhällslivet i form av stöd till idrott, skola, kultur, näringsliv mm. Genom det fortsätter vi att vara den katalysator för lokal tillväxt som var sparbankens syfte från allra första början. Banken har idag en verksamhet med ca 40 anställda, en affärsvolym på 10,7 miljarder kronor och en stark position på marknaden.

Vi söker en engagerad och serviceinriktad redovisningsekonom med ansvar inom följande arbetsområden:
• Löpande redovisning och avstämning
• Reskontrauppföljning
• Likviditetsuppföljning
• Volym- och resultatuppföljning
• Bokslut
• Myndighetsrapportering och annan extern rapportering
• Internrapportering
• Budget
• Intern kontroll

Vi söker dig med:
• Akademisk utbildning inom ekonomi
• Ett par års erfarenhet av arbete inom ekonomi och redovisning
• Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel

Som person bör du vara utvecklings- och serviceinriktad, ha sinne för detaljer, vara noggrann och ha god samarbetsförmåga. Du bör också vara självständig och prestigelös samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är viktigt att du delar våra värderingar och känner stort engagemang och ansvar för ditt arbete, dina kollegor och ditt företag.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Liselott Sjöbeck 070-275 61 28 eller Ekonomiansvarig Anette Olsson 070-815 06 59.

Ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/993372058e92
#53
Reklam / Norrköpings kommun söker ekonomidirektör
september 07, 2016, 11:59:12 AM
Vill du vara med och skapa framtidens Norrköping?

I Norrköping finner du en innovativ miljö som stimuleras av kunskap och entreprenörskap. Här finns världsunik forskning inom visualisering och tryckt elektronik samt ett växande näringsliv som med bredd och spets attraherar talanger och studenter. Norrköping har ett rikt utbud vilket gör att många väljer att bo och leva här. Under 2015 växte Norrköping med drygt 1 700 personer. Det visar att vi är en attraktiv kommun att bo och verka i.

"Let´s create Norrköping" är stadens budskap och det är en inbjudan till alla invånare att vara med och skapa staden. Det är viktigt för oss och det ska vi gemensamt bygga vidare på för att utveckla Norrköping tillsammans.

Norrköping utvecklas och växer. Arbetet med Ostlänken – den nya höghastighetsjärnvägen mellan Stockholm och Linköping – är nu inom räckhåll. Den kommer inte bara innebära kortare restid utan också att ett helt nytt Norrköping växer fram vid havet. Det ställer krav på oss och vi har redan börjat bygga. Du följer väl med oss på resan?

Tillsammans med grannkommunen Linköping arbetar vi aktivt för att stärka regionen och på så sätt skapa ett attraktivt alternativ till landets tre etablerade storstadsregioner.

Kommunens övergripande ekonomi- och verksamhetsstyrning finns samlad under kommunstyrelsen och är strategiskt viktig för såväl beslutsfattare som för medarbetare i organisationen och för invånarna i Norrköping.

Vi söker en ekonomidirektör som är nytänkande och har lång erfarenhet av att leda och driva långsiktiga processer inom ekonomi- och verksamhetsstyrning samt kvalitetsuppföljning. Inom ekonomidirektörens ansvarsområde finns förutom ovanstående också strategiska IT-frågor, kommunövergripande statistik och frågor om hållbar utveckling.

Du är en nyfiken person som inte är rädd för att prova nya metoder och arbetssätt. Du har god samarbetsförmåga, god kommunikativ förmåga och är utåtriktad och prestigelös. Du har dessutom mycket god kunskap om offentlig sektor och villkoren för politiskt styrda organisationer.

Ekonomidirektören är direkt underställd kommundirektören och ingår i dennes ledningsgrupp.

Är du intresserad av tjänsten eller har frågor är du välkommen att kontakta kommundirektör Martin Andreae, 011-15 34 01 eller personaldirektör Per-Olov Strandberg, 073-020 16 59.

Anmäl ditt intresse senast den 23 september.

Ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/7cd763f23ccc
#54
Är du en engagerad ekonom som vill bidra till att utveckla ekonomifunktionen inom ett av LOs största fackförbund? Har du flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och verksamhetsstyrning?

För rekrytering söker vi nu en finansiell controller till Byggnadsarbetarförbundet. Tjänsten är på heltid, med placering på förbundskontoret i centrala Stockholm. Ekonomifunktionen består idag av en ekonomiskt ansvarig i förbundsledningen, en controller och en internrevisor – den löpande ekonomin hanteras av ett annat bolag. Rollen förutsätter att du delar arbetarrörelsens värderingar.

Tjänsten är placerad i centrala Stockholm, omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal med Handelsanställdas förbund.

Urval och intervjuer sker fram t om 22/7 (vecka 29), därefter återupptas processen 22/8 (vecka 34), och sista ansökningsdag är 31 augusti. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter kommer att ingå:

- Ekonomistyrning: budgetering, budgetuppföljning, bokslut och årsredovisning
- kapitalförvaltning för förbundet, pensionsstiftelse, trygghetsfond samt solidaritetsfond.
- förvaltningsrapporter, prognoser, lönsamhetsuppföljningar och analyser
- beställarfunktion avseende ekonomiadministration och redovisning gentemot vårt servicebolag
- ansvara för och delta i placeringskommitté
- granskning av investeringsärenden
- utveckling av rutiner och system
- medverka i utredningar, bl a för kongressrapporter
- aktivt följa utvecklingen inom ekonomiområdet genom omvärldsbevakning och erfarenhetsutbyte
- kontakter med banker och fondförvaltare.

Utbildning / Erfarenhet
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå, och som har flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, verksamhetsstyrning och uppföljning.

För att lyckas i rollen ser vi att du har följande kompetens och erfarenhet:

- Förståelse och kunskap om idéburna organisationers ekonomiska verksamhet
- kapitalförvaltningskompetens – praktisk och teoretisk
- ekonomisk analys och styrning
- verksamhets- och budgetprocess
- kunskap om placeringsreglementen och investeringsfrågor.

​Som person är du van att arbeta strategiskt, och du har en förmåga att se såväl helhet som detaljer. Du trivs i en roll med många kontakter, du är lyhörd och har lätt för att samarbeta.

Vidare är du en ansvarstagande, kommunikativ och driven person, som trivs i en värderingsstyrd miljö som hela tiden utvecklas. Du är målmedveten, strukturerad och är van att kunna prioritera dina uppgifter.

Känner du igen dig i beskrivningen? Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner
Elisabeth Axelsson
elisabeth.axelsson@poolia.se08-555 651 35

Svenska Byggnadsarbetarförbundet
Byggnads organiserar arbetstagare inom bygg- och anläggningssektorn. Byggnads är LOs femte största förbund. Byggnads har idag ca 100 000 medlemmar inom ett trettiotal yrkesgrupper. Byggnads är organiserat i 11 regioner med förbundskontor i Stockholm.

Förbundskontorets uppdrag handlar till stora delar om att hålla samman hela förbundets verksamhet samt att driva och påverka debatten i samhället. Allt för att tillvarata medlemmarnas intressen och förbättra villkoren inom byggbranschen.

Ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/b936eb6bddb7
#55
Redovisningskonsult sökes!

Vi växer vidare och behöver därför förstärka ytterligare!

Våra arbetsuppgifter täcker allt inom ekonomiområdet såsom löner, löpande redovisning, skatter, myndighetsrapportering och bokslut. Vi arbetar även med personaladministration, bolagsombildningar, affärsavtal, verksamhetsstyrning och it-stöd.

Vi använder moderna systemverktyg och försöker hela tiden utveckla effektiva processer för våra kunder. Beroende på din kompetens får du ta hand om ett antal kunder med olika bolagsformer och sköta dessa självständigt avseende löpande bokföring, avstämningar, skattedeklarationer och bokslut.

För att klara detta har du en god teoretisk bakgrund och flerårig erfarenhet inom området i liknande miljö. Du är utåtriktad, arbetar strukturerat och effektivt mot uppsatta mål. Du trivs i en öppen miljö med deadlines som måste hållas.

Vi erbjuder dig att utvecklas tillsammans med oss för att och bli riktigt duktiga inom ekonomiområdet.

Kontoret ligger på Södermalm med bra kommunikationer och massor av butiker och restauranger inom bekvämt avstånd.

Tjänsten avser heltid fast anställning. Om du har frågor rörande tjänsten kan du kontakta oss på telefonnummer: 08-6449940.

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan genom att klicka på "Ansök nu"-knappen: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/7ff6251d679e
#56
Gudrun Sjöden Design Aktiebolag

Gudrun Sjödéns affärsidé är att tillverka färgstarka hemtextilier och kläder i naturmaterial, funktionella modeller, kombinerbara på kort och lång sikt, passande alla åldrar och figurer och med ett nordiskt formspråk som grund.
Gudrun Sjödén startades 1976 och har sitt huvudkontor i Årstaberg, Stockholm. Idag sker försäljningen genom den globala webbshoppen, via katalog och via egna butiker i Norden, Storbritannien, USA och Tyskland. Koncernen omsätter omkring 800 miljoner och har ca 350 medarbetare

Business Controller

• Ansvara för framtagande av månadsrapporter.
• Delta i arbetet med månads- och årsbokslut.
• Att ansvara för rapporter och nyckeltal runt likviditet och lönsamhet
• Att tillse att de operativa avdelningarna erhåller resultatuppföljning och önskad kostnadsuppföljning
• Att delta i arbetet med budgets och ekonomisk planering för koncernen
• Rapporterar till chefen för Affärsstöd

Vi söker dig som

• Har relevant utbildning på akademisk nivå inom ekonomi, redovisning och controlling eller likvärdig
• Har flerårig erfarenhet av ekonomi och redovisning med  bolag i olika länder, gärna inom detaljhandel eller på ett modeföretag
• Som med glädje löser problem och ser till att CFO och VD får sina rapporter inom fastställd tidsplanering
• Några års chefserfarenhet är meriterande

Ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/2eecd439ae89
#57
Svenska Läkaresällskapet söker VD/kanslichef

Svenska Läkaresällskapet (SLS) är läkarkårens vetenskapliga organisation, en ideell, politiskt och fackligt obunden förening. Vi arbetar med frågor med fokus på vetenskap, utbildning, kvalitet och etik.


SLS söker nu VD till kansliet. Vid kansliet arbetar 11 medarbetare för att ge SLS ett effektivt stöd i att nå verksamhetsmålen. Som VD styr, leder och utvecklar du kansliets verksamhet. Du har ansvar för ekonomi, löpande ekonomisk förvaltning, för personal och arbetsmiljö. Du säkerställer ett välfungerande och proaktivt media- och kommunikationsarbete. I samspel med ordförande och nämndens arbetsutskott företräder du SLS utåt och du svarar för omvärldsbevakning och analys. Ytterligare en viktig uppgift är arbetet med Svenska Läkaresällskapets fastighets bevarande. Du är också VD för SLS dotterbolag Hygiea. Som VD rapporterar du till nämndens ordförande och nämnd.

Du har relevant högskoleutbildning och erfarenhet av organisations- och verksamhetsutveckling. Administration, kommunikations- och mediaarbete samt ekonomihantering är andra områden du har erfarenhet av. Du är driven i processutveckling, har kunskaper i ekonomi samt uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.

Som person är du trygg och har självinsikt. Du kommunicerar tydligt och är en van ledare som skapar förtroende och engagemang. Du prioriterar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt samt är mål- och resultatfokuserad.

Anställningen är tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse.

Ansök: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/e2d2f9f8a09f
#58
Gudrun Sjöden Design Aktiebolag 

Gudrun Sjödéns affärsidé är att tillverka färgstarka hemtextilier och kläder i naturmaterial, funktionella modeller, kombinerbara på kort och lång sikt, passande alla åldrar och figurer och med ett nordiskt formspråk som grund.
Gudrun Sjödén startades 1976 och har sitt huvudkontor i Årstaberg, Stockholm. Idag sker försäljningen genom den globala webbshoppen, via katalog och via egna butiker i Norden, Storbritannien, USA och Tyskland. Koncernen omsätter omkring 800 miljoner och har ca 350 medarbetare


CFO/Administrativ chef

• Att övergripande leda avdelningen AFFÄRSSTÖD med ekonomi, controlling , HR och lokalfrågor. Avdelningen Affärsstöd har totalt tio medarbetare.
• Att ha kunskap och förståelse för redovisningen i våra dotterbolag i 8 länder samt att löpande handha internkontrollen i företagsgruppen
• Att med passionerat intresse kunna utveckla företaget och den egna avdelningen runt alla administrativa rutiner så att vi snabbt kan expandera på alla våra marknader 'worldwide'
• Delta aktivt i utveckling och drift av ekonomi- och personalsystem
• Ingå i ledningsgruppen och rapporterar till koncernchef/VD Gudrun Sjödén[/li][/list]

Vi söker dig som

• Har ett brinnande intresse för ekonomi och siffror och förstår att KUNDNYTTA och FÖRSÄLJNING/RESULTAT också skall prägla arbetet inom den administrativa funktionen i ett företag
• Har mångårig erfarenhet av ekonomi och redovisning, personal och lokalfrågor
• Har dokumenterad ledarerfarenhet
• Är utbildad på akademisk nivå inom företagsekonomi och redovisning.
• Kunskap om och intresse för HR- frågor är meriterande
• Vi eftersträvar en jämnare könsfördelning och ser därför gärna manliga sökanden[/li][/list]

Ansök: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/0be532d5d75d
#59
SOM CHEF FÖR INTERNREVISION PÅ RIKSBANKEN granskar du och verkar för att verksamheten bedrivs mot uppsatta mål. Du har också ett mycket stort intresse för utvecklingen inom IR-området. Planeringen av arbetet sker på lång sikt med en övergripande syn på verksamheten. I rollen ingår att ta fram prioriterade områden för revision, presentera detta för direktionen och övrig verksamhet samt föra en aktiv dialog med verksamheterna kring uppföljningsåtgärder, både som rådgivare men också som granskare. Du förväntas på ett tydligt och enkelt sätt förmedla en helhetsbild av granskningarna, skapa en förståelse i organisationen kring Riksbankens riskbild samt genom ett kommunikativt förhållningssätt sträva mot en utveckling och förbättring av bankens verksamheter. Du ansvarar också för avdelningens samverkan med Riksrevisionen och Riksbanksfullmäktiges revisorer. I tjänsten ingår även internationellt samarbete på uppdrag av ECB.

VI SÖKER DIG SOM har minst 10 års erfarenhet som utövare av internrevision eller externrevision på en större revisionsbyrå och erfarenhet av att granska organisationer med kritiska IT-system. Du ska ha erfarenhet från att leda, revisionsverksamhet inom följande områden; kapitalförvaltning, IT verksamhet, liksom erfarenhet från internationell revisionsverksamhet. Du ska i minst 5 år ha haft liknade chefsbefattning med bl.a. personalansvar och med erfarenhet av att arbeta med och rapportera till högsta ledningen. Du har relevant akademisk examen inom redovisning, ekonomi, finansiering, erfarenhet av IT-revision och finansiell verksamhet som bank, finans- eller försäkringsbolag. Du är auktoriserad revisor. Erfarenhet av ERM, COSO eller SOX och certifiering som internrevisor (CIA eller CISA) är meriterande. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska såväl som engelska.

SOM PERSON är du en entusiasmerande ledare som har en förmåga att på ett pedagogiskt sätt förklara helheter, visioner och syften med revisionsverksamheten. Du ska behärska balansen mellan revisionsarbete och verksamhetsutveckling. Förutsättning för framgång i denna roll bygger på en kombination av hög integritet och mod samt en mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Rollen förutsätter en mycket god förmåga till kritiskt tänkande.

VI ERBJUDER ett spännande arbete där du kommer att arbeta nära direktionen och övrig ledning och samtidigt ha goda samarbeten med mycket kunniga kollegor. I en händelserik miljö där Sveriges ekonomiska utveckling står i fokus får du möjlighet att, tillsammans med ditt team på fyra personer, vidareutveckla internrevisionsområdet och bidra till Riksbankens utveckling. I din roll har du även stora möjligheter till internationella samarbeten och kompetensutveckling. 
Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras.

VI VILL HA DIN ANSÖKAN inklusive relevanta studieintyg senast den 28 april 2016. I denna rekrytering samarbetar vi med Mercuri Urval. Om du har frågor är du välkommen att ringa Matilda Jensen, +46 767 233 159. Du söker tjänsten genom att klicka på Ansök.

Ansök: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/12135d3d2b30
#60
Pharmetheus grundades 2012 och är ett Uppsalabaserat konsultföretag i läkemedelsbranschen. Vår kärnverksamhet är att bistå globala läkemedelsföretag med datorbaserade farmakometriska modeller som kan understödja och effektivisera läkemedelsutvecklingen. Vi erbjuder också strategisk och teknisk rådgivning i ämnet. Kompetensen är mycket hög med världsledande experter inom området. Efterfrågan på våra tjänster är stor med kunder framför allt bland de stora internationella läkemedelsföretagen men också bland mindre biotechföretag.

Pharmetheus är under tillväxt och under de första tre verksamma åren har omsättningen tredubblats. Personalstyrkan har under samma tid fördubblats och vi är idag 15 anställda med ytterligare rekryteringar på gång. Vi erbjuder en arbetsplats där stämningen på kontoret präglas av hög flexibilitet, god laganda och vilja att utvecklas. Pharmetheus är ett jämställt företag som sätter stort värde på kreativitet och mångfald.


Tjänsten

Vi söker en person som ska sköta den ekonomiska och administrativa delen av vår verksamhet. Pharmetheus växer snabbt och du kommer att ta över en del av de arbetsuppgifter som nu utförs av VD samt bidra till företagets tillväxt. Du kommer att vara direkt underställd VD och fungera som VD:s högra hand. Du kommer att vara drivande i att utveckla och effektivisera ekonomiska och administrativa rutiner och processer samt att se till att de efterföljs. Du bidrar till en god planering och uppföljning av verksamheten.

Vidare kommer du att ha den administrativa kontakten med kunder, underleverantörer och bolagets jurister gällande avtalshantering, kontraktsuppsättning och liknande ärenden. Du kommer också att ansvara för att koordinera administrativa processer kring resor, konferenser, möten och andra arrangemang. Förutom ovanstående ingår att vara ansvarig för arbetsmiljön på kontoret, att sköta den dagliga verksamheten som får medarbetarna att trivas och må bra på arbetsplatsen. Du kommer på sikt att rekrytera ett administrativt stöd.

Kvalifikationer

För att passa i rollen har du en universitetsexamen i ekonomi eller liknande. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta i en roll där du har drivit utvecklingen av ett företags ekonomiska eller administrativa funktioner. Vidare tror vi att du är van vid att arbeta med avtal, ekonomiska uppföljningar och allmän intern support och externa kontakter. Du har god IT-kompetens och har lätt för att lära dig nya IT-verktyg. Utmärkt kommunikativ förmåga i engelska och svenska, skriftlig och muntlig, ser vi som en självklarhet. Andra språkkunskaper är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är flexibel, har ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete. Du är självständig men har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet. Du är en handlingskraftig, problemlösningsorienterad och initiativrik person som inte backar för en utmaning. Vidare är du ansvarstagande och har en ödmjuk inställning.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansök: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/697d62991e2f