Forumnyheter:

Nytt forum om bokföring!

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - Dovile

#21
Det som började som en idé om att göra HR enkelt är nu ett av de ledande bolagen inom förmåner och ersättning. Med vår smarta förmånsportal har vi fullkomligt revolutionerat HR-branschen! Nu söker vi efter en Accounts Receivable Accountant / Kundreskontra till vårt sammansvetsade AR-team som ansvarar för fakturering av vår tjänst och även våra kunders utlägg. Besitter du ett högt detaljfokus som nästintill irriterar dina vänner, är självgående, positiv och intresserad av att jobba i ett entreprenöriellt bolag där vi har vansinnigt roligt på jobbet?

Läs vidare, för denna tjänst kan vara något för dig!

Om tjänsten


Som Accounts Receivable Accountant blir du en del av Benifys Finance-avdelning där du ingår i ett team om totalt nio personer. Tillsammans med tre kollegor utgör du AR-teamet, som ansvarar för företagets fakturering och därtill relaterade arbetsuppgifter, för såväl våra svenska som utländska bolag. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat:
• Tjänstefakturering utefter avtal
• Utläggsfakturering baserade på beställningar i vår förmånsportal
• Påminnelse- och inkassohantering
• Återrapportering av kundinbetalningar
• Periodiseringar och intäktsuppföljningar
• Avstämning vid bokslut både månads- och årsvis
• Stöd till andra avdelningar i syfte att skapa så nöjda kunder som möjligt
• Löpande utveckling och effektivisering av våra rutiner och processer

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har en "can do"- attityd och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter efter behov. Du är utåtriktad och villig att lära dig, samtidigt som du är självgående och kan arbeta proaktivt. Dina arbetsuppgifter genomför du noggrant, men du är också lyhörd för när du behöver skifta fokus för att lösa en uppgift som är mer brådskande. Eftersom vi är en koncern på "tillväxtresa", där vardagen är föränderlig, trivs du i en roll där alla rutiner och processer inte är på plats, där du hela tiden måste vara med och utveckla och effektivisera vårt arbete. Vidare uppskattar du kontakten med kunder såväl som kollegor, eftersom du kommer att ha många kontaktytor av olika slag och i olika syften. Du är en härlig kollega och sprider positiv energi och har en lösningsorienterad attityd oavsett arbetsuppgift.

I övrigt ser vi att du har:
• Universitets- eller KY utbildning inom ekonomi
• Några års tidigare erfarenhet från en AR-funktion med större flöden
• Goda systemkunskaper, framförallt i Excel. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av affärssystemet NAV
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/2faabcd0e178
#22
Vill du ha jobb på Stockholms förmodligen bästa bilföretag? Lagerstedtsfamiljen är ett bilföretag som funnits i branschen i över 35 år och vi har idag ca 90 anställda. Vi är ett företag som står för trygghet och erfarenhet. Hos oss blir du en i familjen.

I dag finns vi på tre orter. I Haninge, Där vi har vår nya FordStore där vi säljer nya och begagnade Ford-bilar och har en serviceverkstad för Ford, i Högdalen där vi har både skadeverkstad för alla märken och serviceverkstad för VW, Skoda, Seat, VW Transport & Citroën och i Skarpnäck där vår serviceverkstad är auktoriserade för Ford, Kia, Hyundai, Citroën, Opel, Saab och Chevrolet.

Tjänsten

Vi söker dig som är ansvarsfull och noggrann och som trivs med att arbeta brett med redovisning. Som redovisningsekonom hos oss erbjuder vi dig ett varierande, fritt och självständigt arbete där du har det övergripande ekonomiska ansvaret för den del i vår koncern som du tilldelas. Vi ligger i framkant och arbetar löpande med att förbättra och utveckla våra processer varför vi även ser att du som söker har förmågan att bidra. Du blir en del av ekonomiavdelningen där ytterligare 3 personer arbetar med liknande arbetsuppgifter. Vi är ett team och hoppas att du trivs med att tillhöra oss och att vi tillsammans bidrar med en positiv energi och en trevlig atmosfär. I rollen som redovisningsekonom är du en viktig medarbetare och du rapporterar direkt till VD.

Arbetsuppgifter

Du kommer i huvudsak att arbeta med löpande redovisning, uppföljning, avstämning, resultatredovisning och analys. Exempel på dagliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Bankärenden, likvider och avräkningar
• Löpande redovisning inkl. skatt- & momsredovisning
• Månadsavstämningar
• Resultatredovisning inkl. analys månadsvis
• Årsredovisning/bokslut
• Kontakt med revisor

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst 5 års yrkeserfarenhet som redovisningsekonom i företag där du haft helhetsansvar för ett den löpande redovisningen samt utfört årsredovisning/bokslut. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial ekonomiutbildning som redovisningsekonom eller motsvarande. För tjänsten krävs en hög datormognad, du har särskilt goda kunskaper i Excel. Då vi arbetar i Visma 1000 är det meriterande om du har erfarenhet av detta. Din svenska är flytande i både tal och skrift och din engelska är god.

Vem söker vi?

Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt och noggrant driva ditt arbete framåt. Du är en analytisk person som är angelägen att leverera i rätt tid med hög kvalité och stor precision. Vidare är du en person som har lätt för att samarbeta och har en god planeringsförmåga. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Övrig information

Tjänsten är på deltid 75%. I nuläget ett vikariat på 6 månader med möjlighet till permanent jobb.

Du kommer att vara placerad på Flygfältsgatan 13 i Skarpnäck.

Urval sker löpande så skicka därför in din ansökan redan idag!

Krav

Minst 5 års yrkeserfarenhet som redovisningsekonom

Haft helhetsansvar för ett bolags löpande redovisning

Utfört årsredovisning/bokslut

Mycket goda kunskaper i Excel

Flytande svenska

Meriterande

Eftergymnasial ekonomiutbildning till redovisningsekonom eller motsvarande

Erfarenhet av Visma 1000

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/d6c8ad950553
#23
Vi söker en Redovisningsansvarig som ska ta ett helhetsansvar för redovisning och årsbokslut för ett antal bolag. Nordic Capital är beläget mitt i Stockholms city och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stort utrymme för eget ansvar. Vidare kan vi erbjuda dig en arbetsplats med mycket professionalitet där du får chansen att vara en del i detta och utveckla din kompetens i kombination med att du också bidrar med det du redan kan. Tjänsten är en del av den operationella ekonomiavdelningen med 10 medarbetare. I rollen rapporterar man till Director Finance.

Nordic Capital är en ledande private equity-investerare i Norden med ett starkt engagemang för att skapa starkare och hållbara företag genom förbättringar i verksamheten och värdedriven tillväxt. Nordic Capital fokuserar på utvalda regioner och sektorer där man har stor erfarenhet och bevisade framgångar. Huvudsektorerna är hälso- och sjukvård, teknik och betalningslösningar, finansiella tjänster, industrivaror- och tjänster, samt konsument- och detaljhandel. De huvudsakliga regionerna är Norden, norra Europa och globalt för hälso- och sjukvård.

Sedan starten 1989 har Nordic Capital investerat 13 miljarder euro i över 100 investeringar. Nordic Capitals fonder är baserade på Jersey och får rådgivning från rådgivningsbolag i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien. För mer information om Nordic Capital, besök www.nordiccapital.com

Kvalifikationer
● Ca 6-10 års erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete, gärna från redovisningsbyrå (redovisningskonsult) eller mindre till medelstort företag (upp till 100 anställda)
● Självgående i bokslut samt företags inkomst- och skattedeklarationer
● Flytande svenska och engelska i tal och skrift
● Gärna erfarenhet av
- Branscherna Private Equity och Professional Services
- Ägarledda bolag och holdingbolag
- 3:12-reglerna
- Redovisning i utländska valutor
- Redovisning av finansiella instrument

Personliga egenskaper

Vi söker någon som är detaljorienterad, vill ta eget ansvar och driva projekt i mål. Du är självgående och vill ge snabb och bra service. Du har ett gott självförtroende och hög integritet. Du vill arbeta tillsammans med andra och har ett intresse av att ständigt förbättra processer och rutiner.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/c777c1d5047e
#24
Reklam / Lönespecialist sökes till Tage Rejmes Bil AB
januari 10, 2019, 09:02:46 AM
Vi stärker upp vår lönefunktion på Rejmes centrala lönenhet i Norrköping. Vi söker dig som är en driven person som tycker om att ta stort eget ansvar och är trygg i din roll som lönespecialist. Har ett stort intresse av lönefrågor samt är flexibel och tycker om att arbeta med människor och service.

Rejmes personalavdelning eftersträvar ständig utveckling och är en viktig funktion för helheten. Lönenheten är en central funktion som har till uppgift att säkerställa korrekta löner och bidra till ett ökat samarbete med utökad koncernsamverkan. Vi genomgår just nu en digitaliseringsresa. Vill du vara med?

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Rollen som lönespecialist hos Rejmes innebär att du tillsammans med tre kollegor är organisationens expert inom löne- och personaladministrativa området. Ni ansvarar för hela koncernens administration av löner samt är kontaktytan mot våra dotterbolag i lönefrågor.

Du bistår chefer och medarbetare i olika frågeställningar kring lön samt rapporterar pensioner och andra statistikuppgifter till berörda myndigheter. Du administrerar tjänstebilar, friskvårdsbidrag och arbetsgivarintyg.

Du kommer självständigt ansvara för löneberedningen i Agda PS. Här hanterar du allt från anställningsavtal, registrering, kontroller, tidrapporter, schemaläggning, reseräkningar, löneberäkningar/-körningar, till avstämningar, kontrolluppgifter samt semesterskuld- och årsskifteshantering.

Du kommer dessutom vara systemansvarig för lönesystemet, Agda PS. Initialt innefattar tjänsten mycket fokus på registervård i Agda PS.

Din profil

Vi söker dig som har minst fem års praktisk erfarenhet av självständigt lönearbete med helhetsansvar. Vi ser gärna att du har en djupare utbildning inom löneområdet. Du har en vana att arbeta i lönesystem, har du erfarenhet av Agda PS är det meriterande.

Du sprider energi och kunskap vidare i teamet och arbetar för att ni tillsammans skall nå era mål. Samtidigt som du arbetar självständigt och strukturerat och trivs med att arbeta i en hög arbetstakt och under tidspress i perioder. Givetvis är du noggrann och kvalitetsmedveten.

Det är viktigt med en god serviceanda och att ha förmåga att kunna prioritera och fatta beslut. Du har en god pedagogisk förmåga och kan med lätthet kommunicera i tal och skrift. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och intresse för teknikens möjligheter.

Uppfyller du kvalifikationerna för tjänsten är du välkommen med din ansökan!

Tjänsten är en heltidstjänst med placering på huvudkontoret i Norrköping.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/0d8a7e957d09
#25
Kreativ internationell konstnärsduo söker mångfacetterad, flexibel och nyfiken medarbetare.
Vi söker en orädd medarbetare på 75% med möjlighet till heltidstjänst.

Vi finns i Uppsala med världen som arbetsfält. Du hamnar i ett sammanhang där du är en del av ett dynamiskt flöde av konst i form av filmproduktion, fotografi och musik med syfte att inspirera till positiv förändring i världen. Vårt hjärta finns i projekt som beskriver hållbarhet, miljö och humanitära frågor.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå i att vara företagets koordinator med erfarenhet av att hantera företagsekonomi och hanterar även en del av våra tekniska lösningar. Hos oss har du många bollar i luften och trivs med varierade arbetsuppgifter i en kreativ miljö. Ingen dag är den andra lik!

Ditt arbete kommer innebära att du är stationerad i Uppsala men med flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån kombinerat med företagets natursköna studio/ateljé.
Du har kontakt med internationella kunder, leverantörer, revisionsbolag, media och bokar möten, resor och logistik. Du arbetar med våra hemsidor och digitala plattformar kontinuerligt i form av mail, ftp:n, domäner, bildleveranser, dator/programinställningar, telefoner/växlar, uppdateringar och annan problemlösning.

Du hanterar också lättare bokföring, fakturering, lagerhållning och kontorsmaterial. Du har möten med våra spännande kunder och leverantörer i Uppsala på kontoret, men även i Stockholm, vilket också kräver att du har körkort.
Eftersom många av våra kunder är internationella är engelska i skrift och talad form avgörande. Vi arbetar i mac-miljö med olika digitala plattformar och program där det är bra att du har grundläggande kunskap i program som iCal, Lightroom, Photoshop, InDesign, Word, Excel och hemsideprogram som Squarespace eller liknande.

Brinner du också för att med ditt dagliga arbete bidra till ett mer hållbart samhälle?
Tycker du om konst, kultur och världens natur?
Kom och arbeta med oss!

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/23b78eb65765
#26
Vi stärker upp vår ekonomifunktion, i ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag, och söker därför en redovisningscontroller med kunskaper inom koncernredovisning, skatt och moms. Drivs du av att arbeta på djupet, förvalta och utveckla, ser möjligheter till förbättring och motiveras av att effektivisera processer och realisera dem i organisationen? Då kan detta vara rollen för dig.

Brinner du för redovisning och vill du arbeta i ett framgångsrikt företag? Vill du arbeta i en ansvarsfull roll och trivs med att vara delaktig i hela flödet? Då kan rollen som redovisningscontroller hos oss vara något för dig.

Vi kan erbjuda dig

Stimulerande arbete i en organisation som präglas av kundfokus, kontinuitet, långsiktighet och ständig utveckling. Beroende på kompetens och intresse erbjuds goda möjligheter att påverka utvecklingen av rollen.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

Som redovisningscontroller på Rejmes ekonomiavdelning rapporterar du till koncernens ekonomichef. Ekonomiavdelningen har en central uppgift i att sammanställa, analysera och rapportera ekonomisk information såväl internt som till externa intressenter.

Ekonomifunktionen består av ca. 15 medarbetare fördelade på avdelningarna redovisning, kundreskontra, leverantörsreskontra och kassaredovisning. Våra fyra affärscontollers jobbar operativt i driftsbolagen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta koncernens redovisning, hantering av skatt och moms. Löpande redovisning, analys av konton samt framtagandet av månads- och årsbokslut.

Du är en nyckelperson, på ekonomiavdelningen, som drivs av att analysera siffror och vara supporterande gentemot övriga bolag i koncernen. I dina arbetsuppgifter ingår även underhåll och utveckling av befintliga affärssystem.

Du säkerställer regelefterlevnad och att utvecklingen av redovisningsregler följs. Du driver även kontinuerligt utvecklings- och förbättringsarbete inom redovisningsområdet, samt arbetar för en likriktad redovisning i koncernen.

Bakgrund och erfarenhet

Vi söker dig som är civilekonom, som har god erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du är självständig i ditt arbete och känner dig trygg i dina kunskaper och din arbetsroll.

Du har god vana av affärssystem, meriterade med erfarenheter av IFS Ekonomi, Hogia bokslut & skatt samt Mercur. Mycket goda kunskaper i Excel är en förutsättning.

Du har bra analytisk förmåga, och god förståelse för siffror och ekonomiska sammanhang. Som person är du strukturerad och noggrann och har god samarbetsförmåga. Du är en framåt, pålitlig och engagerad person med hög arbetsmoral och positiv inställning.

Att söka information och ha många kontaktytor i organisationen är något som du känner faller sig naturligt. Du har ett förhållningssätt som inkluderar såväl förmågan att stödja som att ifrågasätta.

Uppfyller du kvalifikationerna för tjänsten är du välkommen med din ansökan!

Tjänsten är en heltidstjänst med placering på huvudkontoret i Norrköping. Välkommen med din ansökan senast 1 december. Urval och intervjuer sker löpande.

Ansök nu: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/e53d68376112
#27
Reklam / Tullrevisor - Sthlm sökes till Tullverket
september 19, 2018, 04:20:59 PM
Vill du arbeta i en myndighet som gör skillnad i samhället och ha meningsfulla och intressanta arbetsuppgifter inom handel och tullhantering? I så fall är Tullverket något för dig.

Tullverkets kärnverksamhet är indelad i två avdelningar, Effektiv handel och Brottsbekämpning. Effektiv handel ansvarar för att rätt tull och andra avgifter tas ut för de varor som förs in och ut ur landet, samt för kontrollen av att in- och utförselreglerna följs. Inom avdelningen finns en mängd olika arbetsuppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Tullrevisor inom Operatörsuppföljning kommer du att kontrollera att företag följer de villkor och tillstånd som krävs för en korrekt tullhantering, att företag har redovisat korrekt tull och andra avgifter samt att varor inte importeras/exporteras i strid mot import- och exportrestriktioner. Kontrollen sker bland annat genom att du som medarbetare genomför tullrevisioner på plats hos företagen samt eftergranskningar (skrivbordskontroller) som sker på kontoret.

Inom Operatörsuppföljning förekommer också andra arbetsuppgifter såsom ursprungskontroller, kvalitetsmätningar och biståndsframställningar.

Arbetet innehåller moment av såväl arbete i grupp som individuellt arbete. Arbetet innebär kontakter inom och utanför Tullverket med såväl företag som andra myndigheter.

Vi söker dig som har:
• akademisk examen om minst 120 poäng eller 180 högskolepoäng enligt Bolognamodellen inom områdena ekonomi, juridik, samhälls- eller statsvetenskap. Utländsk akademisk examen ska motsvara svensk standard (Utlåtande utfärdat av Universitets- och högskolerådet)
• mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• god förmåga att uttryck dig på engelska i tal och skrift
• svenskt körkort, klass B för personbil.

Meriterande om du har:
• akademiska meriter inom områden som redovisning, bokföring, logistik, juridik företagsekonomi eller statistik
• minst 1 års aktuell erfarenhet av kontroll-/granskningsarbete på myndighet eller revisionsbyrå
• minst 1 års aktuell erfarenhet av arbete med tillståndsgivning och/eller kontroll av att villkor i tillstånd efterlevs
• minst 1 års aktuell erfarenhet av erfarenhet arbete med bokföring/redovisning
• erfarenhet av arbete i verksamhet som arbetar med tullhantering
• mycket goda kunskaper i Excel och/eller Sesam
• erfarenhet av leda/aktivt deltaga i förändringsarbete
• erfarenhet av arbete med kundbemötande och service.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i grupp men som också kan arbeta självständigt. Du är initiativrik och ansvarstagande och litar på din egen förmåga. Du har ett öppet sinnelag, är flexibel, noggrann och effektiv. Du lägger stor vikt vid att ha god ämneskompetens och vill hålla dig uppdaterad inom ditt kompetensområde.

Som medarbetare i Tullverket lever du vår värdegrund som präglas av helhetssyn, ansvarstagande och nytänkande. Inom Operatörsuppföljningen finns målet att alla medarbetare ska uppfattas som professionella, kompetenta och effektiva.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet!

Anställning och utbildning

Under ditt första halvår som anställd kommer du att genomgå en grundutbildning där teori varvas med praktik. Utbildningen kommer genomföras framförallt på din anställningsort som distansutbildning. Det förekommer även närvaroträffar som kan ske på annan ort, vilket kommer att medföra vissa resor och övernattningar.

Anställningen är sex månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas från anställningens början.

Vi tycker att det är viktigt med balans mellan arbete och privatliv och våra förmåner omfattar bland annat friskvård, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor.

Ansök nu: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/76b9db6fab5c
#28
Har du tidigare erfarenhet av att självständigt arbeta med den totala redovisningen för ett bolag? Då är det dig vi söker!

Vi söker en Senior Redovisningsekonom till vår ekonomienhet, idag är vi totalt 13 personer. Hos oss får du möjlighet att jobba självständigt i en internationell koncern med stora möjligheter att utvecklas.

Dina ansvarsområden
• Månads- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Löpande bokföring
• Kontoavstämningar
• Deklarationer
• Uppföljning och analyser
• Övriga redovisningsrelaterade arbetsuppgifter
• Support i revisionsfrågor

Du har minst 5 års erfarenhet som redovisningsekonom, en högskoleutbildning inom ekonomi och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i SAP, Navision och Excel och har du erfarenhet att av jobba med ett Shared Service Center tidigare är det meriterande. Du ska gilla att arbeta i matris och i en global organisation med många kontaktpunkter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och vi söker dig som har en hög energinivå, en stark drivkraft och engagerar dig i din uppgift och i vår gemensamma utveckling.

Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha det roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!

Ansök nu:  https://express.candarine.com/campaign/url/forward/f0e6e013eac6
#29
Vi söker en ekonomichef/administratör för en heltidstjänst i vår koncern.

Tjänsten är i första hand hos vår byggvaruhandel "XL-BYGG
Ronneby", men kommer att involvera visst arbete med våra hyresbolag och framöver även vårt byggbolag.

Gedigen ekonomisk utbildning och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är ett krav.

Produktkännedom om byggvarumaterial är önskvärt, men inte tvunget.

Ett urval av de ekonomiska kunskaper som tjänsten kräver:
• Lönehantering
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• In- och utbetalningar
• Momsdeklaration
• Bokföring
• Redovisning/projektredovisning
• Löpande avstämningar samt förberedande och färdigställande av halv- och helårsbokslut
• Krav och inkassohantering
• Hyresavisering
• Kontraktskrivning
• Ansvara för artikelhantering/lagerhantering/inventering
• Följa upp leverantörsavtal för rätt in- och utprissättning samt säljstrategi
• Inköps- och säljstatistik
• Kundavtal

Du som söker uttrycker dig flytande på svenska i både tal och skrift och du är van att jobba i flera olika datorsystem.

Du är noggrann, har siffersinne och är sälj/vinstdriven.
Du är ambitiös, ansvarsfull och social. Du är flexibel, prestigelös och kan hålla många bollar i luften samtidigt.

Notera att vi utvärderar de inkomna ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än annonsens slutdatum

Ansök nu: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/a68a70c16afc
#30
Reklam / Business Controller sökes till Linas Matkasse
augusti 27, 2018, 09:29:46 AM
Vi på Linas Matkasse söker nu en engagerad, driven och analytisk Business Controller. I rollen som Business Controller kommer du främst att fungera som stöd till våra enhetschefer inom inköp och produktion i såväl strategiska affärsbeslut som operativa verksamhetsbeslut. Du kommer således ha en stödjande roll inom ekonomistyrningsområdet, vilket inkluderar att proaktivt driva förändringar, effektiviseringar och bidra till utveckling av affären och interna arbetssätt. I denna roll rapporterar du CFO. Tjänsten är beläget i koncernens huvudlokal i Spånga.

Arbetsuppgifter
• Ansvarig för budget- och prognosarbete
• Avvikelseanalys och rapportering i samband med månadsbokslut
• Lönsamhetuppföljning
• Utveckla, mäta och rapportera relevanta nyckeltal
• Utveckla standardrapporter i Linas BI-system för att supportera verksamheten
• Business Partner och allmänt bollplank i såväl strategiska affärsbeslut som operativa verksamhetsbeslut
• Förbättra rutiner och processer för ökad internkontroll
• Ad hoc-analysering

Vem är du?
Du har en civilekonomexamen eller liknande med några års erfarenhet av arbete i en affärsnära controllerroll, samt en god grund i redovisning. Du behöver kunna använda Excel effektivt i ditt arbete och en i övrigt hög systemmognad är en förutsättning. Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du positiv, ansvarstagande och analytisk. Du utför ditt arbete självständigt, metodiskt och strukturerat samt har en god kommunikationsförmåga och kan förklara komplexa samband på ett lättförståeligt sätt. Du är en engagerad person som brinner för att arbeta med siffror, att leverera ett arbete med hög kvalitet samtidigt som du motiveras av att arbeta nära affärsverksamheten.

Om oss
Linas Matkasse skapar en skönare vardag och underlättar för familjer som vill laga god, sund och varierad mat. Vi är marknadsledande inom branschen för matkassar på nätet och med tydliga nummer ett i både Sverige, Norge och Finland och en stark tillväxtutmaningsposition på den snabbt växande danska marknaden. Koncernen omsätter drygt 1,5 miljard kronor.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/51c1c1a6aa79
#31
Då vår tidigare Platschef går vidare till nya utmaningar söker vi nu en ny administrativ Platschef/Ekonom. Huvudansvarsområden är att leda den dagliga verksamheten på vårt kontor och lager i Lindome samt ekonomi- och personalansvar. Vidare kommer du att vara delaktig i och ta ansvar för att vara drivande i utvecklingen samt implementeringen av olika projekt i nära samarbete med vår ägare. Operativt inköpsarbete kan också förekomma då organisationen är liten.

Vi söker dig som är utbildad redovisningsekonom och har mycket god erfarenhet av att jobba brett med ekonomifrågor inom ett bolag. Du har god erfarenhet av löpande bokföring likväl som att du kan upprätta årsbokslut självständigt samt har erfarenhet av personalledning. Du har en god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt i svenska språket och då du kommer att arbeta i en delvis internationell miljö så hanterar du även det engelska språket obehindrat. Vi ser gärna att du jobbat i Vismas logistik & redovisningsmiljö och att du har erfarenhet av detaljhandelsbranschen.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring
• Skatt och momsdeklarationer
• Kontakt med Skatteverket och Tullverket
• Årsbokslut, samt månadsresultat
• Kund- och leverantörsreskontra
• Betalningar av leverantörsfakturor och löner
• Budgetplanering och betalningsplan
• Personalledning, personalansvar och lönehantering
• Inköpsarbete, leverantörskontakter, speditörsbokningar rmm.
• Fakturahantering
• Tulldokument och arkivering av tulldokument
• Redovisning av Intrastat.
• Avtalsfrågor

Som person är du ansvarstagande, lyhörd och prestigelös. Du är självgående i ditt arbetssätt med förmågan att driva arbetet framåt men du är också en lagledare som vill ha ditt team med dig och värdesätter dina kollegor. Vidare har du en god problemlösande och analyserande förmåga och du är detaljorienterad och noggrann i ditt arbetssätt samt en god administratör.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/f420b2964d69
#32
Vi vill ha dig med på vår resa!
Du som med engagemang och kraft vill vara med oss på FCG i våra kunders arbete med finansiell juridik och compliance inom framförallt fond- och värdepappersbranschen. Du som hela tiden vill utvecklas och som aldrig slutar att vara nyfiken. Du som vill vara en del av vårt lag där det finns en enorm kunskap och erfarenhet, som vi vill dela med oss av. Till varandra. Till våra kunder.

I ditt arbete kommer du bland annat att hos våra kunder arbeta med:

• Kvalificerad rådgivning inom finansiella regelverk, särskilt MiFID II, UCITS och AIFMD
• Strategiskt stöd till verksamhet och ledning med tolkning, anpassning och implementering av finansiella regelverk utifrån verksamhetsförutsättningar
• Framtagande av ramverk för exempelvis företagsstyrningssystem, kontrollfunktioner, produktstyrning och hantering av intressekonflikter
• Interimslösningar, exempelvis bemanning av compliance-funktioner eller juristavdelningar
• Projektledning och stöd vid tillståndsansökningar hos Finansinspektionen
• Gap-analyser, exempelvis i samband med nya regelverk eller vid genomlysning av befintliga verksamheter
• Stöd med att ta fram styrande dokument
• Leda och stötta juniora kollegor
• Bidra med nya affärsmöjligheter

Om dig
Du har en akademisk utbildning inom juridik och har 2-5 års erfarenhet från t.ex. advokatbyrå, bank, fond- eller värdepappersbolag, myndighet eller som konsult inom den finansiella sektorn. Du ska vara intresserad av och ha förståelse för fond- och värdepappersfrågor.

Du behärskar MS Office helt obehindrat och talar och skriver svenska och engelska flytande.

Som person tar du gärna egna initiativ och drivs av att ständigt utvecklas. Du är duktig på att kommunicera och förklara komplexa frågeställningar på ett sätt som gör att alla förstår, oavsett om diskussionen är med en kollega eller med en kund. Ansvar är något du gärna tar och en föränderlig värld ser du som något positivt.

Akademiska meriter och erfarenhet är emellertid inte allt för oss på FCG. Vi lägger stor vikt vid personlighet och faktorer som integritet, ödmjukhet, engagemang och samarbetsförmåga. Du brinner för att arbeta i en konsultdriven miljö med tydligt leveransfokus.

På FCG
Vi på FCG är måna om varandra. Vi investerar i allas utveckling och välmående. Vi värdesätter engagemang och eget driv. Med våra specialistkunskaper ser vi till att vår rådgivning fungerar i praktiken och att den alltid leder till konkret affärsnytta. I samarbetet med kunden tar vi som konsulter en stödjande roll, men viktigast av allt är att vi vågar utmana och inspirera!

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/d4454b50251d
#33
Would you like to be a part of a company providing world-class meal kits with the goal to simplify peoples' everyday life and be the obvious choice seven days a week? Do you enjoy a fast paced work environment and have experience from companies in growth.

Linas Matkasse is growing and we are looking for an ambitious Group Chief Accountant who can support the growth and drive the business forward. The Group Chief Accountant will contribute to developing and managing the accounting function of the company. You will contribute to ensure the accounting function has the right capacity and competence, and you will have the overall responsibility for the service-level that satisfies accurate and timely delivery in compliance with regulatory and stakeholder requirements.

The position reports to CFO Group and is located in modern office facilities in Spånga.

Your responsibilities

Carolinas Matkasse AB (approx. 0.7bn SEK turnover)
• Day-to-day responsibility for the processes of the accounting department in the Swedish operating unit, including employee salaries, tax reporting, etc. Five direct reports.
• Accounting and periodic financial statements
• Financial control development and monitoring, analysis and follow up of the accounting process
• Treasury operations

LMK Group (approx. 1.4bn SEK turnover)
• Preparation of consolidation and periodic financial statements.
• Co-ordination of the accounting functions in the different legal entities, which includes issuing relevant and updated group-wide accounting policies and reporting instructions.
• Financial control development and monitoring, analysis and follow up of the accounting process
Engagement with auditors and advisors from time-to-time regarding acquisition accounting, transfer pricing, tax planning etc.

Qualifications:
• Bachelor's degree in finance/accounting or equivalent. Minimum seven years of experience from similar position
• Good and up-to-date knowledge of IFRS, consolidation and international finance accounting topics
• Strong leadership skills and experience in operating a multinational accounting group
• Personal drive to take responsibility and work independently
• Analytical, well-structured with strong pedagogical abilities
• Excellent Excel skills
• Fluent in Swedish and English
• Experience from a listed company is a plus
• Experience with Visma Business and/or Unit 4 (OCRA) is a plus

We can offer:
• Challenging and inspiring work tasks in an international environment with creative and talented colleagues
• A visible role in a growing company
• Ability to shape the financial operations and trajectory of an ambitious company

Interested in finding out more?

Apply here: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/cf5cdbb4efc0
#34
Nordströms Trä säljer och levererar byggmaterial till yrkesfolk från sin anläggning i Liljeholmen, Stockholm. Vår ambition är att vara Stockholms bästa brädgård för yrkesfolk. Vi ingår i Nordströmskoncernen som har tio anläggningar och levererar trävaror, snickerier och byggmaterial till yrkeskunder i Stockholm, Djursholm, Uppsala, Sigtuna, Norsborg, Södertälje, Nyköping, Norrköping och Linköping. Koncernen har ca 300 anställda och omsatte 2017 1 470 miljoner kronor.

Du kommer att sköta löpande redovisning, bokslut och kreditkontroll. För att lyckas i tjänsten har du lägst ekonomutbildning på gymnasienivå eller högre samt flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du är välstrukturerad, effektiv, flexibel och prestigelös. Efter en introduktionstid arbetar du självständigt men i samråd med platschef och koncernens ekonomichef. Vi erbjuder ett intressant och utmanande arbete på heltid i ett väl etablerat bygghandelsföretag.

Vill du veta mer, kontakta gärna:
Andreas Nordström (platschef) eller Lars Artursson (koncernens ekonomichef) på telefon 08-578 690 00. Din ansökan med ett kortfattat CV vill vi ha snarast till andreas.nordstrom@nordstroms.se

Ansök här:  https://express.candarine.com/campaign/url/forward/54db87072faf
#35
Positiv redovisningsekonom till Santander Consumer Bank

Vill du delta i utvecklingen av en modern bank genom eget ansvarstagande, expertis och samarbete?

I Sverige har Santander Consumer Bank 450 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort samt delbetalning i butik och e-handel. Vårt mål är att vara den bästa banken för våra kunder, partners, aktieägare och medarbetare.

Santander Consumer Bank tillhör den globala bankkoncernen Banco Santander, en av de största bankerna i både Europa och världen med 117 miljoner kunder i över 45 länder. Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger.

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill arbeta i en kreativ och prestigelös verksamhet där du ges tillfälle att bidra, skapa värde och göra skillnad.

Tjänsten innebär ett omväxlande och ansvarsfullt arbete där du tillsammans med ett positivt och drivet team kommer att få använda dig av dina goda kunskaper inom redovisning vid avstämningar samt månads- och årsbokslut.

I en framåt organisation där det råder entreprenörsanda och där ingen idé anses för liten att lyftas fram, kommer du att ges tillfälle att arbeta inom olika projekt och på så sätt medverka till att utveckla arbetet inom ekonomifunktionen.

Då många olika system används bör du ha ett intresse av att bli Finance representant som super user i något av IT-systemen.

Ekonomisystemet är Agresso och du rapporterar till teamleader för redovisningsgruppen i Sverige.

Vem är du
Vi ser att du är civilekonom eller motsvarande samt har minst tre års arbetslivserfarenhet inom redovisning. Om du har arbetat inom revisionsbyrå samt har kunskaper inom IFRS och SOX är detta meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift och du hanterar Office-paketet mycket väl, framförallt Excel.

Som person är du analytisk, positiv, förändringsbenägen samt ansvarsfull. Vidare är du social, kommunikativ och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och arbetsuppgifter. Du tycker om att sprida glädje och har lätt för att samarbeta.

Du erbjuds
Santander är ett växande företag i en föränderlig tid och erbjuder en arbetsplats där du kan göra skillnad genom att bidra med din personlighet och yrkesprofession. Våra medarbetare har olika bakgrund, livsstil och kompetenser. Men de har alla ett par saker gemensamt: sitt engagemang, sin kompetens och ett driv att alltid leverera hög kvalitet inom sitt ansvarsområde.

I denna rekrytering samarbetar Santander Consumer Bank med Jurek Rekrytering och Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Bothén på telefon: 0702-56 47 25 alternativt eva.bothen@jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst genom att klicka på ansök-knappen och ansöka via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig redan idag!

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/d548198e8302
#36
Redovisningskonsult sökes!

Vi växer vidare och behöver därför förstärka ytterligare!

Våra arbetsuppgifter täcker allt inom ekonomiområdet såsom löner, löpande redovisning, skatter, myndighetsrapportering och bokslut. Vi arbetar även med personaladministration, bolagsombildningar, affärsavtal, verksamhetsstyrning och it-stöd.

Vi använder moderna systemverktyg och försöker hela tiden utveckla effektiva processer för våra kunder. Beroende på din kompetens får du ta hand om ett antal kunder med olika bolagsformer och sköta dessa självständigt avseende löpande bokföring, avstämningar, skattedeklarationer och bokslut.

För att klara detta har du en god teoretisk bakgrund och flerårig erfarenhet inom området i liknande miljö. Du är utåtriktad, arbetar strukturerat och effektivt mot uppsatta mål. Du trivs i en öppen miljö med deadlines som måste hållas.

Vi erbjuder dig att utvecklas tillsammans med oss för att och bli riktigt duktiga inom ekonomiområdet.

Kontoret ligger på Södermalm med bra kommunikationer och massor av butiker och restauranger inom bekvämt avstånd.

Tjänsten avser heltid fast anställning. Om du har frågor rörande tjänsten kan du kontakta oss på telefonnummer: 08-6449940.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/72b83cf01e47
#37
Reklam / Ekonom sökes till Vetenskapsrådet
maj 05, 2017, 10:29:02 AM
Vetenskapsrådet är en statlig myndighet som har en ledande roll för att utveckla svensk forskning av högsta vetenskapliga kvalitet och därmed bidra till samhällets utveckling. Myndigheten finansierar forskning av högsta vetenskapliga kvalitet. Vetenskapsrådet är också rådgivare till regeringen i forskningsrelaterade frågor och samordnar och utvecklar kommunikation om forskningens betydelse, resultat och villkor. Myndigheten har ett övergripande ansvar för nationell forskningsinfrastruktur och verkar för internationellt forskningssamarbete. På Vetenskapsrådet arbetar 180 personer i moderna lokaler mitt i centrala Stockholm. I arbetet inom ämnesråd, råd, kommittéer och beredningsgrupper deltar över 800 svenska och internationella forskare.

Vetenskapsrådet söker erfaren ekonom för placering på enheten för personal och ekonomi. Ekonomifunktionen ansvarar för underlag för ekonomisk planering och uppföljning, löpande ekonomisk redovisning, intern ekonomiadministration och stöd till verksamheten i olika budgetfrågor.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med redovisning och rapportering, avstämningar och prognoser. Därtill kommer uppföljning och budgetering för vissa av Vetenskapsrådets anslag och ge råd och stöd till budgetansvarig chef eller samarbeta med koordinatorer för ämnesråd och kommittéer. Du har en viktig roll i att medverka i utveckling av ekonomifunktionens arbetssätt och rutiner, t ex för att tillgängliggöra ekonomiska data till budgetansvariga.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning från universitet eller högskola gärna med inriktning mot redovisning. Din tidigare erfarenhet är viktig och det krävs några års erfarenhet av ekonomiarbete inom statlig verksamhet med budgetering, redovisning, och ekonomisk uppföljning. Mycket goda kunskaper i Excel krävs, då detta är ett viktigt verktyg i ditt dagliga arbete.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt är analytisk och noggrann samt har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. En god pedagogisk förmåga är värdefull. Att du dessutom kan hantera stress är nödvändigt då vissa perioder är intensiva.

Meriterande är erfarenhet av att ha arbetat i ekonomisystemet Agresso, och erfarenhet av ekonomiarbete inom universitets- och högskolesektorn.

Mer information
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi söker också ett vikariat på sex månader.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/192f5c9e8f71
#38
Om jobbet

Vi söker nu en ny medarbetare till vår enhet för styrmedel och tillsyn, där tjänsten är placerad på sektionen för förnybar el. På sektionen är vi elva medarbetare som ansvarar för myndighetsutövning kring elcertifikat och ursprungsgarantier samt utredning på olika nivåer.

Hos oss välkomnas du till en arbetsplats med varierande och utvecklande arbetsuppgifter där såväl internt som externt samarbete står i fokus.

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten innebär att bland annat fungera som objektspecialist för Cesar, Sveriges kontoföringssystem för elcertifikat och ursprungsgarantier. I Cesar tilldelas anläggningsägarna certifikat baserat på registrerade anläggningars inrapporterade elproduktion. I Cesar överför kontohavaren själv elektroniskt sina elcertifikat och ursprungsgarantier till den han eller hon avtalat om ska köpa certifikaten. Det är även i Cesar som elcertifikat annulleras för uppfyllelse av kvotplikt och elleverantörer annullerar ursprungsgarantier till användning för ursprungsmärkning. Cesar innehåller också marknadsstatistik. (https://cesar.energimyndigheten.se/ )

Objektspecialistrollen inrymmer ansvar för systemets innehåll och funktionalitet samt dess utveckling. Exempel på en arbetsuppgift är att kravställa gentemot systemleverantör när du ser att systemet behöver uppdateras. En annan är att hålla i planering och uppföljning av kontoföringsverksamheten.

I den här tjänsten är arbetet varierat. Du får tillfälle att både tänka strategiskt, se helheten och samtidigt vara operativ. Den ena dagen kanske du hjälper regeringskansliet gällande kontoföringsfrågor vid framtagande av lagstiftning och förordning. Dagen efter är du med och på engelska förhandlar om kontoföringssystemet eftersom Energimyndigheten inom kort kommer att utfärda ursprungsgarantier som är anpassade för överföring mellan medlemsstater i EU. En mer operativ arbetsuppgift är att hantera frågor som kommer in till sektionen via telefon och e-post. Den delen av arbetet innebär att hantera kontoföringens dagliga ärenden samt utfärda elcertifikat och ursprungsgarantierPå det viset kommer du att vara delaktig i hela sektionens verksamhet, samt driva förbättringar i systemet och verksamheten i övrigt.

Låter det intressant? Då kanske det är dig vi söker!

Dinprofil

Du har en akademisk examen, till exempel systemvetare, ingenjör eller ekonom/jurist. Du har några års arbetslivserfarenhet. Av relevans är arbete inom bank, energibranschen eller av myndighetsutövning. Vi ser gärna att du har goda IT-kunskaper samt erfarenhet av förvaltning och/eller kravställning av IT-system. Meriterande är även om du har erfarenhet av kontoföring, elhandel, el-märkning eller elcertifikat.

Är du även intresserad av eller har kunskaper om lagstiftning, avtal eller förhandling är det ett plus. Det är naturligt för dig att kommunicera tydligt på svenska och engelska. Kunskaper i ytterligare europeiska språk är meriterande.

Som person tar du initiativ, sätter igång aktiviteter och är noggrann. Du arbetar bra med andra människor och är lugn och ödmjuk i ditt bemötande. En av dina styrkor är att du tänker strategiskt.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet/Arbetstid

Tillsvidareanställning, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast den 21 maj 2017.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/2d22fdbc6f9e
#39
Vi söker dig som vill jobba med redovisning och lönefrågor i en mycket spännande fas av utveckling i en demokratiskt styrd organisation.

Pensionärernas Riksorganisation, PRO påverkar och gör skillnad i frågor som är viktiga för äldre. Det handlar om ekonomi, boende, vård och omsorg och inte minst åldersdiskriminering. Vi är en intresseorganisation och mötesplatsen för cirka 400 000 medlemmar.

På PRO: s kansli i centrala Stockholm arbetar idag 28 medarbetare och tillsammans driver vi pensionärernas intressen, samtidigt som vi erbjuder medlemmarna engagerande aktiviteter och personlig utveckling.

Arbetsbeskrivning
Du rapporterar till ekonomichefen och ansvarar för följande arbetsuppgifter:

• Månadsvisa avstämningar av redovisning och avstämning av PRO och resebyrån Grand Tours AB
• Avstämningar reskontran
• Redovisning, fakturering, in- och utbetalningar
• Avstämningar med medlemssystemet
• Personal- och löneadministration
• Budget och budgetuppföljning
• Upprättar delårsrapporter, bokslut och årsredovisning
• Ekonomiska underlag inför beslut i ledningsgrupp och styrelse
• Redovisningssystemet

Du har befogenheter att sköta ovanstående arbetsuppgifter under mycket stort eget ansvar och utifrån framtagna ramar.

Utöver ovanstående kommer du att ha en viktig roll inför modernisering av vårt redovisning-och lönesystem.

Du arbetar självständigt och i nära samarbete med ekonomichef, ekonomiassistent, HR- chef och vår resebyrå Grand Tours AB. Naturligtvis företräder du PRO: s medlemmar i alla sammanhang.

Kvalifikationer: Du har en högskoleexamen i ekonomi eller annan kompetens som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med redovisning, bokslut, budget och årsredovisningar samt löner. Vi jobbar i Microsoft office och har krav på att du har mycket goda kunskaper i framförallt Excel. Har du arbetat i ekonomisystemet Corbisoft och lönesystemet Hogia lön och känner till Microsoft Dynamics CRM systemet är det ett plus.

Personliga egenskaper: Din styrka ligger i att arbeta självständigt och ha förmåga att ta ansvar och initiativ till utveckling som är kostnadseffektivt för PRO. Du är strukturerad, noggrann, har siffersinne, är tålmodig, kan jobba med flera saker samtidigt och har förmåga att arbeta tillsammans med andra. Du kan arbeta i ett högt tempo, gillar rutinarbete och har förståelse för vad det innebär att arbeta i en demokratisk styrd folkrörelse.

Anställningsform och ansökan:
Anställningen är en tillsvidareanställning, heltid, vi tillämpar provanställning. Välkommen med din ansökan redan idag då vi hanterar ansökningar löpande. Din ansökan och CV mailar du via ansök-knappen senast den 28 april 2017. Refnr. 1702. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Roine Hangvar, Ekonomichef mobil 073-368 9305 eller Birgit Gadde, HR- chef mobil 070-605 00 09

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/0abfcdbe65de
#40
Arbetsbeskrivning
Den administrativa chefens uppdrag är att leda och utveckla verksamhetens administrativa funktion samt att fungera som kontorschef för Svensk Scenkonst kansli, där det arbetar totalt nio personer. Rollen innefattar personalansvar för två personer och ingår i ledningsgruppen.

Som administrativ chef har du bland annat ansvar för verksamhetens ekonomiska redovisning/bokslut och rapportering, budget och prognoser, viss kapitalförvaltning, IT, HR samt medlemsärenden. Du kommer även att fungera som styrelsens sekreterare, vilket innebär att hålla ihop styrelsearbetet administrativt, ta fram och bereda underlag, föredra vissa ärenden samt att koordinera eller utarbeta förslag till remissvar mm.

Den administrativa chefen representerar Svensk Scenkonst externt i olika sammanhang och ska kunna ingå i andra organ/styrelser där Svensk Scenkonst har intressen. Arbetet innebär dagliga medlemskontakter, att fungera som ett stöd inom hela organisationen samt att vara sammankallande för ett nätverk av ekonomichefer inom medlemsorganisationerna.

Din bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av ekonomichefs-/administrativ chefsroll med gedigen ledarerfarenhet. Du är civilekonom eller motsvarande och har en mycket god kommunikativ förmåga, såväl i tal som i skrift.

Du är en förändringsorienterad ledare med god samarbetsförmåga. Som person är du social, driven och ordningssam. Du är bra på att engagera, motivera och entusiasmera dina medarbetare samt att leda och fördela det dagliga arbetet. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och ser medlemsnyttan i ditt dagliga arbete.

Vi ser det som mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbetsgivar- eller branschorganisation samt medlemsrådgivning. Du är intresserad av scenkonstens frågor och har ett genuint kulturintresse.

Du erbjuds
Du erbjuds en stimulerande och utvecklande roll med stort ansvar. Du blir en del av en arbetsplats i centrala Stockholm med kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar för att stärka scenkonstbranschen i hela landet. Du kommer att ha en central roll i det fortsatta arbetet med att utveckla den administrativa funktionen och att finna nya lösningar, fungera som ett effektivt stöd till övrig verksamhet och medlemmar samt arbeta för samarbeten med andra branschorganisationer.

Ansök
Välkommen med din ansökan senast 2017-05-07, men gärna så snart som möjligt då urval sker löpande.

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/62b70a79b135