Forumnyheter:

Nytt forum om bokföring!

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - Dovile

#101
Östersund

Skicka till en vän
Dela
Dela
Tillväxtverket arbetar för att stärka företagens konkurrenskraft – genom att skapa bättre förutsättningar för företagande och för attraktiva regionala miljöer där företag utvecklas. Tillväxtverket är en nationell myndighet med kontor på nio orter. www.tillvaxtverket.se. Enheten Programstöd Finansiering och Kontroll utgör ett stöd för Tillväxtverkets åtta programkontor i deras genomförande av de regionala programmen för konkurrenskraft och sysselsättning samt det territoriella programmet Öresund-Kattegat-Skagerrak. Enheten ansvarar för områden som beredning, granskning, ekonomi och juridik. Enheten ansvarar även för utbetalningarna till projekt som beviljats medel inom ramen för programmen. Vidare utför enheten ekonomisk granskning av projekt inom program för Europeiskt territoriellt samarbete (Interreg). Verksamheten är placerad i Östersund.
Arbetsuppgifter

Myndighetens arbete revideras av ett stort antal instanser och myndigheter bla EU-kommissionen, Riksrevisionen, Internrevisionen samt Ekonomistyrningsverket, ESV. Arbetet innebär att du självständigt besvarar och samordnar myndighetetens svar och det arbete som revisionen ger upphov till. Arbetet kräver både samordning inom den förvaltande myndighetens olika avdelningar och avstämning med andra nationella myndigheter som verkar under samma regelverk. I arbetsuppgifterna ingår även att hantera de återkrav som blir resultatet av revisioner alternativt myndighetens egna granskning.

Vår kravprofil - Din kompetens

Vi söker dig med akademisk utbildning inom området företagsekonomi, redovisning och revision. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, både på svenska och engelska. Vidare har du goda kunskaper i Word och Excel. Det är ett krav att du har B-körkort.

Meriterande är att du har erfarenhet av strukturfondsarbete och praktiskt redovisnings-, gransknings- eller revisionsarbete. En annan meriterande erfarenhet är att du snabbt kan läsa och sätta dig in i olika slags material med ekonomiskt och juridiskt innehåll.

Viktiga egenskaper är att du kan arbeta självständigt, har ansvarskänsla och initiativkraft. Du är även öppen, lyhörd och har god samarbetsförmåga. Resor inom Sverige och Europa ingår i arbetet. Vi kommer ta stor hänsyn till dina personliga egenskaper.

Mer information och kontakt

Anställningen är en tillsvidare anställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är belägen i Östersund. Sista ansökningsdag är den 18 maj 2014.

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Tommy Anjevall, tfn 08-681 96 16. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av personalhandläggare Rikard Broman, tfn 08-681 65 64. Fackliga företrädare är Jon Karlberg, Saco, tfn 08-681 91 06 och Bosse Olsson, ST, tfn 08-681 95 02.

Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder: www.tillvaxtverket.se/anstallningsvillkor

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Skicka ansökan: https://express.joberate.com/campaign/url/forward/db8bc935a034
#102
Reklam / Adecco söker en Lönechef i Stockholm
april 10, 2014, 04:58:54 PM
Rollen som lönechef

I löneteamet arbetar idag nio lönespecialister och en lönechef. Löneavdelningen är en del av ekonomiavdelningen och som lönechef rapporterar du till vår ekonomichef. Lönespecialisterna är placerade på huvudkontoret i Stockholm. Som lönechef har du budget- och personalansvar för din grupp. Vår nuvarande lönechef går vidare till andra uppgifter och nu söker vi dennes efterträdare.

Löneprocessen på Adecco är relativt komplex och är tätt sammankopplad med vårt tidsredovisningssystem. Vi har ett stort antal kollektivavtal och flera olika bolag som ska tas hänsyn till i löneprocessen. Vi gör 75 000 löner och 3 000 arbetsgivarintyg per år. Vi arbetar i Agresso Lön.

Vad erbjuder vi?

Ett företag där medarbetare trivs. Vi är stolta över vår placering i Great Place To Work 2014 som Sveriges tredje bästa arbetsplats!Det är inte svårt att hitta oss, du kommer att sitta på vårt huvudkontor i centrala Stockholm i ljusa och fräscha lokaler.Adecco är ett friskvårdssatsande företag som tycker om att via olika sportaktiviteter utmana oss som medarbetare i olika tävlingar på cykel, skidor eller vad det nu kan tänkas vara.

Är du intresserad?

Vi välkomnar ditt cv och personliga brev så snart som möjligt dock senast den 27 april. Välkommen med din ansökan! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten och processen kan ställas till rekryteringskonsult Linda Josephson på 08-589 986 66.

Vem är du?

Högskolenivå är önskvärt och eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi vill att du har 3-4 års ledarerfarenhet från löneavdelning samt minst fem års erfarenhet av att ha arbetat med löner inom ett större företag med komplexa tidsredovisnings- och lönesystem. Bred erfarenhet av kollektivavtalsfrågor.

Du är bra på att utveckla dina medarbetares kompetens, du står för professionalism och hög service. Du har ett strategiskt tänkande, är drivande, tydlig, vågar fatta beslut och har lätt för att samarbeta på olika nivåer.

ANSÖK HÄR:
https://express.joberate.com/campaign/url/forward/e84e794be425
#103
Reklam / Fazer söker en Lönechef i Stockholm
april 10, 2014, 04:04:17 PM
Vill du vara med i en organisation med smakfulla traditioner och nya innovationer? Är du en trygg och erfaren ledare med kunskap inom löneområdet? Då kan det vara dig vi söker!

Löneavdelningen inom Fazer Sverige administrerar löner för Fazer Bageri AB, Fazer Konfektyr AB, Fazer Food Sevices AB samt Fazer Restauranger AB.

I Sverige hanteras varje månad omkring 3 500-4 000 löner. Utöver de vanligt förekommande arbetsuppgifterna på en löneavdelning utgör lönegruppen också ett stöd för chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor såväl som frågor gällande kollektivavtal samt lagar och regler. Avdelningen ansvarar också för uppdateringar och förändringar avseende systemrutiner.

I rollen som chef för löneavdelningen ansvarar du för att leda, utveckla och följa upp avdelningens arbete. Du utformar och utvecklar arbetssätt och rutiner samt säkerställer att det inom gruppen finns hög och aktuell kompetens och att resurser används effektivt. Du har många interna och externa kontakter och du arbetar aktivt för att skapa en serviceorienterad organisationsstruktur med hög kvalité.

Tjänsten innefattar budgetansvar och personalansvar för 9 medarbetare, och du rapporterar till lönechef Shared Service Organisation i Finland.

Uppdragsgivare: Fazer Bageri AB

Ort: Stockholm

Vem söker vi
?

Vi söker dig som för tjänsten har en relevant utbildning. Du har flera års erfarenhet från löneadministration och har arbetat med såväl kollektiva- som tjänstemannalöner. Du har dessutom erfarenhet från att ha arbetat i ledande befattning, gärna som lönechef. Du är en god och tydlig kommunikatör och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Har du tidigare arbetat inom en större organisation, såsom exempelvis i ett Shared Service Center ses detta som meriterande.

Som person är du förändringsbenägen, strukturerad och resultatinriktad. Du är en prestigelös och naturlig ledare som har ett stort intresse för att bygga relationer och få verksamheter och medarbetare att växa. Utöver detta tror vi att du är en tydlig och tillgänglig person med stor integritet.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Stämmer detta in på dig och är du intresserad av att vara med och utveckla vår löneavdelning så kan vi erbjuda ett intressant och givande arbete i ett spännande företag.

Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 23 april. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via www.dfindfinance.se. Har du frågor kring tjänsten kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter Hanna Bulldra, 0733-43 47 89 alternativt Helene Werme 0705- 29 84 53.

ANSÖK HÄR:
https://express.joberate.com/campaign/url/forward/d151f449c311
#104
Bengt Dahlgren AB söker engagerad och prestigelös Ekonomichef

Fyrahundra kompetenta medarbetare gör Bengt Dahlgren AB till en av de största teknikkonsulterna i Sverige. Med engagemang, nytänkande och kunskap om byggnation och förvaltning skapar vi tekniska helhetslösningar för hela byggprocessen.

Vill du driva och utveckla vår ekonomifunktion i Stockholmsbolaget?

Din roll som Ekonomichef

Som ekonomichef ingår du i ledningsgruppen i Stockholmsbolaget och förväntas bidra till den övergripande utvecklingen av bolaget samt agera stöd till övriga i ledningen i olika projekt och framförallt genom ekonomiska analyser och lönsamhetsutveckling. Du ansvarar för att leda, driva och utveckla vår ekonomifunktion på 2 medarbetare. Som ekonomichef rapporterar du till VD. I stockholmsbolaget arbetar idag ca 80 medarbetare och omsätter 85 MSEK

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av:

    Ansvarig för den löpande redovisningen, månadsbokslut med rapportering, årsbokslut, upprättande av årsredovisning samt moms,  skatt och deklarationer
    Driva budget och prognosarbete samt framtagandet av våra styrelserapporter
    Likviditetsanalyser, marginalanalyser, uppföljning av projekt och marknadsaktiviteter
    Beräkning av nyckeltal
    Delägarfrågor, pensionsupplägg för delägare
    Upprättande av dotterbolag - Dotterbolagets redovisning & rapportering
    Kravställare för affärssystemet Maconomy
    På sikt ansvara för bolagets löneadministration

Vem trivs här?

För att trivas hos oss och för att vara framgångsrik i denna roll är du en självständig och engagerad person som gillar att arbeta verksamhetsnära. Du har ett utvecklat affärstänk och är van att kommunicera med både ekonomer och icke ekonomer på ett pedagogiskt sätt. Som person är du noggrann, strukturerad, flexibel och du driver proaktivt ekonomifrågorna inom företaget. Då bolaget har en platt företagskultur är det viktigt att du är prestigelös och inte har något emot att hugga in och arbeta med både stort som smått. Du tycker även om att utveckla och anpassa ekonomifunktionen till att bli ett ännu bättre stöd för chefer och verksamheten. Detta kan innebära att se över tex rutiner och arbetssätt.

Vi ser gärna att vår blivande ekonomichef har flera års erfarenhet av ekonomiarbete och har mycket goda kunskaper inom Excel. Vidare ser vi att du är intresserad och bra på analys, budget, kalkylering och uppföljning av verksamheten. Har du erfarenhet från byggkonsultbranschen eller liknande bolag är det mycket meriterande. Bolaget använder sig av affärssystemet Maconomy och lönesystemet Hogia och kunskaper i dessa system är även det meriterande. I början av juni flyttar vi in i nya fräscha lokaler i Hammarby Sjöstad, nära kollektiva förbindelser.

Välkommen med din ansökan

Vid urvalet av denna rekrytering samarbetar vi med Adecco Rekrytering. För frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annelie Alverslid, tel. 08-598 981 35. För att söka tjänsten går du in på www.adecco.se. Vi ser fram emot att få din ansökan snarast då vi hanterar ansökningarna löpande, dock senast den 6:e april.

ANSÖK HÄR: https://express.joberate.com/campaign/url/forward/dfd37376b12b
#105
Redovisningsekonom
Stockholm


Universitets- och högskolerådet är en central myndighet inom utbildningsområdet. Våra uppdrag handlar om utbildning, utveckling, utbyte, samverkan och internationalisering inom skola, högskola och yrkesliv. Vårt arbete riktar sig till enskilda individer men också till organisationer inom utbildningssektorn.

Universitets- och högskolerådet ansvarar för antagningen till högskolan och sköter antagningstjänster för andra utbildningsanordnare. Vi ansvarar för en saklig och relevant studieinformation, högskoleprovet, program för internationellt utbyte, praktik och samverkan, samt bedömning av utländsk utbildning på olika nivåer.

Myndigheten omsätter knappt en miljard kronor per år. Vår verksamhet finansieras i huvudsak av svenska staten, Sida, Nordiska ministerrådet, EU-kommissionen och landets universitet och högskolor. På ekonomienheten arbetar för närvarande tre ekonomer. Utöver dessa personer finns också en ekonomichef och en redovisningsansvarig.

Arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom arbetar du framförallt med att upprätthålla och utveckla redovisningsprocesserna. Områden som inköp och upphandling samt ansvar för att stötta avdelningarna i deras ekonomiarbete kan också komma att ingå.  I rollen som redovisningsekonom ingår ansvarsområden som


  • elektronisk fakturahantering och leverantörsreskontra

  • bidragsutbetalningar

  • fakturering och kundreskontra

  • tidredovisning

  • uppföljning och kontroll

Vi söker


dig som har ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har mycket goda kunskaper inom redovisning. Dokumenterat god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift är också ett krav. Du har en utvecklad förmåga att kommunicera ekonomi och redovisning med personer som har vitt skilda yrkeserfarenheter.  Vidare har du gedigna kunskaper om ordbehandlings- och kalkylprogram. Som person är du ansvarstagande och noggrann. Arbetet kräver mycket god numerisk analytisk förmåga. Du är van att arbeta självständigt och är flexibel. Erfarenhet av ekonomisystemet agresso samt controllerarbete inom ekonomi är meriterande, liksom arbete med inköp och elektronisk handel.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Placeringsort: Stockholm

Ansök
#106
Folksams informationsavdelning söker Investor Relator

Kundägda Folksam är ett av Sveriges främsta försäkringsbolag med idag fyra
miljoner kunder och 300 miljarder kronor i förvaltat kapital. För att vara
en attraktiv affärspartner är den finansiella kommunikationen en
nyckelfunktion. Det krävs att företaget är väl genomlyst när det gäller
strategier, verksamhet och ekonomisk ställning. Folksams externa
finansiella kommunikation är idag börsfähig och vi vill utveckla den
ytterligare. I samband med att vår Investor Relator går vidare till en ny
befattning inom företaget söker vi nu en efterträdare som vill utveckla vår
relation till finansmarknaden. I tjänsten som Investor Relator ansvarar du
för den finansiella kommunikationen och du rapporterar till
informationschefen.


Tjänsten är placerad på Folksams koncerngemensamma informationsavdelning.
Vi ansvarar för finansiell kommunikation, PR och medierelationer,
medarbetarkommunikation, lobbying och opinionsbildning samt
kriskommunikation. Avdelningen består av nio medarbetare och utöver denna
tjänst består avdelningen av tre medarbetarkommunikatörer, en ansvarig för
Public Affairs, tre personer som arbetar med PR/Media samt en chef.


Ansök här: https://express.joberate.com/campaign/url/forward/d9d1149385ee
#107
Financial Controller

Rollen, som är baserad på vårt Stockholmskontor, ingår i svenska ledningsgruppen och rapporterar till VD i det svenska bolaget. Vi söker dig som vill spela en proaktiv controller-roll i vår fortsatta satsning på lönsam tillväxt. Som Controller i det svenska bolaget har du också löpande dialog med Cobham koncernens ekonomifunktion i London samtidigt som du också stöttar ekonomifunktionen i vårt systerbolag i Finland.Vi outsourcar delar av vår löpande redovisning och som Controller är du ansvarig för att detta fungerar med högsta kvalitet och effektivitet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Övergripande ansvar för ekonomifunktionen i det svenska bolaget.
- Månadsvis finansiell rapportering till ledningen för det svenska bolaget samt till koncernens ekonomifunktion.
- Ta fram underlag för årlig budget och månadsprognoser.
- Förbereda finansiellt underlag som stöd till koncernens femåriga strategiska planer för tillväxt.
- Delta i utvärdering av produktutvecklingsprocessen för att säkerställa att korrekta finansiella rutiner finns och fungerar.
- Samverka med marknad- och säljfunktion i framtagning av kalkyler och offerter samt svara för en affärsstödjande och säker kreditkontrollprocess.
- Aktiv roll i ledningsgruppen för det svenska bolaget.
- Ett besök per månad till det finska systerbolaget för att stötta ekonomifunktionen där.

Din bakgrund
Vi söker dig som är civilekonom med flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna från ett internationellt bolag. Har du dessutom arbetat i ett teknikintensivt företag är det en liten bonus. Du har kunskap och erfarenhet avseende IFRS, du behärskar Excel mycket väl och erfarenhet av visst personalansvar är meriterande. Koncernspråk är engelska varför du bör ha goda kunskaper i såväl tal som skrift. Kunskaper i finska är en bonus. Som person är du analytisk, självgående och med ett väl utvecklat sinne för struktur och systematik. Du har ett kommersiellt intresse, tycker om affärer och stimuleras av att kunna spela en aktiv roll i utveckling av både företaget och verksamheten. Du tycker om att samverka med andra men drivs också av att ta individuellt ansvar.

I denna rekrytering samarbetar Cobham med WTT Rekrytering.
Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult
Peter Backman på telefon 0708-44 44 00 eller via mail peter@wtt.se
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt men senast 21 mars 2014

ANSÖK HÄR: https://express.joberate.com/campaign/url/forward/d69ebf5a1df6
#108
Reklam / Ungdomsstyrelsen söker en redovisningsekonom
februari 18, 2014, 10:07:05 PM
Ungdomsstyrelsen söker en redovisningsekonom


Ungdomsstyrelsen söker en redovisningsekonom, referensnummer 1.
Om Ungdomsstyrelsen

Ungdomsstyrelsen är en myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger stöd till föreningsliv och kommuner samt till internationellt samarbete. Myndigheten finns i Stockholm och har ca 70 anställda.

Arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom kommer du att arbeta inom stabsenheten. Du kommer att arbeta brett med förekommande ekonomifrågor samt ha det övergripande ansvaret för myndighetens ekonomiska redovisning och bokslut. I rollen ingår även utveckling av rutiner och processer inom ekonomifunktionen. Du kommer också att vara stöd till chefer i ekonomiska frågor.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:

    ansvara för upprätta finansiella dokument till årsredovisningen och samordna arbetet med myndighetens årsbokslut ansvara för att ta fram underlag till fördelning av kostnader och intäkter i myndighetens årsredovisning
    ansvara för att Ungdomsstyrelsens balans- och resultaträkning och anslagsredovisning är korrekt
    ansvara för rapporteringar till statsredovisningssystemet Hermes vad avser ingående balans, tilldelade medel, anslagstilldelningar samt motpartsavstämningar
    månadsrapporteringar - ansvara för myndighetens Eurokonto (in- och utbetalningar samt flödesjusteringar)
    ansvara för att ta fram underlag inför rapporteringar till Kommissionen
    ansvara för avstämningar av in- och utgående moms
    ansvara för inventarie- och anläggningsregister
    ansvara för avstämning av sociala avgifter
    ansvara för övriga ekonomiska underlag (t.ex. upphandlingar, miljöredovisning m.m.)

Kvalifikationer

Arbetet kräver högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning på redovisning eller motsvarandekunskaper, gedigen erfarenhet av statlig redovisning. Du har en mycket god samarbetsförmåga, samtidigt som du måste kunna driva frågor självständigt. Du har en god förmåga att organisera och strukturera. Du ska också ha en god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig väl både i tal och i skrift.

Erfarenhet av redovisningssystemet Agresso är meriterande.

Ungdomsstyrelsen har fler kvinnor än män anställda och ser gärna att män söker tjänsten. Ungdomsstyrelsen värdesätter också de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Anställningsform

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde under maj månad 2014.
Sista ansökningsdag
https://express.joberate.com/campaign/url/forward/14d9d796d7e5
Ansökan med meritförteckning, personligt brev och löneanspråk lämnas till Ungdomsstyrelsen senast 2014-03-05. Märk ansökan med referensnummer 1.
Information om tjänsterna

Frågor om tjänstens innehåll besvaras av stabschef Gun-Britt Spring Larsson tfn 08-566 219 04. Fackliga företrädare är Hélène Gabel, Saco och Jessica Nygell, ST.
Adress

Ungdomsstyrelsen, Box 17 801, 118 94 STOCKHOLM,
telefon 08-566 219 00. Ansökan kan också skickas med e-post, registrator@ungdomsstyrelsen.se, eller via fax, 08-566 219 98

Ansök här: https://express.joberate.com/campaign/url/forward/58f8b631e9e1


#109
Reklam / Ekonomienheten söker en ny redovisningsekonom.
februari 18, 2014, 05:56:12 AM
Ekonomienheten på konsult- och servicekontoret har det övergripande och samordnande ansvaret för stadens ekonomi. Vi behöver förstärka vår organisation med en ny redovisningsekonom.

Ekonomen kommer att ha en viktig roll i upprättandet av stadens månadsrapporter, delårsbokslut, årsbokslut och koncernredovisning samt produktionen av stadens årsredovisning. Vidare kommer ekonomen att ansvara för ekonomin i ett av stadens dotterbolag. Befattningen erbjuder möjlighet att arbeta i en organisation med många skiftande verksamheter och bidra till utvecklingen inom hela ekonomiområdet.

Vi söker dig som har ekonomisk högskoleutbildning och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är analytisk, strukturerad och har en problemlösande förmåga. Det är viktigt att du är kvalitetsmedveten och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är en självklarhet att ditt arbetssätt harmoniserar med vår värdegrund – Vilja och Våga.

Välkommen
att visa intresse senast den 4 mars via 'Ansök' nedan. Eventuella frågor besvaras av Boardtalks konsulter Staffan Vinell, telefon 070-790 01 18, eller Josefin Johansson telefon 070-790 05 75.

Om Lidingö stad
På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 400 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan ge 44 000 Lidingöbor den bästa servicen. 15 minuter från Stockholms central, mitt i naturen.

Ansök: http://express.joberate.com/campaign/url/forward/ad58e07754c7
#110
Vi är nu på jakt efter en Kvantanalytiker till gruppens Treasuryfunktion. Treasury är en central del av Hoist Finance med ansvar för finansiering, likviditet och hantering av finansiella risker, samt att stödja ledningen i diverse finansiella frågor.

Rollen

Rollen innefattar mycket eget ansvar och i stor utsträckning kvantitativ analys av tillgångar, skulder och derivat. Du deltar aktivt i utveckling av metoder och verktyg för att kunna kvantifiera diverse finansiella storheter, samtidigt som du också deltar och utvecklar Treasury-relaterade administrativa rutiner. Du är en person med stort intresse för att med kvantitativa metoder lösa ekonomiska frågeställningar. Vidare är du en person som är analytiskt lagd och tar ansvar för dina beräkningar.

Då Hoist befinner sig i en utvecklingsfas är du företrädesvis förändringsbenägen och drivande som person. Tjänsten är placerad på huvudkontoret vid Stureplan och rapporterar till Group Treasurer. Du kommer att samarbeta med kollegor inom och utanför funktionen. Det är därför viktigt att utveckla kunskap om verksamhetens affärsmodell.

Som Kvantanalytiker kommer dina arbetsuppgifter att innefatta:

    Modellering, kvantifiering och hantering av finansiella risker och likviditetsrisker
    Modellering och hantering av strukturell risk
    Hantering och förvaltning av likviditetsreserver
    Modellering och programmering av värderingsrutiner
    Delta i arbetet med att upprätta Treasury-relaterade rutiner
    Cash management och hantering av cash pools
    Deltagande i koncerngemensamma treasuryprojekt samt ha kontakter med koncernens bolag i övriga länder
    Resor inom Europa till dotterbolag samt samarbetspartners

Kompetensprofil

Vi söker Dig med examen inom teknisk fysik eller motsvarande från universitet eller högskola, kunskaper inom finansiell matematik är meriterande. Vi ser gärna att du har 2-4 fyra års relevant arbetslivserfarenhet gärna från bank/finans. Koncernspråket är engelska varför mycket goda kunskaper krävs i tal och skrift. Kunskaper i programmering i C/C ++ eller .NET är ett stort plus.

Personlig profil


Som person är du självgående, strukturerad och driven med stor arbetskapacitet samt van att leverera med kvalitet. Du har en god analytisk förmåga, är lösningsorienterad samt en lagspelare med förmågan att arbeta effektivt trots "flera bollar i luften". Du är en engagerad person som gillar att ta ansvar och har god förmåga att strukturera upp ditt arbete. Vidare är du en positiv person som har lätt för att samarbeta med andra och bidrar till en trevlig stämning på arbetet.

Ansökan


Vill du bli en del av Hoist Finance team? Välkommen att visa intresse via www.boardtalk.se. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Mats Holmberg på Boardtalk AB 072-8532313 e-mail mats.holmberg@boardtalk.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Ansök här: http://express.joberate.com/campaign/url/forward/bfbda07e72db
#111
Är du en engagerad ekonom som vill vara delaktig i att driva verksamheten framåt?

För rekrytering söker vi till Colly Filtreringsteknik en Ekonomiansvarig. Du som söker är noggrann och har förmåga att koppla ihop företagets verksamhet med det dagliga arbetet på en ekonomiavdelning. Du kommer självständigt att ansvara för ekonomifunktionen och rapporterar direkt till VD. I rollen ingår ej personalansvar. Vi tror att du som söker har arbetat med liknande arbetsuppgifter ett par år och är redo för nästa utmaning.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i trevliga lokaler i norra Kista. Urvalet sker löpande, välkommen med din ansökan.


Arbetsuppgifter

Colly Filtreringsteknik ingår i börsnoterade Indutradekoncernen. Ekonomiansvarig för Colly Filtreringsteknik sköter den löpande redovisningen, avstämningar och månads- och årsbokslut. I rollen ingår också att kontinuerligt redovisa nyckeltal och olika rapporter till VD. Tjänsten är bred med mycket eget ansvar och många olika kontaktytor. För rätt person finns möjligheter att utveckla tjänsten och att utvecklas i tjänsten.

Inom ekonomiansvaret ingår bland annat:
- redovisning (månads-, kvartals- och årsbokslut)
- upprättande av budget samt prognoser
- sammanställa ekonomiska rapporter
- controlling
- löpande bokföring och fakturering
- ansvara för företagets ISO certifiering
- agera kontaktperson för bank, Skatteverket och revisorer.

Inom personaladministration ansvarar du bland annat för:
- löneunderlaget till lönebyrån och annan personaladministration
- arbetsgivaravgifter
- att hålla dig ajour med gällande kollektivavtal


Utbildning / Erfarenhet

Vi söker dig som arbetat med liknande arbetsuppgifter ett par år, erfarenhet av controlling är meriterande. För att lyckas bra på den här tjänsten tror vi att du är civilekonom eller motsvarande, alternativt har relevant arbetslivserfarenhet.

Som person tror vi att du är engagerad, serviceinriktad och kommunikativ. Du trivs med att ta ett helhetsansvar och arbeta självständigt men är heller inte främmande för att rycka in och delta i övriga medarbetares projekt. Du som söker har goda kunskaper i Officepaketet och speciellt i Excel. Erfarenhet från Movex eller annat större affärssystem räknas meriterande. För denna roll krävs goda kunskaper i svenska och engelska.


Förmåner

Friskvårdsbidrag, lunchförmåner mm

Ansök: http://express.joberate.com/campaign/url/forward/a39e2546938e