Forumnyheter:

Nytt forum om bokföring!

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Meddelanden - Dovile

#1
Redstone Nordics is seeking a PARTNER OR VENTURE PARTNER to assume responsibility to expand our footprint in Norway. We will subsequently seek additional partners also in Sweden and Denmark. The local partner(s) in the country are to launch the CVC offering and initiate new, local VC funds, and drive entrepreneurial growth based on the excellent references, data & tools, service description material available. We seek an experienced professional with 10+ years of relevant industry experience:

• First hand experience in venture capital or private equity
• Involved in multiple startup investments and exits
• Track record in developing portfolio performance, e.g. as a board member in a growth company
• Experience working with large cap corporations as clients/partners
• Experience and personal skills in high quality professional services
• C-level access to large cap clients and capability to establish strategic partnerships
• Willingness to take entrepreneurial risk

The country partner/team will be offered significant shareholding of the local entity. Base salary in line with local revenue. The venture partner role can be part-time. Equity ownership requires full time commitment subsequently. We offer strong regional and global support from our Helsinki and Berlin offices. If you are passionate about corporate venturing, startup development and have the drive to individually drive new corporate business development, we offer a role among committed top talent of the industry.

Employment type: Fulltime, negotiable

Redstone

Redstone Digital GmbH is a venture capital company based in Berlin. Our experienced team focuses on optimizing investor or strategic relationships with companies in the digital sector. Our strong network and in-depth research help interested parties to invest in, partner with or acquire technology companies based in Europe. As a trusted partner, we assist investors in the seed, growth and buy-out phases. Our Nordic operations are managed from our Helsinki office.

In addition to our investment service, we offer detailed sector analysis with information on current and future digital trends. Our information can be tailored to specific interests to enhance understanding. Our approach enables partners to make better informed decisions through improved market transparency.

Further information: https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/81c4bd42ebcd
#2
Reklam / Sr. Accountant sökes till Xylem (Emmaboda)
november 25, 2020, 02:27:12 PM
På Xylem arbetar 17 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt – hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvaru märken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder.https://www.youtube.com/channel/UCRN-eNAikasEjcQE9PTZu9w

Till vår ekonomiavdelning i Emmaboda söker vi en Senior Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning
Till vår avdelning för bokföring och rapportering söker vi nu en redovisningsekonom. Avdelningen består av omkring 20 personer som utför service för bolagi Sverige, Finland och Schweiz.Som redovisningsekonom får du varierande arbetsuppgifter som kräver en helhetssyn på ekonomi och färdigheter inom redovisningsområde.

Dina arbetsuppgifter kommer framför allt att bestå av:

• Rapportering av månads- och årsbokslut
• Löpande bokföring och kontoavstämningar
• Support till andra ekonomifunktioner och avdelningar inom Xylem
• Deltagande i interna och externa revisioner
• Deltagande i utvecklings- och effektiviseringsarbete

Som avdelning strävar vi efter ständiga förbättringar vilket medför att du kontinuerligt kommer att arbeta med förbättringar av arbetsprocesser samt att vara delaktig i projekt som drivs inom våra Xylem bolag. Du kommer att få möjlighet att arbeta självständigt, drivande och ifrågasättande.

Erfarenhet
Civilekonom eller motsvarande utbildning inom ekonomi och erfarenhet av kvalificerad redovisning är meriterande. Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i engelska då det är vårt koncernspråk. Arbetet kräver att du har god datorvana och kunskaper i Excel.

Personliga egenskaper
Som person känner du igen dig i våra kärnkompetenser vilka är en bidragande faktor till företagets framgång - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna. Vidare är du noggrann och ansvarsfull iditt arbete. Du har ett flexibelt och ödmjukt förhållningssätt. Du tycker om att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är noggrann och detaljorienterad med förmåga att arbeta mot deadlines samt vana att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information
Har du frågor är du välkommen att kontakta Leila Sayyad, Corporate Recruiter, 08-475 60 21eller rekryterande chef, Maria Lemon 0471-24 71 78

Välkommen in med din ansökan, dock senast 2020-12-23. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Link: https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/06265c9d0472
#3
Gazella söker nu en prestigelös och tillförlitlig redovisningschef till ett attraktivt bolag med kontor i centrala Stockholm. Rollen innebär att du axlar en nyckelfunktion i företagets fortsatta resa där du fokuserar på bolagets utveckling av arbetssätt och rapporteringsprocesser. Vi söker en trygg person med god redovisningskompetens och rätt inställning. Som redovisningschef har du många kontaktytor inom koncernen, både internt och externt och vi söker därför en social person med en positiv attityd. Du kommer att vara placerad på bolagets huvudkontor i Stockholms innerstad. Tjänsten är ett konsultuppdrag om minst 6 månader med start omgående. Vi kommer att intervjua kandidater löpande så skicka in ditt CV redan idag!

Din utmaning

• Ansvara för den löpande bokföringen samt för redovisning av moms och arbetsgivaravgifter.
• Analys av månadsresultat gentemot budget.
• Säkerställa löpande redovisning, upprätta månadsrapporter och deklarationer.
• Vara ansvarig för upprättandet av budget och forecast.
• Vara med i projekt för att utveckla och effektivisera interna processer och rutiner.
• Vara övergripande ansvarig för ekonomiavdelningen med personalansvar för upp till tio personer.
• Hantera frågor som uppstår i övriga verksamheten.
• Agera kontaktperson mot revisorer, bank, advokater och andra externa intressenter.

Erfarenhet
För en kunds räkning söker vi nu en lämplig kandidat som har tidigare erfarenhet från en liknande roll, där du arbetat operativt med redovisning, rapportering, bokslut, årsbokslut och årsredovisning. Vidare tror vi att du har en eftergymnasial utbildning som senare kompletterats med gedigen arbetslivserfarenhet inom aktuellt område. Det är meriterande att ha arbetat med redovisning för nordiska bolag samt erfarenhet av koncernredovisning. Färdigheter inom MS Officepaketet är ett krav, likaså att du uttrycker dig väl på såväl svenska som engelska, både i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Vi söker en team-player med vana om att ta ansvar, som inte är rädd för förändring och som har ett öga för detaljer. Du är flexibel och van vid att prestera, även då arbetsbelastningen är hög. Du tycker att det känns naturligt att leda och ta egna beslut och initiativ och har inga problem med att drivna egna frågor och projekt.

Link: https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/7d7947f8ecba
#4
Gazella söker en Financial Controller till det växande retailbolaget Weleda som sitter i fina kontorslokaler på Södermalm. Du kommer bli en del av en snabbväxande organisation i förändring och arbeta tätt ihop med flera av bolagets avdelningar utöver ett nära samarbete med resten av ekonomifunktionen. Tjänsten kommer fokusera på att vara bryggan mellan ekonomin och affären där du får möjligheten att ansvara för rapportering, utföra kontroller och skapa analyser för lönsamheten framåt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med startdatum omgående för rätt person. Vi intervjuar kandidater löpande och ber dig därför skicka in ditt CV redan idag!

Din utmaning

• Rapportering av månads- och kvartalsbokslut till moderbolaget i Schweiz.
• Analys- och uppföljning av resultat och säkerställning av effektiv kostnadsstruktur.
• Likviditetsplanering, Working Capital och projektansvar för budget- och forecastprocessen.
• Bli superuser i QlikSense och NAV Dynamics.
• Framtagande av analyser och KPIer för uppföljning & analys inom alla dimensioner (land, kund, produkter etc.)
• Diverse Ad-Hoc funktioner såsom prissättning av produkter, avtalsvillkor nya kunder, ROI uppföljning på gjorde investeringar, affärsplaner m.m.

Erfarenhet
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning som arbetat minst tre år med redovisning och rapportering samt har viljan att även utvecklas som controller. Du har god förståelse för hela redovisningsprocessen och har erfarenhet av löpande bokföring, bokslut, rapportering och deklarationer samt av att arbeta mycket i Excel. Du uttrycker dig väl på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Meriterande, men ej ett krav är att ha arbetat med rapportering i en koncernstruktur, gärna till ett moderbolag i utlandet. Även tidigare erfarenhet från en redovisningsbyrå och arbete i Navision och QlickSense är meriterande samt arbete med internationella kunder.

Personliga egenskaper
Till denna tjänst söker vi en prestigelös person som inte är rädd för att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs, högt som lågt. Vidare är du kommunikativ och social, då din tjänst innebär mycket externa och interna kontakter. Du är också analytisk och genomför ditt arbete noggrant och ansvarsfullt både självständigt och i grupp samt håller hög kvalitet i samtliga processer.

Gazella
Gazella arbetar med rekrytering och konsultlösningar inom områdena redovisning, ekonomi- & affärsstyrning, finans och risk & compliance. Gazella erbjuder en snabb, flexibel och preciserad konsult- och rekryteringstjänst. Genom vår strävan efter att hela tiden förbättra den tjänst som erbjuds till både kandidater och klienter, utvecklar vi branschen framåt.

Ansökan
Är det dig vi söker? Ansök via följande länk. Ansvarig kontaktperson är David Ling, 0761-760104.

Link: https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/e3e9a00e3fbc
#5
Gazella is now recruiting a Financial Planning & Analysis Manager (FP&A Manager) to a new business area AST (Advanced Suspension Technology) within the global company DRiV. We are looking for an analytical and business-oriented person who will be responsible of building up and taking the FP&A function to the next level. You will actively drive change in the organization and be a speaking partner to the Group Financial Lead within the AST Management team. You have responsibility for developing the FP&A and its business while representing the finance function within other parts of the organization, as well as outside. Since the company has factories in different countries you will be able to travel. You will report directly to the company's Vice President Finance AST. We interview candidates continuously and therefore ask you to send in your CV today. Applicants must have permission to work in Sweden.

Your challenge
-    Play a key role within the monthly financial performance reviews by analyzing detailed information from the local teams.
-    Take responsibility for the financial planning and analysis, forecasts, budget-process and management reporting.
-    Perform financial trend chart analysis for P&L and Balance Sheet to identify potential risks.
-    Be the right-hand person to the group financial lead, taking a key role in terms of communication within the AST management team across all functions.
-    Provide AST's management team with necessary financial data to support the decision-making process going forward.
-    Consolidate the AST group financials across various locations and to ensure reporting timelines and required content is fulfilled by all entities.
-    Ensure adherence to DRiV's internal control procedures, reporting requirements and SOX compliance.
-    Execute various ad-hoc analysis.

Your Background
We are looking for a person with an academic degree within finance and at least seven years of experience. Preferably we see that you have a background within auditing or accounting, and that you have worked with financial analysis or controlling in positions as FP&A Manager, Senior Business Controller, Head of Business Control, Business Control Manager or Finance Manager. Previous experience in the automotive supply business is a merit, but it is also considered an asset if you have prior experience from the manufacturing industry. You are fluent in English and Swedish, both written and spoken, and we see that you have advanced knowledge in Microsoft Office.

Personal Qualities
You are a driven and business-oriented person who thrive in a dynamic, collaborative and innovative environment. You are analytical and solution oriented. Additionally, we are looking for a communicative person who has the ability to communicate with and present financial data to senior management within AST. Furthermore, you are a pragmatic person who enjoys and excels in a representative role with many contacts, both within and outside the company. Moreover, you are enthused by working in an international company.

Apply here: https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/0a0eb75aaa0a
#6
Vill du arbeta med revision av Sveriges EU-medel?

Vi söker nu en revisor som vill bidra till en effektiv och korrekt hantering av EU-medel i Sverige.

Vårt uppdrag är att revidera den svenska förvaltningen och redovisningen av medel som kommer från EU:s budget. Våra revisorer granskar därför förvaltnings- och kontrollsystemen hos svenska myndigheter som hanterar EU:s fondmedel. Revisorerna genomför också granskningar av hur de som tar emot stöden redovisar sina insatser.

Om jobbet
Som revisor hos oss arbetar du med att planera, samordna och genomföra revisions­aktiviteter inom olika fonder och program med såväl kollegor som externa konsulter. Du deltar också i att utveckla revisionsarbetet i nära samarbete med dina kollegor på avdelningen och i ibland i kontakt med EU-kommissionen och med Regeringskansliet.

Vi gör huvudsakligen två slags revisioner: system- och projektrevisioner. Systemrevisioner säkerställer att förvaltnings- och kontrollsystemen på utbetalande svenska myndigheter är effektiva och lever upp till gällande regelverk. Projektrevision är en granskning av det ekonomiska stöd som stödmottagaren tagit emot. Vi granskar och bedömer att utbetalningarna gjorts enligt gällande regler, så som finansiella regler, upphandlings- och statsstödsregler. Resultatet rapporterar vi till EU-kommissionen, regeringen och de granskade myndigheterna.

Vi söker nu en revisor med huvudsaklig inriktning på granskning av förvaltnings- och kontrollsystem hos de ansvariga myndigheterna.

Rollen innebär att du i olika granskningar är växelvis ansvarig revisor och medverkande.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
-    genomföra revisioner tillsammans med kollegor och konsulter,
-    utföra riskanalyser, planera och följa upp revisionsarbete samt analysera resultat med mera,
-    delta i avdelningens löpande utveckling av revisionsarbetet.

I rollen ingår även att ha kontakter med andra myndigheter samt att ibland representera ESV till exempel vid möten med EU-kommissionen samt revisionsmyndigheter i andra länder. Arbetet utgår från internationella standarder och god sed.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet från arbete med revision, till exempel som intern eller extern revisor. Erfarenhet av projektledning i någon form är meriterande. Du är samhällsintresserad och har kunskap kring statlig styrning. Har du dessutom erfarenhet från offentlig verksamhet samt kunskap och erfarenhet från EU-frågor är det meriterande, men inte något krav.

Du har en akademisk utbildning i grunden, till exempel inom revision, ekonomi eller annan inriktning som vi bedömer vara relevant för uppgifterna. Vi ser gärna att du är med och utvecklar vår revision i enlighet med god revisionssed. Därför är det meriterande om du har en certifiering som revisor eller är intresserad av att ta en. Du har god kunskap i svenska och engelska, i både tal och skrift. Arbetet medför resor, främst inom Sverige, men även resor till andra EU-länder förekommer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och lätt för att bygga relationer både internt och externt. Du är analytiskt lagd och har sinne för siffror samt förmåga att förstå komplexa organisationer och strukturer. Arbetet innebär operativt revisionsarbete, samordnings- och utvecklingsarbete. Det är därför viktigt att du är strukturerad, uthållig och noggrann samtidigt som du är flexibel och ser möjligheter i förändringar.

Link: https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/d33135643d51
#7
Vill du arbeta med revision i ett europeiskt sammanhang?

Vi söker nu en ny medarbetare som vill bidra till en effektiv och korrekt hantering av utbetalningar från EU:s budget.

Vårt uppdrag är att revidera den svenska förvaltningen och redovisningen av medel som kommer från EU:s budget. Våra EU-revisorer granskar därför förvaltnings- och kontrollsystemen hos svenska myndigheter som hanterar EU:s fondmedel. EU-revisorerna genomför också granskningar av hur de som tar emot stöden redovisar sina insatser.

Om jobbet
Som EU-revisor hos oss arbetar du med att planera, samordna och genomföra revisions­aktiviteter inom olika fonder och program med såväl kollegor som externa konsulter. Du deltar också i att utveckla revisionsarbetet i nära samarbete med dina kollegor på avdelningen och ibland med revisorer från andra EU-länder, EU-kommissionen och med Regeringskansliet.

Vi gör huvudsakligen två slags revisioner: system- och projektrevisioner. Systemrevisioner säkerställer att förvaltnings- och kontrollsystemen på utbetalande svenska myndigheter är effektiva och lever upp till gällande regelverk. Projektrevision är en granskning av det ekonomiska stöd som stödmottagaren tagit emot. Vi granskar och bedömer att utbetalningarna gjorts enligt gällande regler, så som finansiella regler, upphandlings- och statsstödsregler. Resultatet rapporterar vi till EU-kommissionen, regeringen och de granskade myndigheterna.

Vi söker nu en EU-revisor med ett samordningsansvar för ett eller flera strukturfondsprogram.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
-    genomföra egna revisioner och ibland leda revisionsarbete som utförs av kollegor eller externa konsulter och kvalitetssäkra revisioner enligt delegation,
-    utföra riskanalyser, förvalta revisionsstrategier, planera och följa upp revisionsarbete samt analysera resultat m.m. inför urval och årlig rapport,
-    sammanställa och leverera årlig rapport och uttalande,
-    delta i avdelningens löpande utvecklingsarbete av revisionsarbetet i samarbete med kollegor.

I rollen ingår även att ha kontakter med andra myndigheter samt att ibland representerar ESV t.ex. vid möten med EU-kommissionen samt revisionsmyndigheter i andra länder. Arbetet utgår från internationella standarder och god sed.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet från arbete med revision, men du kan även ha arbetat som controller eller med granskning. Erfarenhet av projektledning i någon form är meriterande. Du är samhällsintresserad och har kunskap kring statlig styrning. Har du dessutom erfarenhet från offentligt verksamhet, kunskap och erfarenhet från EU-frågor är det en fördel, men inget krav.

Du har en akademisk utbildning i grunden, till exempel inom revision, ekonomi eller annan inriktning som vi bedömer vara relevant för uppgifterna. Du har god kunskap i svenska och engelska, i både tal och skrift. Arbetet medför resor, främst inom Sverige, men även resor till andra EU-länder förekommer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och lätt för att bygga relationer både internt och externt. Du är analytiskt lagd och har sinne för siffror samt förmåga att förstå komplexa organisationer och strukturer. Arbetet innebär operativt revisionsarbete, samordnings- och utvecklingsarbete. Det är därför viktigt att du är strukturerad, uthållig och noggrann samtidigt som du är flexibel och ser möjligheter i förändringar.

Link: https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/726185e8c4d2
#8
Profil på vår Projektkoordinator
Som projektkoordinator är du en viktig länk mellan bolagets olika avdelningar och samarbetspartner i arbetet att driva och leda projekt inom främst produktframtagning och produktutveckling.

I denna tjänst kommer du att vara en länk mellan inköp, sourcing, regulatory samt leverantörer och kunder. I detta ingår att upprätta projektplaner, säkerställa att projektplanerna följs samt koordinera uppgifter till bolagets olika avdelningar.

Du kommer att ansvara för processen internt från kundorder till en färdig produkt som genererar en produktionsorder där du kvalitetssäkrar produktionsprocessen tillsammans med Produktionschefen.

Regelbunden kontakt sker med leverantörer i Sverige men även till stor del inom Europa, Asien samt till viss del USA varför god nivå inom affärsengelska är ett måste.

Arbetet innebär även viss del kundkontakt där hög tillgänglighet och snabb och korrekt information är av stor vikt.

Vi söker dig som
Är nyutbildad eller har några års erfarenhet inom logistik, ekonomi, inköp eller liknande områden där sälj- och marknad ligger nära till hands. Du är kommunikativ och ambitiös med en hög känsla för kvalité, service och struktur där lagkänsla samt prestigelöst förhållningssätt är viktiga faktorer.

Då du kommer arbeta tätt med bolagets olika avdelningar är dina personliga egenskaper av högre vikt än en gedigen meritförteckning.

Vi erbjuder
Ett spännande arbete i ett snabbväxande bolag med höga ambitioner på marknaden. Vi är idag det ledande bolaget inom vår nisch men har fortsatt stora tillväxtmöjligheter. Vi har ett öppet klimat där det är korta vägar till beslut. Vi ser att tjänsten på sikt kan utvecklas mot större ansvarsområden.

Link:
https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/4f9932ac06c1
#9
Gazella rekryterar nu en Regulatory Reporting Specialist till FOREX Bank avseende en del av bankens regulativa rapportering. Som Regulatory Reporting Specialist på FOREX Bank har du en mångfacetterad och en viktig position i bolaget där du rapporterar direkt till bolagets CFO. Du kommer att arbeta i en varierande och utvecklande roll. Till rollen söker vi en person med minst tre års erfarenhet från liknande position/er med gedigen insikt i kapitaltäckningsförordningen och -direktivet. Du kommer att vara positionerad på huvudkontoret som är beläget i Gamla Stan i centrala Stockholm. Vi intervjuar kandidater löpande och ber dig därför att skicka in ditt CV redan idag!

Din utmaning
-    Ansvara för bankens interna och externa rapportering avseende kapitaltäckning, stora exponeringar, pelare 2 och 3.
-    Utföra bankens COREP-kapitaltäckningsrapportering, stora exponeringar samt pelare 2 och 3.
-    Ansvara för bevakning, tolkning samt implementering av kommande regelverk och riktlinjer inom kapitaltäckning samt andra relaterade bankregelverk och hålla berörda interna parter uppdaterade.
-    Arbeta proaktivt tillsammans med berörda avdelningar för att förbättra organisationens processer och rutiner inom dina tilldelade ansvars- och tjänsteområden.
-    Arbeta med kapitalprognoser samt analyser.
-    Deltaga i framtagande och uppdatering av bankens IKLU och återhämtningsplan.

Erfarenhet
Du har minst tre års erfarenhet av en liknande roll och en civilekonom- eller civilingenjörsexamen. Du har tidigare erfarenhet av och har arbetat med kapitaltäckningsrapportering samt med fördel i övrigt ovannämnda rapporteringar. Gedigen insikt i kapitaltäckningsförordningen och direktivet är ett krav. För att lyckas i rollen krävs god insikt i kopplingen mellan kapitaltäckning och redovisning. Erfarenhet av redovisningssystem är meriterande. Du har mycket god Excelvana och talar samt skriver obehindrat på både svenska och engelska.

Personliga egenskaper
Som person är du driven, analytisk och målinriktad. Du arbetar självständigt, men uppskattar även att arbeta i team. Du har ett positivt synsätt och vågar ifrågasätta situationer då det krävs. Vidare har du ett helhetstänk där du förstår hela processen och där du snabbt kan sätta dig in i nya situationer.

FOREX Bank
FOREX Bank är Nordens marknadsledare inom resevaluta. Sedan 2003 erbjuder även FOREX olika bankprodukter som bland annat in- och utlåning, betalningsförmedling, kassaservice samt kredit- och betalkort.

Link: https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/74994a4b5745
#10
Rejmes söker dig som vill jobba som kredit- och kundreskontraadministratör på huvudkontoret i Norrköping. Till vårt kreditteam om fyra medarbetare söker vi en ny kollega som är en erfaren problemlösare med stor integritet och hög kundservicenivå.

I rollen som Kreditadministratör behandlar du kreditansökningar gällande nya och befintliga kunder, samt bevakar befintliga krediter.

Du arbetar även med kundreskontran och löpande ekonomiska transaktioner samt avstämning av diverse balanskonton.

Dina arbetsuppgifter omfattar i huvudsak:

   - Kreditbedömning och kreditbevakning

   - Kundreskontra och kravhantering

   - Konkurs och obeståndshantering

Inom teamet arbetar vi även med uppföljning av inkassoärenden, utredning av tvister, upplägg av amorteringsplaner m.m. Du har mycket kontakt internt och även externt med våra kunder. Du säkerställer regelefterlevnad och att god kreditgivningssed följs.

Du driver även tillsammans med teamet kontinuerligt utvecklings- och förbättringsarbete inom det finansiella området, samt arbetar för en likriktad kreditprocess i koncernen.

Vi söker dig som har minst 3 års praktisk erfarenhet av liknande arbete. Att ha ingående kunskaper inom ekonomi med inriktning mot finansiering eller reskontraadministration samt grundläggande kunskaper i bokföring, är ett krav. Har du även erfarenhet av kreditbedömning och kravhantering är det ett stort plus.

Vi har en övertygelse om att är du en driven ekonom till din natur, med rätt inställning så finns alla möjligheter att lära sig det specifika kreditarbetet. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel.

Du är analytisk, har god förståelse för siffror och ekonomiska sammanhang. Du arbetar självständigt och trivs med att arbeta i en hög arbetstakt under tidspress i perioder. Som person är du strukturerad och noggrann med god samarbetsförmåga.

Du är prestigelös, engagerad och flexibel - du har inga problem att hugga i där det behövs, högt som lågt.

Låter det här som en utmaning som kan passa dig? Sök då snarast!

Välkommen med din ansökan!
https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/2b355c318d12
#11
Vi söker dig som brinner för ekonomistyrning, affärsmässighet och arbete i högt tempo i en spännande bransch som är i stor förändring.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som controller ansvarar du för ekonomifunktionen inom Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB. Det innebär att du stödjer och utvecklar bolagets affärsverksamhet genom ekonomisk uppföljning och analys i nära samarbete med VD och avdelningschefer. Du sitter med i företagets ledningsgrupp.

I rollen som controller ansvarar du bland annat för:

• Verksamhetsuppföljning på bolags- och avdelningsnivå

• Analyser och förklaring av resultat och avvikelser

• Effektivisering av rutiner och processer

• Utveckling av rapporter

• Uppföljning av lagernivåer, omsättningshastighet och värdering

• Upprättande av bolagets månadsbokslut

• Utveckling av budgetprocessen

• Ad hoc-analyser

• Ansvar för miljö- och kvalitetsarbete

• Aktivt bidra i förbättrings-/utvecklingsprojekt inom koncernens ekonomifunktion.

Kvalifikationer

Du som söker har akademisk examen som civilekonom eller annan akademisk examen som är relevant. Du har flerårig arbetslivserfarenhet som controller i en större affärsinriktad organisation. Du har mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av systemen IFS ekonomi och Mercur är meriterande.

Du har god analytisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Därutöver behöver du ha god förmåga att skapa struktur, effektiva rutiner och arbetssätt. Vi lägger också stor vikt vid din förmåga att bidra till ett gott samarbetsklimat såväl inom ledningsgruppen som med andra delar av företaget.

Välkommen med din ansökan!
https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/30eeae07c313
#12
Reklam / Lönespecialist sökes till Xylem (Emmaboda)
januari 15, 2020, 03:23:22 PM
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är placerade inom personalavdelningen i Emmaboda och är en specialistroll med självständigt ansvarsområde inom Xylem. Arbetsuppgifterna innefattar ansvara, underhålla samt vidareutveckla system, rutiner och som tillhör processen lön och förmåner. Vidare ingår även att bevaka och tillhandahålla data med myndigheter, organisationer och övriga externa samarbetspartners. Avdelningen är under utveckling och vi ser gärna att du med och skapar framtiden HR service funktioner för våra interna kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer framförallt bestå av:

Genomföra samt kontrollera lönekörningar, bevakning, sammanställning och uppdatering i lönesystem och tidredovisningssystem. Färdigställa underlag till bankutbetalningar. Ansvara och färdigställa underlag till arbetsgivarutgifter samt ge support till anställda, produktionsledare och chefer. I rollen igår även att du tillsammans med dina kollegor arbetar med personaladministrativa frågor, b.la arbete med att uppdatera med vårt personalsystem (Workday), samt lag och avtalsfrågor. Inom gruppen ges även möjlighet till projektarbete.

Erfarenhet
Vi söker dig med gymnasieutbildning gärna med inriktning mot ekonomi eller motsvarande utbildning där du har jobbat med tal och siffror. Det är ett krav att du har erfarenhet av lönearbete samt goda kunskaper i Office-paketet. Har du dessutom erfarenhet av databashantering är det meriterande. Då vi verkar i en internationell miljö är det en absolut nödvändighet att du behärskar engelska i både tal och skrift. Inom gruppen arbetar vi med de nordiska länderna och det är ett plus om du behärskar danska, norska eller finska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person känner du igen dig i våra kärnkompetenser - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. Vidare är du serviceinriktad, har kommunikativ förmåga och är ansvarsfull. Du är noggrann och har hög integritet, du förstår vikten av att hantera konfidentiella och personliga uppgifter på ett professionellt sätt.

Link: https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/f4568a300a5e
#13
KlaraPapper är kända för, och har alltid stått för kompetens och kvalitet. Våra ledord är engagemang, trygghet och utveckling. Vi uppmuntrar våra anställdas kreativitet och intresse för utveckling genom att vara lyhörda och öppna dörrar för nya arbetsuppgifter, projekt och nya ansvarsområden. Samtidigt ser vi stor nytta i att våra anställda har balans mellan jobb och fritid och är måna om hälsa och välmående. Vi välkomnar digitaliseringen och den moderna arbetsformen och ser möjligheter i att utvecklas tillsammans med våra kunder och vår personal.

Tjänsten/Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med allt som krävs för att bygga upp ett nytt affärsområde. Utveckla och driva merförsäljning hos våra befintliga kunder, prospektera och nykundsbearbeta . Bygga processer, rutiner och skapa struktur, samt jobba med hela kandidatprocessen och tillsätta de uppdrag du tar in. Med tiden är ambitionen att affärsområdet ska växa och med det, du i din roll som ledare och chef för ditt team som du rekryterar.

Erfarenhet och Kompetens

Vi söker dig som har god erfarenhet av rekryterings & bemanningsbranschen inom ekonomi och som är van att göra affärer med både små och stora företag. Vi ser gärna sökande som ser detta tillfälle som nästa steg vilket kan betyda att du idag arbetar i en roll där nästa steg är en ledarroll.

•    Vi ser att du är en utåtriktad och pålitlig person som förstår vikten av goda och långsiktiga relationer, både med kund och konsult. Du har ett gott rykte och gediget nätverk.
•     Mycket god kunskap kring rekryteringsprocessen
•     Brett nätverk
•     Lösningsorienterad, orädd och prestigelös då det kommer vara centralt för att affärsområdet ska kunna etableras på bästa sätt.Det är inte avgörande att du har haft ett ledande ansvar men vi ser det som meriterande. Du har ledaregenskaperna som du på sikt vill förverkliga.

Utbildning

Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi men det är inte ett krav.

Språkkompetens

Svenska och Engelska i tal och skrift

Erbjudande

Om du ser dig själv som en framtida ledare så är det här rätt tjänst för dig. Du kommer att få möjlighet att med stöd driva upp ett eget affärsområde där du sätter din prägel på affärsområdet. Du kommer att erbjudas en marknadsmässig lön och en bra pensionslösning. Vi tillämpar också ett generöst friskvårdsbidrag eftersom vi vill uppmuntra våra anställda att hålla sig i form.

Tjänsten är placerad i fina lokaler i centrala Stockholm där vi har ett varmt och roligt arbetsklimat där du får massor med ambitiösa, kunniga och härliga kollegor. Du kommer att rapportera till VD.

Ansök här: https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/621e233e48fc
#14
Säljdistrikt: Småland

Nu söker vi en Revisorsassistent till vårt kontor i City för att stärka vår byrå med ytterligare en talang.

Här får du möjlighet till en bred och givande roll inom revision.
Till Stromson Revisionsbyrå söker vi nu en självständig ekonom med något eller några års erfarenhet inom redovisning eller revision. Hos oss har du en viktig roll då du har du hand om våra klienters uppdrag. Du kommer få ett eget ansvar för dina uppdrag ax till limpa. Du kommer att bli en del av ett härligt team där prestigelöshet och högt i tak står i centrum. Vi sitter i sitter i fina lokaler i centrala
Stockholm.

Du erbjuds en roll med möjlighet att påverka och att sätta din egen struktur på ditt dagliga arbete.
Det finns stor potential att få lära sig uppgifter såsom skatterelaterade frågeställningar av våra seniora kollegor på plats. Tillsammans med din mentor sätter vi upp en plan för din kompetensutveckling. Har du drivkraften och viljan finns goda möjligheter att lyckas och utvecklas hos oss.

Vem är du?
Vi söker dig som idag jobbar som redovisningsekonom men vill ta ett nytt kliv i din karriär eller jobbar du redan som revisorsassistent men vill ha en bättre balans mellan arbete och fritid. För tjänsten krävs att du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta i något ekonomisystem, har du erfarenhet av Hogia ser vi det som meriterande. För att trivas i rollen är det en förutsättning att du tycker om utveckling och utmaningar samt är självgående, kvalitetsmedveten och affärsinriktad som person.

Som person är du prestigelös, driven och ansvarstagande. Du är självgående och kan effektivt driva ditt arbete framåt med goda resultat. Nyckelkompetenser för att lyckas i denna roll är lösningsorienterad, att ha förmågan att arbeta strukturerat och processorienterat både självständigt och i grupp samt vara flexibel och kunna ändra prioriteringar när det behövs. Rollen kräver hög integritet och lojalitet och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan
https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/1622207757b0
#15
Rejmes söker dig som vill jobba som kredit- och kundreskontraadministratör på huvudkontoret i Norrköping. Till vårt kreditteam om fyra medarbetare söker vi en ny kollega som är en erfaren problemlösare med stor integritet och hög kundservicenivå.

I rollen som Kreditadministratör behandlar du kreditansökningar gällande nya och befintliga kunder, samt bevakar befintliga krediter.

Du arbetar även med kundreskontran och löpande ekonomiska transaktioner samt avstämning av diverse balanskonton.

Dina arbetsuppgifter omfattar i huvudsak:

-   Kreditbedömning och kreditbevakning
-   Kundreskontra och kravhantering
-   Konkurs och obeståndshantering

Inom teamet arbetar vi även med uppföljning av inkassoärenden, utredning av tvister, upplägg av amorteringsplaner m.m. Du har mycket kontakt internt och även externt med våra kunder. Du säkerställer regelefterlevnad och att god kreditgivningssed följs.

Du driver även tillsammans med teamet kontinuerligt utvecklings- och förbättringsarbete inom det finansiella området, samt arbetar för en likriktad kreditprocess i koncernen.

Vi söker dig som har minst 3 års praktisk erfarenhet av liknande arbete. Att ha ingående kunskaper inom ekonomi med inriktning mot finansiering eller reskontraadministration samt grundläggande kunskaper i bokföring, är ett krav. Har du även erfarenhet av kreditbedömning och kravhantering är det ett stort plus.

Vi har en övertygelse om att är du en driven ekonom till din natur, med rätt inställning så finns alla möjligheter att lära sig det specifika kreditarbetet. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel.

Du är analytisk, har god förståelse för siffror och ekonomiska sammanhang. Du arbetar självständigt och trivs med att arbeta i en hög arbetstakt under tidspress i perioder. Som person är du strukturerad och noggrann med god samarbetsförmåga.

Du är prestigelös, engagerad och flexibel - du har inga problem att hugga i där det behövs, högt som lågt.

Låter det här som en utmaning som kan passa dig? Sök då snarast!

Välkommen med din ansökan!

https://ex.cndarine.com/campaign/url/forward/f1412f78de38