Hej!
Jag har tidigare haft ett AB, och har därför lyckats bokföra mina egna uttag som "lön" som i ett AB, och betalat in arb.giv.avg + skatt till skatteverket på detta under 2009.
Nu har jag rättat mina felaktigt insända skattedeklarationer, och Skatteverket har rättat allt. jag har nu begärt återbetalning till företaget.
Hur rättar jag till dessa felaktiga transaktioner i bokföringen, och ska jag bokföra allt detta som en skattefordran?
Jag har tidigare haft ett AB, och har därför lyckats bokföra mina egna uttag som "lön" som i ett AB, och betalat in arb.giv.avg + skatt till skatteverket på detta under 2009.
Nu har jag rättat mina felaktigt insända skattedeklarationer, och Skatteverket har rättat allt. jag har nu begärt återbetalning till företaget.
Hur rättar jag till dessa felaktiga transaktioner i bokföringen, och ska jag bokföra allt detta som en skattefordran?