Jag är kassör för en idrottsförening på en arbetsplats med ansvar för utbetalning av hälsobidrag (bidrag till gymkort m.m.). När en anställd har köpt t.ex. ett nytt gymkort så lämnar han/hon in kvittot till mig och får pengar till sitt konto.
Den förra kassören bokförde kvitton gällande aktiviteter under 2007 och inlämnade i början av 2008 som interimsskulder på 2007 års bokföring (interrimsskulder -> hälsobidragskontot). Utbetalningen till den anställde gjordes sen i början på 2008 och bokfördes på 2008 års bokföring som en överföring från kassakontot till interrimsskuldkontot. Allt hade varit bra om det inte hade varit så att för ett av kvitton som lämnades in gick det inte att avgöra vem som skulle ha pengarna (efterfrågningar har inte heller gett något svar).
Så nu har jag en interrimsskuld på 690 kr som jag inte vet vad jag ska göra med. Hur bör man hantera detta?
Den förra kassören bokförde kvitton gällande aktiviteter under 2007 och inlämnade i början av 2008 som interimsskulder på 2007 års bokföring (interrimsskulder -> hälsobidragskontot). Utbetalningen till den anställde gjordes sen i början på 2008 och bokfördes på 2008 års bokföring som en överföring från kassakontot till interrimsskuldkontot. Allt hade varit bra om det inte hade varit så att för ett av kvitton som lämnades in gick det inte att avgöra vem som skulle ha pengarna (efterfrågningar har inte heller gett något svar).
Så nu har jag en interrimsskuld på 690 kr som jag inte vet vad jag ska göra med. Hur bör man hantera detta?