Ett forum om bokföring

Bokföring & redovisning => Bokslut och årsredovisning => Ämnet startat av: Kiki skrivet maj 08, 2012, 04:28:47 PM

Titel: hur klarar man.....
Skrivet av: Kiki skrivet maj 08, 2012, 04:28:47 PM
Hejo,

jag hade upprättat bokslutet till vårt AB så gått jag kunde och sedan överlämnat allt till vår revisor som gjorde finslipning samt redovisningsberättelse och dylikt. Allt i allt gjorde jag ett bra jobb dock har några ombokningar gjorts vilka jag nu har genomfört. Eftersom vissa belopp har återförts uppstår ju nu några "översiktsproblem". Exempelvis har förutbetalda kostnader återbokats på grund av beloppets storlek. Jag hade dock i det nya året det periodiserade belopp redan bokat osv. Nu måste jag alltså kolla upp väldigt noggrant att jag inte missa vissa korrigeringar, så att allt det som gjordes i det nya året blir rätt. Det jag undrar över är hur det fungerar i praktiken när man exempelvis redovisar momsen månadsvis, göra sitt bokslut månadsvis och själva bokslutet från föregående år sträcker ut sig så långt in i det nya året?

Hur gör ni för att underlätta era arbeten eller har ni inga små korrektur i era bokslut efter ni lämnat över det till revisor? :-\...funderar Kiki