Ett forum om bokföring

Bokföring & redovisning => Löpande bokföring => Ämnet startat av: michaela skrivet juli 07, 2010, 09:50:44 AM

Titel: Serviceavtal skrivare
Skrivet av: michaela skrivet juli 07, 2010, 09:50:44 AM
Hej!

Vi har precis startat upp ett serviceavtal där vi hyr en skrivare från Office Management.

Hittar inget bra konto att bokföra detta på, vilket ska jag använda?

MVH
Michaela
Titel: SV: Serviceavtal skrivare
Skrivet av: ulferik skrivet juli 07, 2010, 11:06:06 AM
i BAS kontoplanen finns en grupp 55xx som man kan använda för reparationer och underhåll av anläggningstillgångar

Du kan läsa mer på www.bas.se (http://www.bas.se)
Titel: SV: Serviceavtal skrivare
Skrivet av: TimFaste skrivet juli 07, 2010, 01:28:22 PM
Du skrev "... hyr en skrivare ...". Om det är hyra - även om det inkluderar servicen - så skulle jag lägga kostnaden på konto 5220 Hyra inventarier.