Ett forum om bokföring

Bokföring & redovisning => Löpande bokföring => Ämnet startat av: fuling skrivet juni 08, 2010, 12:56:07 PM

Titel: Nödvändigt att periodisera?
Skrivet av: fuling skrivet juni 08, 2010, 12:56:07 PM
Vi har fått en faktura på 20 papp angående ett annonseringspaket hos en förening.
Tidigare har denna periodiserats över året. Behövs detta verkligen göras?
Titel: SV: Nödvändigt att periodisera?
Skrivet av: TimFaste skrivet juni 08, 2010, 03:40:57 PM
Om det finns en möjlighet att återkalla delar av projektet och därigenom få tillbaka pengarna för den återkallade delen så - ja, det är nog en bra idé.
Om annonserna droppar in löpande under året och det kan anses som en "förskottsbetalning" som avräknas efter hand mot utförda tjänster så - ja, det är nog rätt tänkt.
Om ert affärssystem har svagt stöd för periodisering och det kräver mycket jobb och skapar risker för fel så - nej, det är då inte värt mödan.