hej,
förra året sparade jag för oss som är företagsledare 12% av vår lön varje månad, för att ha det i "kassan" så att säga när det väl blir dags för semester. Revisorn har dock bokat bort dessa sparade pengar vid bokslutet och förklarade att det inte behövs för företagsledare.
Jag har ändå gjort samma sak för detta år. Det känns helt enkelt bättre att spara ihop en del pengar när vid semestertiden inte görs så mycket intäkter.
Att företagsledare inte måste göra det betyder väl inte att dem inte får göra det, eller hur? Tänkte då att ha det som upplupen kostnad vid bokslutet för nästa år, eller måste! jag boka bort detta och hellre betala ut det till oss detta år...? Nej eller? :o
8)
Är det ingen här som sysslar med semesteravsättningar för sig själv som anställd i AB? :-\
Hade varit jätte tacksam för ett svar innan 31.12.
Tack
8)
Hej,
Revisorer gör som de vill :). Jag har ett exempel på det motsatta fallet. Jag bokför ingen semesteravsättning för företagsledare i ett företag som jag gör bokföringen åt, revisorn bokför dock in semesteravsättning för företagsledarna i samband med bokslutet. Det smidigaste är dock att göra som revisorn vill, hen skall ju godkänna bokföringen :).
Hej och tack,
vi har ju valt bort revisorn så det är jag som blir ansvarig detta år. Jag tycker det är bra att ha sparat ihop pengarna för semestern kommande år, då kör jag så om det inte är fel. Tror revisorn bokade bort semesteravsättning för att få ett bättre resultat.
8)