Ett forum om bokföring

Bokföring & redovisning => Löpande bokföring => Ämnet startat av: Kiki skrivet oktober 12, 2011, 01:34:13 PM

Titel: engångskostnad
Skrivet av: Kiki skrivet oktober 12, 2011, 01:34:13 PM
Hej,

vi köper varor med tryckt logo på som bokförs i lager.
Hur bokför jag den engångskostnad för inläsning av tryck?
Kostnaden tillkommer ju inte vid nästa beställning men ska betalas vid första tillverkningsprocessen.

Någon som har ett förslag?

tack på förhand.
Kiki
Titel: SV: engångskostnad
Skrivet av: sule skrivet oktober 15, 2011, 10:51:56 AM
tycker konto 6150 blir bra

6150 Trycksaker
Löpande bokföring
Kontot debiteras för kostnader för alla slags trycksaker, såsom blanketter, brevpapper, visit- och korrespondenskort, kuvert, kartotekskort, bokföringsböcker och kvittenser. På detta konto redovisas även kostnader för produktion av sådana trycksaker, t ex kostnader för klichéer, repro och kopiering.
/Susanne
Titel: SV: engångskostnad
Skrivet av: Kiki skrivet oktober 15, 2011, 11:32:58 AM
Jaha..tack ska du ha!

Hälsningar Kiki