Ett forum om bokföring

Bokföring & redovisning => Löpande bokföring => Ämnet startat av: Startgropen skrivet maj 06, 2011, 10:58:21 PM

Titel: Vilken information har ni på verifikationerna?
Skrivet av: Startgropen skrivet maj 06, 2011, 10:58:21 PM
Hej!

Jag gör såhär efter att jag bokfört ett inköp:

Bör jag göra något mer? Skulle det exempelvis bli bättre/korrekt om jag:

Är det något mer som är bra att tänka på?
Titel: SV: Vilken information har ni på verifikationerna?
Skrivet av: Fredrik Stigsson skrivet maj 16, 2011, 09:30:49 AM
Hej!

Det räcker att göra som du gör i de flesta fall. När det gäller exempelvis representation så måste du även göra några anteckningar på verifikationen för att beskriva vilka som har deltagit och vad syftet med representationen är. Bra att du häftar kvittot på ett A4-papper, det blir lättare att hantera verifikationerna då.
Titel: SV: Vilken information har ni på verifikationerna?
Skrivet av: jens skrivet maj 16, 2011, 11:48:19 AM
Ett oläsligt kvitto gäller inte längre, så det kan vara en bra idé att göra en kopia. Jag brukar använda kopiepappret som verifikation eftersom det är ett A4, så slipper man flera papper. (Jag scannar kvittot, och lägger in det som "bildobjekt" i verifikationen, som är skriven i office)