Vilken information har ni på verifikationerna?

Startat av Startgropen, maj 06, 2011, 10:58:21 PM

Föregående ämne - Nästa ämne

Startgropen

Hej!

Jag gör såhär efter att jag bokfört ett inköp:

  • Kvittot häftar jag upp på ett hålat A4 och sätter in i min verifikationspärm.

Bör jag göra något mer? Skulle det exempelvis bli bättre/korrekt om jag:

  • Kort skrev anledningen till inköpet på A4-bladet?
  • Tog en kopia av kvittot och lät det vara A4-bladet, eftersom många kvitton bleknar.

Är det något mer som är bra att tänka på?

Fredrik Stigsson

Hej!

Det räcker att göra som du gör i de flesta fall. När det gäller exempelvis representation så måste du även göra några anteckningar på verifikationen för att beskriva vilka som har deltagit och vad syftet med representationen är. Bra att du häftar kvittot på ett A4-papper, det blir lättare att hantera verifikationerna då.

jens

Ett oläsligt kvitto gäller inte längre, så det kan vara en bra idé att göra en kopia. Jag brukar använda kopiepappret som verifikation eftersom det är ett A4, så slipper man flera papper. (Jag scannar kvittot, och lägger in det som "bildobjekt" i verifikationen, som är skriven i office)
Elektronikkonstruktör