Hej allihopa!
Jag tänker att öppna ett städfirma och har en fråga till er .. Jag såg på Skatteverket hemsidan att RUT-avdragen gäller inte för material, resekostnader m.m Då hur ska man fakturera t:ex en flyttstädning? Jag tänker så här .. Städmaterial 500:- och arbete 1500:- så blir faktura 2000:- inklusive moms..
1 Kunden får reduktion för 1500 (50%) så blir då 750:-resten + 500:-städmaterial = 1250:- som kunden ska betala
2 2000:- - 50% 1000:- som kunden ska betala
Hur gör man som inte säljer nånting bara tjänster, får avdrag på hela fakturan inklusive material eller inte ?
Tack !
MVH Linda
Jag tänker att öppna ett städfirma och har en fråga till er .. Jag såg på Skatteverket hemsidan att RUT-avdragen gäller inte för material, resekostnader m.m Då hur ska man fakturera t:ex en flyttstädning? Jag tänker så här .. Städmaterial 500:- och arbete 1500:- så blir faktura 2000:- inklusive moms..
1 Kunden får reduktion för 1500 (50%) så blir då 750:-resten + 500:-städmaterial = 1250:- som kunden ska betala
2 2000:- - 50% 1000:- som kunden ska betala
Hur gör man som inte säljer nånting bara tjänster, får avdrag på hela fakturan inklusive material eller inte ?
Tack !
MVH Linda