Jag har en Enskild firma och använder Visma Enskild Firma för att bokföra allt. Nu har jag köpt en del saker till datorer, som skall användas av firman själv. Detta är köpt från två olika företag, vilket ger två fakturor jag har betalt. Dock består varje faktura av hårddiskar, tangentbord, minnen och så vidare. Totalpriset understiger 10 000 vilket gör att det kan skrivas av direkt.
Mitt "problem" är dock att när jag ska bokföra en faktura i Visma Enskild Firma får jag ange en text, i det här fallet kanske "Företag AB - IT-materiel". Problemet nu är att Visma lägger till HELA fakturans värde med den här texten i inventarielistan. "Får" man göra så?
Egentligen spelar det ju ingen roll, då allt skrivs av direkt. Men jag tänker mest om allt ska finnas specifierat eller om IT-materiel räcker som beskrivning.
Mitt "problem" är dock att när jag ska bokföra en faktura i Visma Enskild Firma får jag ange en text, i det här fallet kanske "Företag AB - IT-materiel". Problemet nu är att Visma lägger till HELA fakturans värde med den här texten i inventarielistan. "Får" man göra så?
Egentligen spelar det ju ingen roll, då allt skrivs av direkt. Men jag tänker mest om allt ska finnas specifierat eller om IT-materiel räcker som beskrivning.