Forumnyheter:

Nytt forum om bokföring!

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Meddelanden - Johanna

#1
Vi söker en HR- & löneadministratör till vår kund i Solna med start så snart som möjligt. Detta är ett tillsvidareuppdrag på cirka 50%. Underkonsulter är varmt välkomna att höra av sig!

Arbetsuppgifter
Avdelningen består av en Lönechef samt 3 st HR- och löneadministratörer som tillsammans sköter cirka 1400 löner. Utöver detta finns även en systemförvaltare på avdelningen. Arbetsuppgifterna på avdelningen består av både HR- och löneadministration:

HR-delen består framför allt av administration kring anställningar, där man sköter hela flödet från att skriva avtal till uppsägningsadministration. Anställningsprocessen sköts delvis i Easycruit, och delvis i ett par andra administrativa program.

Lönehanteringen delas upp bland de tre administratörerna framför allt efter de olika avtalen, men "alla kan göra allt" och stöttar varandra när det behövs. Lönehanteringen sköts från ax till limpa i SAP samt Excel.

Vem är du?
Vi tror att du har minst 2 års erfarenhet av lönehantering och är bekväm med löneprocessens alla delar. Vi tror att du är noggrann, ansvarsfull och erfarenhet av att jobba mot deadlines. I övrigt är du social, driven och proaktiv. Du har hög integritet och är analytiskt lagd. I övrigt är du flexibel och har en god kommunikationsförmåga. Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på First Reserve AB kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, avtalsenlig pension och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i just din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus!

Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

Låter detta som tjänsten för dig? Skicka in ditt CV så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Robert Persson på First Reserve, tel: 08-705 80 65.

Välkommen med din ansökan!


Robert Persson
Rekryteringskonsult/Konsultchef

08-705 80 65
070-170 70 68
#2
Om First Reserve:
Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer.

Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade – långsiktighet och engagemang är självklart för oss. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal.

Tillsammans skapar vi framgång!

Ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra

Vi söker en ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra och controlling till vår internationella kund inom fastighetsbranschen. Du kommer att vara placerad på företagets kontor i Norrort.

Detta är ett konsultuppdrag på minst 3-6 månader med start omgående och stora möjligheter till förlängning eller anställning hos kund.

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta en nischad roll med fokus på kundreskontra till nya och befintliga kunder. Dina arbetsuppgifter är typiska kundreskontrauppgifter såsom, fakturering och avstämningar i stora volymer. Då bolaget är i en spännande utvecklingsfas finns det i tjänsten stora möjligheter att utvecklas inom controlling.

Vem är du?
Du har några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning med inriktning mot kundreskontra, gärna från större bolag. Du har en god analytisk förmåga och tycker om att arbeta med siffror. Vidare ser vi det som en självklarhet at du har goda kunskaper i både officepaketet och i engelska. Det är starkt meriterande om du har vana från olika affärssystem och vana från att arbeta i ett större bolag.

Vi tror att du är en nyfiken person, du gillar när det händer saker och du ser alltid lösningar. Vidare tror vi att du är en prestigelös person med ett stort driv. Som person är du strukturerad och har lätt för att anpassa dig i nya miljöer.

Ansökan
Då tjänsten behöver tillsättas omgående kommer urval och intervjuer att ske löpande, skicka därför gärna in din ansökan redan idag! Skicka din ansökan till: Johanna.ostberg@firstreserve.se
#3

Om First Reserve:
Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer.

Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade – långsiktighet och engagemang är självklart för oss. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal.

Tillsammans skapar vi framgång!

Har du erfarenhet av leverantörsreskontra och E-faktura hantering? Detta är ett konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos vår kund. Du ska kunna tillträda senast första maj.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen, där ditt största fokus kommer att vara leverantörsreskontra. I tjänsten ingår bland annat att ansvara för bokningar, avtal och kontoavstämningar. Du kommer även att ansvara för den löpande bokföringen, rapportsammanställningar, registervård och moms. Som kvalificerad ekonomiassistent kommer du även att ha kontakt med externa beställare samt hantera eventuella problem och reklamationer som kan uppstå. Du kommer även att bidra till effektiviseringen av processen kring leverantörsfakturor. Du kommer att arbeta i SAP, varpå erfarenhet av systemet är ett måste samt erfarenhet av implementering av system för e-faktura, erfarenhet av ordermatchning är meriterande.

Vem är du?
För att lyckas i rollen som kvalificerad ekonomiassistent har du en gymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av likande arbetsuppgifter. Det är ett skall-krav att du arbetat med E-fakturor samt har erfarenhet att arbeta i SAP.

Som person är du lyhörd, ödmjuk samt engagerad i ditt arbete. Du känner dig trygg med dina kunskaper och erfarenhet, samt kan förmedla dessa till övriga kollegor på ett pedagogiskt sätt. Du har alltid kunden i fokus och som person är du serviceinriktad och noggrann. Vi tror att du är strukturerad och har en förmåga att självständigt driva projekt och en vilja att utveckla system och rutiner. För att trivas bra i rollen tror vi att du har ett stort intresse för system och teknik.

Ansökan
Låter detta som tjänsten för dig? Skicka in ditt CV så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Skicka din ansökan till: Johanna.ostberg@firstreserve.se