Hej,
Vi är ett AB som tillhandahåller en bokningsservice av lägenheter.
Vi har en hemsida där vi marknadsför lägenheter som inte ägs av oss, vi förmedlar dom endast.
Kunden bokar online och betalar med kort direkt till oss. Efter han bott i lägenheten betalar vi lägenhetsinnehavaren hans del och behåller vår provision.
Min fråga:
Hur ska fakturorna se ut till
A - kunden som bokat lägenheten, vi kan väl inte ställa ut en faktura på hela beloppet som kunden betalat, då endast en liten del är vår intäkt? (provisionen)
B - lägenhetsinnehavaren (ställer vi ut en faktura på vår provision, men hur ska den se ut? Han betalar ju aldrg in något till oss, vi har ju bara behållt vår del av kundens betalning och betalat honom hans del.
Mvh,
Olof
Vi är ett AB som tillhandahåller en bokningsservice av lägenheter.
Vi har en hemsida där vi marknadsför lägenheter som inte ägs av oss, vi förmedlar dom endast.
Kunden bokar online och betalar med kort direkt till oss. Efter han bott i lägenheten betalar vi lägenhetsinnehavaren hans del och behåller vår provision.
Min fråga:
Hur ska fakturorna se ut till
A - kunden som bokat lägenheten, vi kan väl inte ställa ut en faktura på hela beloppet som kunden betalat, då endast en liten del är vår intäkt? (provisionen)
B - lägenhetsinnehavaren (ställer vi ut en faktura på vår provision, men hur ska den se ut? Han betalar ju aldrg in något till oss, vi har ju bara behållt vår del av kundens betalning och betalat honom hans del.
Mvh,
Olof