Hej!
Har enskild firma och har förut bokfört mina inköp och försäljning i excel utan att använda olika kontonummer (vilket jag nu förstått att jag inte får).
Skaffat ett bokföringsprogram och lagt in all bokföring för förra året, men undrar nu hur jag skall bokföra ingående balans för det som jag gjort innan det året.
Hade inga inventarier eller avskivningar. Jag hade inga kundfodringer eller leverantörsskulder.
Hade en förlust från det året och ett varulager. Momsen redovisar jag en gång per år i deklarationen.
1400 Lager 135,5
1650 Momsfodran (Jag fick tillbaka momspengar) 2694,99
2010 Eget Kapital 26668,51
8999 Årets resultat -29499
Använder jag rätt konton och är plus och minustecken rätt?
Har enskild firma och har förut bokfört mina inköp och försäljning i excel utan att använda olika kontonummer (vilket jag nu förstått att jag inte får).
Skaffat ett bokföringsprogram och lagt in all bokföring för förra året, men undrar nu hur jag skall bokföra ingående balans för det som jag gjort innan det året.
Hade inga inventarier eller avskivningar. Jag hade inga kundfodringer eller leverantörsskulder.
Hade en förlust från det året och ett varulager. Momsen redovisar jag en gång per år i deklarationen.
1400 Lager 135,5
1650 Momsfodran (Jag fick tillbaka momspengar) 2694,99
2010 Eget Kapital 26668,51
8999 Årets resultat -29499
Använder jag rätt konton och är plus och minustecken rätt?