Forumnyheter:

Nytt forum om bokföring!

Huvudmeny

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Meddelanden - ULLIZ

#1
Jag har under året gjort löpande bokföring åt ett litet företag. Nu har jag upptäkt att jag gjort ett stort misstag. Jag har redovisat arbetsgivaravgifter för samma månad som momsen. Dumma mig har helt enkelt inte sett att det står moms för tex januari och då arbetgivaravgifter för feb!

Har inte fått tag på någon på skatteverket och hoppas någon här kan hjälpa mig lite så länge så jag kan stilla min oro eller i värsta fall öka den ytterligare.

Vad gör gör jag smidigast? borde väll vara någon form av rättning till skv, men kommer det bli massa avgifter nu?

Usch jag är rädd,  jag skall ju kunna sådant här, får nog byta min yrkesinriktning innan den ens börjat skäms! :(
#2
Inför momsredovisningen såg jag att det finns ett kontoutdrag från skattekontot som omfattar en hel rad månader bakåt. Hur skall jag gå till väga med detta? Är det helt enkelt att stämma av att betalningarna kommit in respektive ut i bokföringen? Fanns även några ränteutbetalningar hur bokförs dessa? :-[
#3
Hej
Jag har precis börjat bokföra åt ett litet företag och har lite frågor. Bokförde januari och den 12 mars betalades ju preliminärskatten och momsen in. Sista verifikationen på månaden bokförde jag ju in det som stod på momsrapporten. Själva summan som betalades in skall jag bokföra in den 12 mars när jag kommit till denna månad. Är det bara så att jag tar summan från kassan och in på momskontot och kassan och in på skattekonto eller har jag missat något?

Denna månad kommer det finnas fakturor för varuförsäljning som betalats in med mindre belopp än vad fakturan är på. Alltså har man kommit överens om rabatt men inte skickat någon ny faktura eller gjort någon kreditfaktura hur löser jag detta smidigast?

Tacksam för svar
/Ulliz