Hej,
jag måste nu återigen ställa en fråga ang.avskrivning.
Jag hade ju en del anskaffningar förra året och tänkte använda mig av enligt plan metoden där jag värderade anskaffningar till livslängden på 5 år. D.v.s. jag gjorde avskrivningar på 20% på var min anskaffning med hänsyn till när jag skaffade de under året. Nu läste jag(omigen) att man bara gör det i deklarationen. Men jag har redan gjort detta under bokföringens gång i programmet. Det vill säga man ser i balansräkningen hur värdet minsakades /ökade och tog detta inte upp seperat i deklationen. Jag behövde ju lämna in en balansräkning samt resultaträkningen, och då syns det ju där. Jag tänkte gjöra det på samma sätt detta år också eller gör jag fel då?.. :-\
Tack för hjälpen,
Kiki
Du har ju ett HB, eller hur? Då gjorde du rätt!
/tim
Hej,
jag har ett HB,jo.
Tack för svaret.
Kiki